Další elektrifikace u Audi. Seznamte se s plug-in hybridem A6 55 TFSI e quattro

,

Pokud chce v dnešní době automobilka zaujmout a zároveň plnit přísné emisní limity, nezbyde jí nic jiného než se spřátelit s elektrifikací. Nemusí hned nabízet elektromobily, ale musí se soustředit na hybridy.

A přesně to dělá Audi. Značka se čtyřmi kruhy bude nabízet externě nabíjitelné hybridní vozy v modelových řadách A7, A8, Q5 a Q7, ve všech případech s označením TFSI e. Dnes vám představíme nejnovější přírůstek této rodiny, model A6 55 TFSI e quattro. Novinka kombinuje dva pohony – zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 252 koní a elektromotor, uložený ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, jehož výkon je 105 kW, tedy 143 koní. Celkový výkon celé soustavy je pak 367 koní a maximální točivý moment 500 Nm. Lithium-iontové baterie s kapacitou 14,1 kWh jsou uloženy v zadní části vozidla.

Hybridní A6 umí z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,6 sekundy a omezovač zasáhne až při rychlosti 250 km/h. Pokud se rozhodnete jet jen na elektřinu, pak se budete muset spokojit s maximálně 135 km/h, ale pro naše silnice je taková rychlost zcela dostačující. Podle metodiky WLTP je dojezd v elektrickém režimu až 53 kilometrů.

Trojice jízdních režimů

Řidič dostane na výběr z trojice jízdních režimů. EV pro výhradně elektrickou jízdu, Hybrid pro hospodárnou kombinaci obou druhů pohonu a Hold pro zachování aktuální zásoby elektrické energie.

Nejzajímavější je a nejvyužívanější nejspíš bude režim s označením Hybrid. Ten totiž využívá elektřinu jak nejvíce je to možné, ale zároveň nad jízdou aktivně přemýšlí. Zajistí například, že dle navigace auto pozná, že se blížíte do cíle a poslední úseky před zastavením přepne výhradně na elektřinu. Aby na to byly akumulátory připraveny, dobíjí se během cesty ze spalovacího motoru. Systém funguje i v případě, kdy není aktivní cíl v navigaci. Využívá totiž velký počet informací, od zmíněných navigačních dat přes dopravní zpravodajství z internetu a styl řízení až po senzory vozidla, včetně kamery a radarových senzorů. Asistent plánuje využití obou druhů pohonu a rozhoduje se mezi setrvačnou jízdou s vypnutým motorem nebo brzděním motorem s rekuperací.

Dobíjení

A6 55 TFSI e quattro bude bez problému možné dobíjet na všech veřejných stanicích, které disponují výkonem až 7,4 kW a to pomocí kabelu Mode 3, který je součástí standardní výbavy. Do plného nabití to zabere asi 2,5 hodiny. Zákazníkům se pak může vyplatit práce s aplikací myAudi App, ve které automobilka zobrazuje nabíjecí stanice kolem plánované trasy. Krom toho je pomocí chytré aplikace možné také ovládat nabíjení baterií nebo klimatizaci a to samozřejmě vzdáleně. A mimochodem, klimatizace kapacitu baterií nijak neohrozí. Pracuje totiž tepelným čerpadlem, které využívá odpadní teplo vyzařované elektrickým pohonem. To by jinak přišlo vniveč.  

Novinku s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude možné v České republice začít objednávat v průběhu závěrečného čtvrtletí roku 2019. Ceny zatím nebyly zveřejněny.

Rivalové

Volvo V90 CROSS COUNTRY
Cena od1 552 400 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon140 kW - 228 kW
Maximální rychlost210 - 230 Km/h
Spotřeba5.3 - 7.6 l/100km
Akcelerace6.3 - 8.8 s
Mercedes-Benz E kombi All-Terrain
Cena od1 591 150 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon143 kW - 270 kW
Maximální rychlost225 - 250 Km/h
Spotřeba5.8 - 8.5 l/100km
Akcelerace5.4 - 8.1 s
BMW Řada 5 Touring
Cena od1 372 800 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon110 kW - 250 kW
Maximální rychlost222 - 250 Km/h
Spotřeba1.8 - 7 l/100km
Akcelerace4.8 - 8.3 s
Mercedes-Benz E kombi
Cena od1 343 100 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon118 kW - 270 kW
Maximální rychlost217 - 250 Km/h
Spotřeba1.6 - 8.1 l/100km
Akcelerace5.1 - 8.7 s
Volvo V90
Cena od1 299 900 Kč
Palivadiesel benzín hybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon140 kW - 288 kW
Maximální rychlost210 - 250 Km/h
Spotřeba2.2 - 7.7 l/100km
Akcelerace5.3 - 8.9 s
Jaguar XF Sportbrake
Cena od1 262 756 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonRWD
Výkon120 kW - 221 kW
Maximální rychlost219 - 250 Km/h
Spotřeba4.5 - 7.8 l/100km
Akcelerace6 - 9.4 s
Audi A6 allroad
Cena od1 716 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon170 kW - 257 kW
Maximální rychlost250 - 250 Km/h
Spotřeba5.8 - 7.4 l/100km
Akcelerace5.2 - 6.7 s
Škoda Superb Combi Scout
Cena od1 081 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon147 kW - 206 kW
Maximální rychlost227 - 250 Km/h
Spotřeba5 - 7.3 l/100km
Akcelerace5.3 - 7.3 s
Renault Talisman Grandtour
Cena od955 000 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon118 kW - 139 kW
Maximální rychlost210 - 224 Km/h
Spotřeba4.8 - 4.8 l/100km
Akcelerace9 - 10.1 s
Volkswagen Arteon Shooting Brake
Cena od876 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 206 kW
Maximální rychlost216 - 250 Km/h
Spotřeba1.3 - 7.2 l/100km
Akcelerace5.5 - 7.9 s
Mazda 6 WAGON
Cena od811 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon107 kW - 143 kW
Maximální rychlost206 - 223 Km/h
Spotřeba4.5 - 6.8 l/100km
Akcelerace8.1 - 10.6 s
Opel Insignia Sports Tourer
Cena od799 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon90 kW - 147 kW
Maximální rychlost197 - 233 Km/h
Spotřeba3.8 - 6.3 l/100km
Akcelerace7.9 - 12.4 s
Ford Mondeo kombi
Cena od780 900 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 140 kW
Maximální rychlost193 - 218 Km/h
Spotřeba4.7 - 5.4 l/100km
Akcelerace10.7 - 12.6 s
Škoda Superb Combi
Cena od756 900 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 206 kW
Maximální rychlost211 - 250 Km/h
Spotřeba1.6 - 7.4 l/100km
Akcelerace5.3 - 9.3 s
Kia Optima SW
Cena od749 980 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon100 kW - 175 kW
Maximální rychlost193 - 232 Km/h
Spotřeba4.3 - 8.9 l/100km
Akcelerace7.6 - 11.8 s
0
Porovnávač
TOPlist