Test: Škoda Superb Combi 2,0 TSI 4x4 Sportline - Rodinný manažer v nejlepší kondici!

Škoda Superb, vlajková loď domácí automobilky, se v posledních letech stává čím dál tím více oblíbenějším vozem řady manažerů a movitějších rodin. V mnoha firmách se Superb dokázal natlačit před Volkswagen Passat či Audi A4. Na našich silnicích tak není nouze po luxusních verzích Laurin­&Klement či Sportline. Právě sportovněji založeného Superba v karosářské variantě Combi jsem otestoval s nejvýkonnějším motorem, jenž škodovka momentálně nabízí.

Motor a výbava: Kouzlo síly a preciznosti

Superb Combi Sportline má ve své nabídce jak benzínové motory, tak i spalující naftu. V případě zájmu o dieselové agregáty je možnost volit pouze dvoulitrové TDI v různých výkonových spektrech (110 kW – 140 kW) a variantách. Nechybí tak možnost automatické převodovky ani pohon všech čtyř kol. Zájemci o benzínové jednotky mohou volit mezi základní osmnáctistovkou TSI s výkonem 132 kilowatt a dvoulitrovým TSI ve dvou výkonových variantách. Slabší nabízí výkon 162 kilowatt. Silnější jednotkou, která i zároveň pracovala pod kapotou testovaného modelu, je 2,0 TSI s výkonem 206 kilowatt. Celkem tedy 280 koňských sil pracuje ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Technický vrchol české automobilky se hrdě ozývá skrze dvě chromové koncovky výfuku. Dokonce se nebojí projevit lehkým „zabrumláním“ a celkově příjemnou zvukovou odezvou. Na stovce je skutečně rychle, stačí mu pouze 5,8 vteřiny. Maximální rychlost se pak zastaví na hodnotě 250 kilometrů za hodinu. Akcelerace je tak opravdu neskutečně zábavná a když vezmete v potaz, že za sebou máte mraky prostoru, úsměv je o to větší. Souznění výkonného benzínového motoru se šestistupňovým automatem DSG je na vysoké úrovni. Převodovka bez sebemenšího zaváhaní zvládá jak sportovní mód, tak i ten zaměřený na komfort a ekologickou jízdu. Skvělou technickou vytříbenost pak deklaruje pohon všech kol, který funguje na základě vyhodnocování podmínek na vozovce a v případě potřeby tak připojí zadní nápravu. Musím říct, že tato konfigurace Superba mě opravdu baví. A co se týče spotřeby? No, když už máte v merku Sportline, spotřeba asi nebude na prvním místě. V průměru jsme naměřili hodnotu okolo 10 litrů na sto kilometrů. Umí jet i za méně, ale i samozřejmě více.

Výbava Sportline je druhou nejvyšší, nad ní stojí pouze specifikace Laurin­&Klement, která je však pouze o 5.000 Kč dražší. Cena verze Sportline startuje na částce 927.900 Kč s benzínovou osmnáctistovkou TSI o výkonu 132 kilowatt. Testovaný kousek má pak startovací cenu na 1.172.900 Kč. Za tuto sumu získáte například Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, vyhřívané čelní sklo, interiér Alcantara/kůže, elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s bederní opěrou a pamětí na tři řidiče, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně kombifiltru či infotainment Bolero s osmi palcovou dotykovou obrazovkou. I tak se však za některé prvky na palubě testovaného vozu musí připlácet. Jmenovitě jde například o adaptivní podvozek (DCC) a Driving Mode Select (volba jízdního režimu s personalizací a třetím klíčkem), za který se připlácí 17.400 Kč. Infotainment Columbus 9,2" s navigací (včetně mapového podkladu), MapCare, infotainment online na 1 rok, Wi-Fi, 2× slot na SD kartu, USB, Apple konektivita, Bluetooth s hlasovým ovládáním, bezdrátové dobíjení a spojení s vnější anténou, konektivita LTE, SmartLink+ pořídíte za 43.100 Kč. Rear View Camera (zadní parkovací kamera s ostřikovačem) stojí 9.000 Kč. S příplatky není žádný problém se dostat ke konečné částce okolo 1.300.000 Kč. Na druhou stranu máte luxusně vybavený vůz a upřímně už ani nevím, co víc by na palubě vozu muselo nezbytně být.

