Další elektrifikace u Audi. Seznamte se s plug-in hybridem A6 55 TFSI e quattro

,

Pokud chce v dnešní době automobilka zaujmout a zároveň plnit přísné emisní limity, nezbyde jí nic jiného než se spřátelit s elektrifikací. Nemusí hned nabízet elektromobily, ale musí se soustředit na hybridy.

A přesně to dělá Audi. Značka se čtyřmi kruhy bude nabízet externě nabíjitelné hybridní vozy v modelových řadách A7, A8, Q5 a Q7, ve všech případech s označením TFSI e. Dnes vám představíme nejnovější přírůstek této rodiny, model A6 55 TFSI e quattro. Novinka kombinuje dva pohony – zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 252 koní a elektromotor, uložený ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, jehož výkon je 105 kW, tedy 143 koní. Celkový výkon celé soustavy je pak 367 koní a maximální točivý moment 500 Nm. Lithium-iontové baterie s kapacitou 14,1 kWh jsou uloženy v zadní části vozidla.

Hybridní A6 umí z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,6 sekundy a omezovač zasáhne až při rychlosti 250 km/h. Pokud se rozhodnete jet jen na elektřinu, pak se budete muset spokojit s maximálně 135 km/h, ale pro naše silnice je taková rychlost zcela dostačující. Podle metodiky WLTP je dojezd v elektrickém režimu až 53 kilometrů.

Trojice jízdních režimů

Řidič dostane na výběr z trojice jízdních režimů. EV pro výhradně elektrickou jízdu, Hybrid pro hospodárnou kombinaci obou druhů pohonu a Hold pro zachování aktuální zásoby elektrické energie.

Nejzajímavější je a nejvyužívanější nejspíš bude režim s označením Hybrid. Ten totiž využívá elektřinu jak nejvíce je to možné, ale zároveň nad jízdou aktivně přemýšlí. Zajistí například, že dle navigace auto pozná, že se blížíte do cíle a poslední úseky před zastavením přepne výhradně na elektřinu. Aby na to byly akumulátory připraveny, dobíjí se během cesty ze spalovacího motoru. Systém funguje i v případě, kdy není aktivní cíl v navigaci. Využívá totiž velký počet informací, od zmíněných navigačních dat přes dopravní zpravodajství z internetu a styl řízení až po senzory vozidla, včetně kamery a radarových senzorů. Asistent plánuje využití obou druhů pohonu a rozhoduje se mezi setrvačnou jízdou s vypnutým motorem nebo brzděním motorem s rekuperací.

Dobíjení

A6 55 TFSI e quattro bude bez problému možné dobíjet na všech veřejných stanicích, které disponují výkonem až 7,4 kW a to pomocí kabelu Mode 3, který je součástí standardní výbavy. Do plného nabití to zabere asi 2,5 hodiny. Zákazníkům se pak může vyplatit práce s aplikací myAudi App, ve které automobilka zobrazuje nabíjecí stanice kolem plánované trasy. Krom toho je pomocí chytré aplikace možné také ovládat nabíjení baterií nebo klimatizaci a to samozřejmě vzdáleně. A mimochodem, klimatizace kapacitu baterií nijak neohrozí. Pracuje totiž tepelným čerpadlem, které využívá odpadní teplo vyzařované elektrickým pohonem. To by jinak přišlo vniveč.  

Novinku s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude možné v České republice začít objednávat v průběhu závěrečného čtvrtletí roku 2019. Ceny zatím nebyly zveřejněny.

0
Porovnávač
TOPlist