Cena od | 2 562 300 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 259 kW - 390 kW |
Maximální rychlost | 245 - 250 Km/h |
Spotřeba | 7.7 - 12.1 l/100km |
Akcelerace | 4.7 - 5.9 s |
Naftový motor o objemu 2925ccm a výkonu 282 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí devítistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 7.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 227km/h. Pro srovnání, naftový motor xDrive40d BMW X7 o objemu 2993ccm generuje 347 koní a na stovku zrychlí za 5.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 245km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 7.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od Mercedesu stát 2.51 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 75 240,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW X7 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 7.7l, což v praxi znamená náklady 2.54 Kč na 1km a 76 230,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz GLS měří 1.82 metru na výšku, 1.96 metru na šířku a 5.21 metru na délku. Rozvor činí 3.14 metru. Do kufru se vejde 355 litrů nákladu, resp. 2400 litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.84 metru na výšku, 2 metru na šířku a 5.18 metru na délku, rozvor činí 3.11m. Objem kufru je 750 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2120 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 2.49 tuny, BMW o 80kg více, váží tedy 2.57 tuny.
Název | 350 d 4MATIC |
Palivo | diesel |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3400 RPM |
Točivý moment | 600 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1200 RPM |
Objem motoru | 2.9 l |
Převodovka | a (9) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 210 kW |
Maximální rychlost | 227 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 7 s |
Nejnižší výbava | X167 |
Série | GLS (X167) |
Začátek výroby | 10/2019 |
Začátek výroby modelu | 10/2019 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1823mm |
Šířka | 1956mm |
Délka | 5207mm |
Rozvor | 3135 mm |
Objem kufru | 355 / 2400 l |
Hmotnost | 2485 / 3250 Kg |
Poloměr otáčení | 12.52 |
Světlá výška | 215 |
Přechodový úhel | 16 |
Stoupavost | 100 |
Hloubka brodění | 600 |
Kombinovaná | 7.6 l/100km |
Ve městě | 9.4 l/100km |
Mimo město | 6.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 90 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 200 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vzduch |
Zadní odpružení | Vzduch |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 3500 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 2 544 630 Kč |
Minimální výbava | X167 |
Palivo | diesel mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 - 4 l |
Max. rychlost | 227 - 250 km/h |
Spotřeba | 7.6 - 9.8 l |
Zrychlení | 5.3 - 7 s |
Výkon | 210 kW - 360 kW |
Cena | 2 544 630 Kč - 3 288 780 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 227 km/h |
Zrychlení | 7 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | 3400 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | 200 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X167 |
Cena | od 2 544 630 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 238 km/h |
Zrychlení | 6.3 s |
Výkon | 243 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | 201 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X167 |
Cena | od 2 641 430 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 246 km/h |
Zrychlení | 6.2 s |
Výkon | 286 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 9.4 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Premium |
Cena | od 2 544 630 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.3 s |
Výkon | 360 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 3400 RPM |
Spotřeba | 9.8 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | 223 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X167 |
Cena | od 3 288 780 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu GLS oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz GLS s motorem 350 d 4MATIC na 22 865 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 4 720 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 210kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 75 240 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách GLS v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
GLS může přijet jak s 18ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 024 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 265/60 R18 zaplatíte za sadu Dunlop Grandtrek AT20 16 544 Kč, u větších 275/55 R19 za model Dunlop SP Sport MAXX to je 19 568 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu GLS: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop GRANDTREK WT M3 s 18ti palcovými disky (265/60 R18) vás vyjde na 17 292 Kč, s 19ti palcovými (275/55 R19 - Dunlop Grandtrek AT20) pak na 35 208 Kč.
* průměrná hodinová sazba