Cena od | 659 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 88 kW - 114 kW |
Maximální rychlost | 191 - 206 Km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.5 l/100km |
Akcelerace | 8.6 - 10.9 s |
Benzínový motor o objemu 1498ccm a výkonu 148 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 224km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.0 EcoBoost Fordu Focus Kombi o objemu 999ccm generuje 123 koní a na stovku zrychlí za 10.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 194km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto combi od Škody stát 1.65 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 49 350,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Focus Kombi je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.5l, což v praxi znamená náklady 1.93 Kč na 1km a 57 750,00Kč na 30 tisíc km.
Škoda Octavia Combi měří 1.47 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.69 metru na délku. Rozvor činí 2.69 metru. Do kufru se vejde 640 litrů nákladu, resp. 1700 litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.5 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.69 metru na délku, rozvor činí 2.7m. Objem kufru je 608 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1653 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Škoda má pohotovostní hmotnost 1.38 tuny, Ford o 11kg více, váží tedy 1.39 tuny.
Název | 1,5 TSI 110 kW DSG e-TEC |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 250 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW |
Maximální rychlost | 224 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.6 s |
Nejnižší výbava | Active |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1468mm |
Šířka | 1829mm |
Délka | 4689mm |
Rozvor | 2686 mm |
Objem kufru | 640 / 1700 l |
Hmotnost | 1383 / 1920 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.7 l/100km |
Ve městě | 5.8 l/100km |
Mimo město | 4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 45 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 121 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 680 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 709 900 Kč |
Minimální výbava | Active |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 205 - 224 km/h |
Spotřeba | 3.6 - 4.8 l |
Zrychlení | 8.3 - 10.4 s |
Výkon | 85 kW - 110 kW |
Cena | 659 900 Kč - 819 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | 111 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 659 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 121 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 709 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 2750 RPM |
Spotřeba | 3.6 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | 96 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 659 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 222 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3000 RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | 97 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ambition |
Cena | od 819 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Škoda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Octavia Combi oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Škoda Octavia Combi s motorem 1,5 TSI DSG e-TEC na 9 146 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 8 999 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 110kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 49 350 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Octavia Combi v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Octavia Combi může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 5 244 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 195/65 R15 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 5 324 Kč, u větších 225/40 R18 za model Dunlop SP Sport MAXX TT to je 10 568 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Octavia Combi: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop Winter Sport 5 s 15ti palcovými disky (195/65 R15) vás vyjde na 5 464 Kč, s 18ti palcovými (225/40 R18 - Goodyear Efficientgrip) pak na 14 060 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Škoda si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Octavia Combi účtují v průměru 721 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.