Cena od | 1 239 900 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 132 kW - 195 kW |
Maximální rychlost | 160 - 160 Km/h |
Spotřeba | 11.7 - 11.7 l/100km |
Akcelerace | 6.9 - 8.9 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 168 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na zadní kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 185km/h. Pro srovnání, elektrický motor 80 Škody Enyaq iV o objemu 0ccm generuje 201 koní a na stovku zrychlí za 8.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 160km/h.
Hyundai IONIQ 5 měří 1.61 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.64 metru na délku. Rozvor činí 3 metru. Do kufru se vejde 527 litrů nákladu, resp. 1587 litrů při sklopených sedačkách. U Škody jsou hodnoty následující: 1.62 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.65 metru na délku, rozvor činí 2.77m. Objem kufru je 585 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Hyundai má pohotovostní hmotnost 1.91 tuny, Škoda o 212kg více, váží tedy 2.12 tuny.
Název | Eco 58 kWh 125kW |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 350 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 125 kW |
Maximální rychlost | 185 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.5 s |
Nejnižší výbava | Smart |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1605mm |
Šířka | 1890mm |
Délka | 4635mm |
Rozvor | 3000 mm |
Objem kufru | 527 / 1587 l |
Hmotnost | 1905 / 2370 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 750 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 169 990 Kč |
Minimální výbava | Smart |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 185 - 185 km/h |
Spotřeba | - l |
Zrychlení | 5.1 - 8.5 s |
Výkon | 125 kW - 239 kW |
Cena | 1 169 990 Kč - 1 579 990 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 125 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 1 169 990 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 168 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 1 339 990 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 5.1 s |
Výkon | 239 kW |
Točivý moment | 605 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 1 579 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 523 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Hyundai lze tedy o 935 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu IONIQ 5 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Hyundai IONIQ 5 s motorem IONIQ 5 (58 kWh) na 12 338 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 5 807 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 125kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách IONIQ 5 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba