Cena od | 404 980 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 62 kW - 88 kW |
Maximální rychlost | 165 - 185 Km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.6 l/100km |
Akcelerace | 10.4 - 13.5 s |
Suzuki o Ignisu říká že spadá do kategorie SUV, čehož relativně dosahuje svou výškou 1.6 metru, avšak délkou 3.7 metru se řadí spíše do segmentu mini vozů, rozvor kol činí 2.4 metru. Tyhle rozměry pak Ignis řadí do kategorie crossover, což znamená auto s kombinací více druhů karosérií, jehož průměrné hodnoty bývají okolo 4.1 metru na délku, 1.5 metru na výšku a rozvorem kol 2.5 metru.I přes tak malé rozměry je v interiéru spousta místa, zavazadlový prostor nabídne objem 267 litrů.
První generace se vyráběla již od roku 2001 až do 2008. Novodobý model Ignis III MF prodávající se od ledna 2017, vypadá jako kompaktní městské autíčko, nezalekne se ani terénu, ve kterém mu napomáhá světlá výška 18 centimetrů a je nejlevnější oficiálně prodávanou čtyřkolkou na trhu jejíž cena startuje na 319 tisících.
S váhou okolo 885 kilogramů v základní verzi s pohonem předních kol je Ignis nejmenším modelem automobilky Suzuki.
V nabídce je jeden benzínový motor 1.2 DualJet o výkonu 66 kw a 120 Nm s manuální pětistupňovou převodovkou. Výrobcem udávaná spotřeba s předním pohonem je krásných 4.7 litru na 100 kilometrů. Velkou zajímavostí v dnešní době je absence systému stop-start.
Jedinou možnou změnou je pohon 4x4 AllGrip, kde se spotřeba liší o půl litru a to konkrétně 5.2 litru, skutečná spotřeba v reálném provozu je 6.8 litru na sto. Systém pohonu všech kol AllGrip v režimu Auto nechává pohánět auto pouze předními koly a při výraznějším prokluzu kol přes viskózní spojku připojí pohon zadních kol.
Čtyřkolka od Suzuki nepoužívá uzávěrky diferenciálů, ale Grip Control pro plynulý rozjezd na kluzkém povrchu jako je například sníh nebo bláto. Systém rychle přibrzdí prokluzující se kolo a přenese točivý moment motoru na kolo s lepší přilnavostí pro maximálně efektivní rozjezd.
Dalšími asistenty v nabídce jsou HDC pro sjíždění svahu, HHC pro rozjezd do kopce kdy systém podrží brzdu auta o 2 sekundy déle, aby měl řidič dostatek času na přechod nohy z brzdy na plyn. DCBS pro předcházení kolizi nebo alespoň zmírnění následků varováním a následně automatickým brzděním. V neposlední řadě systémy pro sledování únavy a nechtěné opuštění jízdního pruhu.
Základním stupněm výbavy je Comfort s cenovkou 240 900 Kč ve které se můžete těšit na halogenové světlomety s automatickým rozsvěcováním, multifunkční volant a zadní sedadla vybavena systémem isofix. Nápomocný vám bude brzdový asistent a auto i samo pohlídá tlak v pneumatikách.
V příplatku 22 tisíc korun si můžete pořídit výbavu Premium, kterou už lze kombinovat s pohonem 4x4. O komfort jízdy se pak postarají asistenti jako HHC, HDC a Grip Control. Nejen v zimních ránech oceníte výhřev předních sedadel. Dále Suzuki nabízí radio s bluetooth konektivitou a zadní couvací kamerou. Celé auto pak zdobí šestnácti palcová kola z lehkých slitin.
Nejvyšší výbavou je Elegance u které se o vaše pohodlí stará automatická klimatizace, nastartujete pomocí tlačítka a v rukou budete svírat kožený multifunkční volant s ovládáním tempomatu. Na cestu vám budou svítit automaticky nastavitelná světla s LED technologií a o bezpečnost se postarají všechny výše zmíněné asistenční systémy. Nechybí ani navigace a to vše za příplatek 44 tisíc.
Dva nejvyšší stupně výbavy nabízejí už jen čtyři místa k sezení, což nabídne více prostoru pro cestují a navíc sedadla jsou samostatně podélně posuvná, vy si tak můžete vybrat zda potřebujete více místa na nohy nebo pro náklad v kufru. Interiéru dominuje velký dotykový displej infotainmentu.
Suzuki klade velký důraz na design, vybírat můžete jednobarevné provedení karosérie nebo v kombinaci s černou střechou. Jinak barevné můžete mít i kryty zrcátek, lištu v masce chladiče, rámeček mlhovek a prvky interiéru.
Jediným přímým konkurentem v této třídě je Fiat Panda, která je podobně veliká, ale čtyřkolku nabízí jen v kombinaci s naftovou 1.3, za kterou si připlatíte 70 tisíc oproti Suzuki Ignis. V mini vozech by jsme dalšího konkurenta mohli hledat ve stáji Volkswagen a to konkrétně o 8 tisíc v základní verzi levnější Up, který pořídíte s litrovým benzínem nebo CNG a můžete mít i automatickou převodovku. Pohon všech kol bohužel u VW nepořídíte, stejně jako u Hyundai. Model i10 pořídíte také jen v benzínové verzi s možností alternativního pohonu LPG s manuálem nebo automatem o 39 tisíc dráž než Ignis.
Suzuki se v první polovině roku dostalo na 15. místo v prodeji aut na území ČR.
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 61 kW - 61 kW |
Maximální rychlost | 155 - 165 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 12.4 - 12.8 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Městská auta |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1605mm |
Šířka | 1690mm |
Délka | 3700mm |
Rozvor | 2435 mm |
Objem kufru | 267 / 1097 l |
Hmotnost | 935 - 985/ 1330 - 1330 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3.9 - 4.3l/100km |
Ve městě | 4.2 - 4.6 l/100km |
Mimo město | 3.8 - 4.1 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 89 g/km |
typ | crossover |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 351 900 Kč - 445 900 Kč |
Minimální výbava | COMFORT |
Brzděný | 1000 - 1000 kg |
Nebrzděný | 400 - 400 kg |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 165 km/h |
Zrychlení | 12.7 s |
Výkon | 61 kW |
Točivý moment | 107 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 32 l |
CO2 | 89 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | COMFORT |
Cena | od 351 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 155 km/h |
Zrychlení | 12.4 s |
Výkon | 61 kW |
Točivý moment | 107 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 32 l |
CO2 | 97 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PREMIUM |
Cena | od 432 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 165 km/h |
Zrychlení | 12.8 s |
Výkon | 61 kW |
Točivý moment | 107 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.2 l |
Velikost nádrže | 30 l |
CO2 | 95 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PREMIUM |
Cena | od 445 900 Kč |