Cena od | 703 000 Kč |
Paliva | benzín hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 103 kW - 116 kW |
Maximální rychlost | 172 - 205 Km/h |
Spotřeba | 4 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | 9.1 - 10.6 s |
Benzínový motor o objemu 1998ccm a výkonu 162 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 201km/h. Pro srovnání, benzínový motor TCe EDC Renaultu Arkana o objemu 1333ccm generuje 138 koní a na stovku zrychlí za 9.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Mazdy stát 2.16 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 64 800,00 Kč. Výše zmiňovaný Renault Arkana je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.3l, což v praxi znamená náklady 1.91 Kč na 1km a 57 240,00Kč na 30 tisíc km.
Mazda CX-5 měří 1.68 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.58 metru na délku. Rozvor činí 2.7 metru. Do kufru se vejde 522 litrů nákladu, resp. 1638 litrů při sklopených sedačkách. U Renaultu jsou hodnoty následující: 1.57 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.57 metru na délku, rozvor činí 2.72m. Objem kufru je 513 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1296 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.49 tuny, Renault o 75kg méně, váží tedy 1.41 tuny.
Název | SKYACTIV-G 165 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 213 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4000 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 121 kW |
Maximální rychlost | 201 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.5 s |
Nejnižší výbava | Emotion |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1680mm |
Šířka | 1845mm |
Délka | 4575mm |
Rozvor | 2700 mm |
Objem kufru | 522 / 1638 l |
Hmotnost | 1486 / 2020 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6 l/100km |
Ve městě | 7.1 l/100km |
Mimo město | 5.3 l/100km |
Reálná ~ | 7.52 l/100km |
Velikost nádrže | 56 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 740 kg |
Brzděný | 1800 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 730 600 Kč |
Minimální výbava | Emotion |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 2 - 2.5 l |
Max. rychlost | 188 - 208 km/h |
Spotřeba | 4.9 - 7.3 l |
Zrychlení | 9 - 10.9 s |
Výkon | 110 kW - 143 kW |
Cena | 730 600 Kč - 1 150 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 201 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 121 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 56 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Emotion |
Cena | od 730 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 121 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.4 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Challenge |
Cena | od 883 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 192 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 121 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 7.3 l |
Velikost nádrže | 56 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Challenge |
Cena | od 885 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 121 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Challenge |
Cena | od 935 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.5 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 143 kW |
Točivý moment | 258 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 7.1 l |
Velikost nádrže | 56 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Newground |
Cena | od 999 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.5 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 143 kW |
Točivý moment | 258 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 7.2 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Newground |
Cena | od 1 049 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 204 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 56 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Challenge |
Cena | od 903 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 56 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Challenge Plus |
Cena | od 1 003 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Newground |
Cena | od 1 085 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Newground |
Cena | od 1 137 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 208 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 135 kW |
Točivý moment | 445 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Newground |
Cena | od 1 150 600 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu CX-5 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda CX-5 s motorem SKYACTIV-G 165 na 8 409 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 9 736 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 121kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 64 800 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách CX-5 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
CX-5 může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 5 016 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 225/65 R17 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip SUV 11 788 Kč, u větších 225/55 R19 za model GoodYear Efficientgrip SUV to je 16 804 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu CX-5: zimní sada prémiových pneumatik Continental WinterContact TS 850P SUV s 17ti palcovými disky (225/65 R17) vás vyjde na 11 136 Kč, s 19ti palcovými (225/55 R19 - GoodYear Efficientgrip SUV) pak na 29 772 Kč.
* průměrná hodinová sazba