Asistenční systémy: Manažerská asistentka nejen na dálnici

Manažeři jsou zde, aby řídili lidi, procesy či celé podniky. Mají rádi práci ve svých rukou, ale často musí práci delegovat. Na řadu pak přicházejí asistenti. Na palubě Superba asistenti nechybí a jsou opravdu užiteční nejen na delších cestách po dálnicích. V základu tak máme Front Assist – sledování odstupu od vpředu jedoucího vozidla včetně automatického zpomalování a brždění či Driver Alert – asistent rozpoznání únavy řidiče. Za ostatní pomocníky se musí připlácet. Smart Light Assist – dálková světla s dynamickou korekcí světelného paprsku, Lane Assist – systém pro udržování vozu v jízdním pruhu včetně varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, Blind Spot Detect – hlídání mrtvého úhlu, Rear Traffic Alert – asistent příčného vyparkování. To vše dostanete za konečných 20.000 Kč. Připlatit si můžete navíc i Rear Traffic Alert – asistent příčného vyparkování za 10.000 Kč. Dva tisíce pak stojí Travel Assist – rozpoznání dopravních značek. Nejvíce však osloví spojení adaptivního tempomatu s funkcí Lane Assist a Front Assist. V tomto případě můžete dát ruce z volantu, nohy z pedálu a přihlížet, jak si Superb sám poradí. Na dálnici osloví především při delších výletech, naopak ve městě je skvělým pomocníkem při popojíždění v kolonách. Superb disponuje adaptivním podvozkem včetně volby jízdních režimů od ECO módu až po ten sportovní. Mění se jak nastavení podvozku, tak i reakce na plynový pedál. Řízení můžete předat elektronice, nebo si ji užít sám. Výkonově vzhledem k rychlostním limitům nejste nijak omezováni, ani nastavením podvozku. Dynamická jízda není tomuto Superbu absolutně cizí a to se nebavíme pouze o dálnicích. Skvělou přilnavost a odezvu od kol poskytuje i na horských cestách s rychlými zatáčkami. Režim SPORT nabízí adekvátní dávku adrenalinu, většinu času ale budete jezdit na režim normal či komfort. I zde se však umí 280 koní pod kapotou vyburcovat k dynamickému jízdnímu projevu. Daleko lépe se však v tomto režimu umí podvozek vypořádat s případnými nerovnostmi na vozovce. Podvozek skvěle filtruje většinu nerovností, na opravdu špatné vozovce se však do interiéru přenáší hluk od nápravy.

Vnitřní prostor: Schová se tu celá rodina!

Celkové délka vozu je 4.856 milimetrů, rozvor pak dosahuje skvělé hodnoty 2.836 milimetrů. Jen pro srovnání oproti Octavii s rozvorem v hodnotě 2.667 má Superb k dobru 16,9 centimetru. Na palubě je tak možnost pocítit opravdovou vzdušnost. V přední části je pro řidiče a spolujezdce dostatek prostoru všemi směry. Jako řidič máte dostatek místa pro obě kolena, nepřekáží zde ani středový panel. Pokud sedíte na místě spolujezdce, můžete si s klidem natáhnout nohy a příjemně relaxovat. Po otevření dveří ke druhé řadě sedadel je okamžitě patrné, že zde nebude s prostorem žádný problém. Měřím 180 centimetrů a za sedadlo řidiče, jenž jsem nechal ponechané na sebe, se usadím s naprosto luxusním komfortem. V Superbu je vám vlastně jedno kde sedíte, všude se vám dostane nadměrného prostoru a pocitu vzdušnosti. Snad jen klasicky prostřední cestující ve druhé řadě sedadel musí rozkročit nohy přes mohutný tubus. Místa nad hlavou je překvapivě dost i v případě panoramatického střešního okna, které posouvá výslednou atmosféru na palubě zas o kousek výše. Na zadních sedadlech pak není problém bezpečně uchytit dvě dětské autosedačky díky systému Isofix.

