Revoluce u Fordu. Představil nový Mustang, který je elektrický a je to SUV

,

Kdo by to býval čekal. Legendární Mustang v 21. století jako SUV a navíc jako elektromobil? Co možná zní naprosto šíleně, je ale realitou. Podle Fordu tak legendární pony car tak vstupuje do elektrické éry. Nové SUV Ford Mustang dostal příjmení Mach-E a je prý výsledkem reakce na potřeby zákazníků. Fakt je, že celosvětově jsou to právě SUV, která vládnou prodejům, takže se té změně karoserie nelze divit. Stejně tak lze pochopit přechod k elektromobilitě, která se začíná dostávat stále více dopopředí.

Uvedení této novinky na trh proběhne koncem roku 2020, přičemž Mustang Mach-E bude nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem (liší se kapacitou vysokonapěťového akumulátoru) a s pohonem zadních nebo všech kol. Varianta s větším akumulátorem a pohonem jedné nápravy by podle předběžných údajů měla nabídnout dojezd až 600 km. To je velmi slušná a  hlavně konkurence schopná hodnota.

Pro konfiguraci s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol Ford předběžně počítá s nejvyšším výkonem 337 koní a točivým momentem 565 Nm. Ještě zajímavější parametry nabídne speciální sportovní model GT, který řidiči nabídne 465 koní, 830 Nm a zrychlení z nuly na 100 km/h za méně než pět sekund. Vypadá to, že Tesla konečně bude mít plnohodnotného evropského konkurenta.

Jízdní režimy změní charakter auta

Mustang Mach-E nabídne trojici jízdních režimů: Whisper, Engage a Unbridled. Každý z nich nabízí specifickou kombinaci nastavení systémů vozu. V závislosti na zvoleném režimu se mění například odezva řízení, ale také nepřímé osvětlení interiéru, zvukový projev či animace na digitálním přístrojovém štítu. Pro hračičky jako stvořené.

Ovšem Ford zapracoval také na pohonu všech kol, který má označení Mach-E 4X. To v elektrické novince nezávisle rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. Výsledkem je ještě lepší akcelerace i ovladatelnost než u modelů se zadním pohonem. Ford toto otestoval na mokrém i zasněženém povrchu a výsledky jsou prý vynikající. Osobně to ale zatím potvrdit nemůžeme. Novinkou je také použití nových hliníkových brzdičů Brembo Flexira, které při rozměrech plovoucího třmenu zachovávají funkčnost třmenu pevného. Mustang Mach-E GT je navíc vybaven adaptivními tlumiči pérování MagneRide, jež dále zlepšují jízdní vlastnosti vozu v mezních situacích a současně zvyšují jízdní komfort.

Technologie hrají prim

Všimli jste si toho, že v posledních letech automobilky při uvádění nových modelů vyzdvihují důležitost jak techniky a pohonných systémů, tak také možnosti propojení se světem či moderních infotainmentů? Ukazuje to směr, jakým se nejen automobilový svět ubírá. A Ford s novým Mustangem Mach-E na tom není jinak.

Nové elektrické SUV dostalo zbrusu novou generaci komunikačního a zábavního systému SYNC. Ten má moderní uživatelské rozhraní, dokáže se učit podle preferencí řidiče a díky aktualizacím na dálku se bude postupně vylepšovat. Ještě chybí, aby posádce připravil kávu… To samozřejmě berte trochu s nadsázkou.

Interiéru bude dominovat dotyková obrazovka o úhlopříčce 15,5 palce a dokonce ji lze ovládat gesty. Systém přináší také online připojení s cloudovými službami a konverzační hlasové ovládání. Navíc podporuje bezdrátové připojení k Apple CarPlay, Android Auto i AppLink. A když už jsme u interiéru, ještě u něj na chvíli zůstaneme.

Prostor především

Aby konstruktéři využili prostorových výhod elektrického pohonu skutečně na maximum, úzce spolupracovali se zákazníky. Výsledkem SUV, kteé pohodlně pojme pětici dospělých i jejich zavazadla. Zadní zavazadlový prostor má kapacitu 402 litrů. Po sklopení sedadel vzroste až na 1420 litrů.

Zajímavě je řešená panoramatická skleněná střecha. Díky speciálnímu povlaku odrážejícímu infračervené záření se interiér v létě na slunci tolik nezahřívá. Mezi skleněnými panely je pak také vnitřní vrstva, která chrání vnitřní prostor před účinky ultrafialového záření.

Nastupování a startování usnadní technologie „Phone as a Key“ (telefon jako klíč). Mustang Mach-E ji nabídne jako první model značky. Auto rozpozná řidičův telefon prostřednictvím Bluetooth, odemkne dveře a umožní start, aniž by bylo nutné telefon nebo klíč vytahovat. Pro případ, že se telefon vybije, lze Mustang Mach-E odemknout zadáním kódu na B-sloupku a nastartovat zadáním jiného kódu na středové konzole.

Dobíjení

Mustang Mach-E bude k dispozici ve variantách Standard Range (standardní dojezd, kapacita akumulátoru 75,7 kWh) a Extended Range (prodloužený dojezd, 98,8 kWh). Jak už jsme výše řekli, Mach-E nabídne dojezd až 600 km dle metodiky WLTP.

Vysokonapěťový akumulátor je tvořen 288, respektive 376 (Extended Range) lithium-ion články. Uložen je v podlaze, konkrétně mezi nápravami. Díky tomu nijak neomezuje vnitřní prostor a snižuje jeho těžiště, což se pozitivně promítá do jízdních vlastností. Baterie je chráněna vodotěsným obalem a také deformační strukturou pro případ nehody.

Průzkumy ukazují, že majitelé elektromobilů nabíjejí svá auta z 80 % doma. Proto Ford nabídne nástěnnou nabíječku Ford Connected Wallbox, která dodává až pětkrát vyšší nabíjecí výkon než obvyklá domácí zásuvka. Za hodinu nabíjení prodlouží dojezd o 51 km. Domácí nabíjecí kabel Ford, dodávaný ve standardní výbavě, umožňuje nabíjení průměrným tempem plus 14 km za hodinu. Plusem je i navigace auta, která je schopna najít dobíjecí místa v okolí trasy, kterou si řidič nastavil.

Tohle SUV vůbec nevypadá špatně, co myslíte? Ceny ovšem automobilka zatím nezveřejnila. Stejně není zatím jasné přesně uvedení novinky či zahájení předprodeje. Ford všechny tyto informace ale jistě včas zveřejní a my vám samozřejmě dáme vědět.

0
Porovnávač
TOPlist