Škoda Octavia Combi 1.5 TSI a 2.0 TDI - první svezení

,

Trhák počtvrté. Nebo ne?

Měli jsme možnost na jeden den otestovat tuto horkou novinku z Mladé Boleslavi. A to ve verzi 1.5 TSI a 2.0 TDI, obě se 110 kW. Čtvrtá generace, tak jako všechny předchozí, překvapila. Nebo možná nepřekvapila. Škodovka prostě ví, jak designem zaujmout a umí skloubit design s maximální praktičností. Zepředu logicky navazuje na Scalu s úzkými světly a lichoběžníkovou maskou a její vzhled byl trochu předvídatelný, ale zezadu je to skutečně povedené auto. Větším překvapením je interiér. Dvouramenný volant, látkou čalouněné díly palubní desky nebo rozsáhlé použití chromu na ovládacích prvcích na první pohled působí luxusně. Rozdíl vzhledu automatické převodovky, která je celá chromová, oproti páce manuální převodovky, na které designéři moc času nestrávili, pak přináší do vnitřku celkem velkou proměnu. I když ten ovladač automatické převodovky vypadá výrazně lépe na fotkách, než ve skutečnosti. Toho lesklého chromu je tam až moc. Vedle ní nově elektronická ruční brzda se skvělým auto-holdem, který dosud Oktávka neměla. Bye bye "drifty" s předokolkou, ale normální řidič prostě elektronickou ruční brzdu s auto-holdem milovat musí.

Zmíněné šedé látkové čalounění palubní desky je doplněno o široký stříbrný ozdobný pruh, který zároveň slouží jako opora ruky pro ovládání infotainmentu. Díky velké obrazovce jsou velmi nízko umístěny výdechy klimatizace, které já osobně hodnotím jako ne úplně šťastné, protože za jízdy fouká na ruce, ne na obličej. I když tady jsou tak nízko, že možná budou foukat na břicho a to bude fajn. Spousta ovladačů je dotykových, kromě hlasitosti je i celý stropní panel (ovládání světel, nebo střechy) dotykový.

Tradičně nabízí Škodovka spousty místa ve všech směrech, nepřekvapí i na svou třídu královské místo na zadních sedadlech, ani 640 l objemu kufru (o 40l více, než u 3. generace). Co považuji za skvělou vychytávku je spací set s nastavitelnými bočními oporami v hlavových opěrkách, takže vašim pasažérům už nikdy za jízdy nebude padat hlava. Ale není to ani nápad Škodovky, ani první model od Škodovky. Škoda, že tahle funkce není i na předním sedadle spolujezdce. 

Jízdně Škodovka odpovídá očekáváním - je pohodlná a příjemně měkká. I na velkých 18 palcových kolech obutých už do letních pneumatik, je auto příjemně poddajné a i s regulací tlumičů DCC nepůsobí nijak tvrdě. Většinou si na ta velká kola stěžuju, ale tady ne. Ani v nejtvrdším možném nastavení nebylo auto nepříjemně tvrdé. To se samozřejmě projeví při ostré jízdě, kdy se auto poněkud naklání. Ale rozhodně rozumím preferenci pohodlné jízdy. Na nějakých základních 16tkách to bude vyloženě žehlit nerovnosti.

Svezli jsme se naftovým 2.0 TDI a benzínovou 1.5 TSI. Oba dva modely shodně se 110 kW. Nafta s automatem, benzín s novým manuálem, který je přesnější a řadí se s ním velmi lehce. Naftový motor byl příjemně odhlučněn a převodovka s ním řadila obstojně, ale to asi není žádné překvapení. V rychlých zatáčkách nafta uměla trochu dříve „zatopit“ a auto působilo trochu rychleji, ale na druhou stranu nám přišlo trochu tvrdší a působilo subjektivně mohutnější. Oproti tomu benzín se nijak výrazně neprojevoval - a to ani hlukově, ani co se týče nástupu výkonu. V nízkých otáčkách působí trochu méně pružný, ale bude to dáno i delším zpřevodováním šestikvaltu. I při rozjezdu se motor sbíral trochu pomaleji. Pozitivně hodnotím lineární nástup výkonu, opravdu to maximum je až v horní části otáčkoměru a utlumení zvuku motoru - a to jak zvenku, tak zevnitř. Papírově má dosáhnout stovku za 8,3 vteřin, takže to nebude žádný loudal, jen jeho utlumení a pohoda na palubě působí nenuceně. Spotřeba bude určité také kladem nového motoru, nebude problém jezdit mezi 6 a 7 litry. Ale na nějaké závěry si počkejme na klasický týdenní test.

Akční nabídky

Rivalové

Volkswagen Golf Variant
Cena od640 900 Kč
Palivadiesel benzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 140 kW
Maximální rychlost202 - 238 Km/h
Spotřeba3 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
KIA ProCeed
Cena od689 980 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon118 kW - - kW
Maximální rychlost210 - - Km/h
Spotřeba5 - 5 l/100km
Akcelerace8 - 8 s
KIA Ceed SW
Cena od459 980 Kč
Palivabenzín mild-hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 118 kW
Maximální rychlost183 - 210 Km/h
Spotřeba1 - 5 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Fiat Tipo Kombi
Cena od505 900 Kč
Palivadiesel benzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 96 kW
Maximální rychlost191 - 207 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
KIA ProCeed GT
Cena od824 980 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon150 kW - - kW
Maximální rychlost225 - - Km/h
Spotřeba6 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Renault Mégane Grandtour
Cena od541 000 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 117 kW
Maximální rychlost183 - 205 Km/h
Spotřeba1 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Toyota Corolla Touring Sports
Cena od607 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon72 kW - 132 kW
Maximální rychlost180 - 195 Km/h
Spotřeba3 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
SEAT Leon ST
Cena od544 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon81 kW - 150 kW
Maximální rychlost199 - 231 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Peugeot 308 SW
Cena od650 000 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 133 kW
Maximální rychlost207 - 235 Km/h
Spotřeba1 - 4 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Ford Focus Kombi
Cena od590 900 Kč
Palivadiesel benzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 114 kW
Maximální rychlost191 - 206 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Hyundai i30 kombi
Cena od419 990 Kč
Palivabenzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 117 kW
Maximální rychlost187 - 210 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
0
Porovnávač
TOPlist