Motor e-SKYACTIV

Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 141 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 140km/h. Pro srovnání, elektrický motor e-2008 Peugeotu e-2008 o objemu 0ccm generuje 134 koní a na stovku zrychlí za 9.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 150km/h.

Spotřeba motoru e-SKYACTIV

Kombinovaná spotřeba okolo 17.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto SUV od Mazdy stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.

Rozměry

Mazda MX-30 měří 1.56 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.4 metru na délku. Rozvor činí 2.66 metru. Do kufru se vejde 366 litrů nákladu, resp. 1171 litrů při sklopených sedačkách. U Peugeotu jsou hodnoty následující: 1.53 metru na výšku, 1.77 metru na šířku a 4.3 metru na délku, rozvor činí 2.61m. Objem kufru je 405 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1467 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.72 tuny, Peugeot o 97kg méně, váží tedy 1.62 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

Názeve-SKYACTIV
Palivoelektřina
Počet válců-
Vstřikováníx
Typ motorux
Počet ventilů-
Maximální otáčky za minutu- RPM
Točivý moment271 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu- RPM
Objem motoru- l
Převodovkaa (1)
Poháněná nápravaFWD
Výkon105 kW
Maximální rychlost140 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.7 s
Nejnižší výbavaPrime-line

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1555mm
Šířka1848mm
Délka4395mm
Rozvor2655 mm
Objem kufru366 / 1171 l
Hmotnost1720 / 2119 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná17.3 l/100km
Ve městě- l/100km
Mimo město- l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže- l
Emisní normax
CO2- g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Přívěs

Nebrzděný- kg
Brzděný- kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzory
Kontrola trakce
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systém

Cena

Cena930 500 Kč
Minimální výbavaPrime-line

Motorizace

e-SKYACTIV
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (1)
PohonFWD
Objem0 l
Max. rychlost140 km/h
Zrychlení9.7 s
Výkon105 kW
Točivý moment271 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba17.3 l
Velikost nádrže0 l
CO2- g/km
Emisní normax
Nejnižší výbavaPrime-line
Cenaod 930 500 Kč
Zobrazená motorizace

Rivalové

Peugeot e-2008
Cena od1 005 000 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon100 kW - 100 kW
Maximální rychlost150 - 150 Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace9 - 9 s
Lexus UX
Cena od970 000 Kč
Palivaelektřina hybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon135 kW - 150 kW
Maximální rychlost160 - 177 Km/h
Spotřeba4.3 - 4.5 l/100km
Akcelerace7.5 - 8.7 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

e-2008 Elektromotor 100 kW / 136 k (Baterie 50 kWh)
2 085 Kč
UX 300e
2 085 Kč
MX-30 e-SKYACTIV
2 085 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu MX-30 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

e-2008 Elektromotor 100 kW / 136 k (Baterie 50 kWh)
6 874 Kč
UX 300e
6 874 Kč
MX-30 e-SKYACTIV
6 874 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda MX-30 s motorem e-SKYACTIV na 17 111 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 1 034 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

e-2008 Elektromotor 100 kW / 136 k (Baterie 50 kWh)
?
UX 300e
?
MX-30 e-SKYACTIV
?

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 105kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (17.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.

Letní pneumatiky

e-2008 Elektromotor 100 kW / 136 k (Baterie 50 kWh)
?
UX 300e
?
MX-30 e-SKYACTIV
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách MX-30 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

e-2008 Elektromotor 100 kW / 136 k (Baterie 50 kWh)
?
UX 300e
?
MX-30 e-SKYACTIV
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

e-2008 Elektromotor 100 kW / 136 k (Baterie 50 kWh)
?
UX 300e
?
MX-30 e-SKYACTIV
?

* průměrná hodinová sazba