Hyundai ladí svůj nový elektrický závodní speciál. Ukáže ho ve Frankfurtu

,

Tak, jak se blíží autosalon ve Frankfurtu, začínají automobilky postupně poodhalovat to, co v jeho rámci ukáží. Už víte, co chystá škodovka a dnes si řekneme, co na výstaviště přiveze Hyundai.

Závodní divize této korejské automobilky se rozhodla, že je ten správný čas na uvedení nového závodního speciálu, jehož hlavním poznávacím znamením bude fakt, že je na elektřinu. Automobilka prý tak chce začít úplně novou éru motorsportu. A je to logické. Vždyť se stačí podívat kolem sebe, elektromobily a hybridy rostou jako houby po dešti. Zákazníci o ně začínají mít zájem a i úřady se nám všem snaží neustále všemi možnými i nemožnými příkazy vysvětlit, že v elektromobilitě je budoucnost.

Novinka ze stáje Hyundai Motorsport jen reaguje na fakt, že už v současné době vznikají nová pravidla a hlavně nová mistrovství pro elektromobily a hybridy. A byla by škoda propásnout první příležitost se v takovém šampionátu ukázat. Automobilka hodlá při stavbě tohoto speciálu, ale samozřejmě také při samotných závodech zúročit své znalosti ze světa motorsportu a jen jim dát trochu moderního a ekologického kabátu.

Ostatně, určitě víte, že divize Hyundai Motorsport je velmi dobře zapsaná v několika automobilových soutěžích a okruhových závodech. Tým Hyundai Motorsport má ve své šesté sezoně ve WRC na svém kontě řadu vítězství v soutěžích a dokonce aktuálně vede průběžné pořadí mistrovství světa v hodnocení konstruktérů. Krom toho má ale Hyundai ještě jednu závodní nebo spíše sportovní divizi. Ta se jmenuje Customer Racing, byla založena v roce 2015 a na svědomí má soutěžní a závodní vozy i20 R5, i30 N TCR a Veloster N TCR.

https://youtu.be/5C9X23VfHYU

A všechny tyto zkušenosti ze závodů a ze stavby závodních aut Hyundai promítne do nového elektrického speciálu. Automobilka je zatím tajemná jako hrad v Karpatech, ale spekulace hovoří o použití hned několika elektromotorů, super lehkých a moderních materiálů a nejmodernějších technologií. Konkrétní nastavení auta, jeho výkon a veškeré technické parametry ale automobilka drží v tajnosti. Vím jen to, že se vůz bude vyrábět Motorsport v německém Alzenau a premiéra proběhne 10. září v rámci novinářského dne na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

Ovšem to není zdaleka vše, co Hyundai na jeden z největších evropských autosalonů veze. Automobilka před pár dny ukázala první skicu zcela nové generace modelu i10, která tam bude mít taktéž premiéru.

Z obrázku je patrné, že nové malé městské auto dostalo o něco výraznější křivky, ale také širší masku chladiče a designéři zapracovali také na aerodynamice. Co zůstalo, jsou kola umístěná v rozích karoserie, což malému autu zajistí příjemné jízdní vlastnosti. Ze své zkušenosti je můžu přirovnat k motokáře.

Nový Hyundai i10

Ovšem to není zdaleka vše, co Hyundai na jeden z největších evropských autosalonů veze. Automobilka před pár dny ukázala první skicu zcela nové generace modelu i10, která tam bude mít taktéž premiéru.

Skica nového Hyundai i10

Z obrázku je patrné, že nové malé městské auto dostalo o něco výraznější křivky, ale také širší masku chladiče a designéři zapracovali také na aerodynamice. Co zůstalo, jsou kola umístěná v rozích karoserie, což malému autu zajistí příjemné jízdní vlastnosti. Ze své zkušenosti je můžu přirovnat k motokáře.

Nové i10 prý dostane velkou spoustu  zajímavých prvků výbavy v oblastech konektivity a bezpečnosti. Dočkáme se Blue Link, Apple Car Play, Android Auto, bezdrátového nabíjení telefonu a třeba také zadní parkovací kamery. K tomu Hyundai přidá velkou spoustu bezpečnostních asistentů jako pomocníka pro odvrácení kolize s překážkou vpředu, asistent pro rozpoznávání únavy řidiče nebo třeba asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS.

0
Porovnávač
TOPlist