Když už cestuje celá rodina, je třeba brát ohled na potřeby cestujících. Co se týče prostornosti, všichni budou nadmíru spokojeni. A co v případě zavazadelníku? V základním uspořádání nabízí Superb Combi skutečně impozantní zavazadelník o objemu 660 litrů. Nakládací hrana je příjemně nízko, tvar ložné plochy ideální, takto má vypadat dokonalý zavazadelník. Samozřejmostí je dvojitá podlaha, rezervní kolo, síťový program či háčky na tašky. Po sklopení sedadel druhé řady za pomocí páček ze zavazadelníku vzniká ložná plocha pro účely stěhování. Otevírání pátých dveří lze praktikovat jak zmáčknutím tlačítka vedle parkovací kamery, tak praktickým podkopnutím pod nárazníkem. Potěší i automatické posunutí roletky při otevírání víka kufru.

Interiér: Kvalitní zpracování, kam oko dohlédne.

U Kodiaqa a Karoqa jsem se nemohl smířit s povrzávajícími madly dveří. Naštěstí zde v Superbu jsou kvalitněji zpracovány. Celý interiér se prezentuje konzervativním stylem, počínaje palubní deskou, konče kapličkou budíků. Z pohledu řidiče je vše dokonale zaměřené na komfort a ergonomii. Elektricky nastavitelné sedadlo umožňuje v mžiku nalézt příjemnou pozici za volantem. Sedadla jsou navíc zde ve verzi Sportline o trochu sportovněji střižené. Nabízejí lepší boční vedení i integrovanou hlavovou opěrku. Posed je zde příjemný, stejně tak úchop tříramenného sportovního volantu, jenž disponuje kvalitním prošíváním kůže. Na středovém panelu zaujme příplatkový infotainment Colombus s 9,2 palcovou dotykovou obrazovkou. Systém nabízející navigaci osloví opravdu intuitivním ovládáním s líbivým grafickým zpracováním. Honosně působí výplně dveří s alcantarou, ambientní osvětlení interiéru či panoramatické střešní okno. Pro cestující ve druhé řadě sedadel je k dispozici nastavení klimatizace či USB porty pro připojení chytrých zařízení. Na oknech nechybí stínící roletky, ve výplních dveří našel své místo deštník a pod loketní opěrkou si můžete nechat vychladit drink na cestu. Interiér nejluxusnější škodovky umí zaujmout nejen výbavou, ale i vzhledem a precizním zpracováním.

Verdikt: Vlajková loď, jak se patří!

Segment střední třídy je plný zvučnějších jmen, než je domácí Škoda Auto. Superb však umí v současné generaci hrát na city. Nejenže skvěle vypadá, on také velmi dobře jede a nabízí vysoké užitné vlastnosti pro celou rodinu. Během testování jsem musel cíleně hledat drobnosti, které mi vadily. Jenomže, ono to moc nejde. K motoru nemám výhrad, to samé platí pro interiér a zavazadelník. Snad jen komfortní náladu na palubě občas kazil hluk od nápravy při přejezdu větších nerovností. A pravdou je, že po zhlédnutí ceníku bych uvítal více prvků již v základní výbavě. U vozu přes jeden milion korun mi nesedí příplatky typu zadní kamera či navigační systém. Každopádně Superb Combi Sportline je s dvoulitrovým TSI o výkonu 280 koňských sil skvělým parťákem na dlouhé cesty. Vnitřním prostorem neurazí pětičlennou rodinu, zavazadelníkem ani horlivé cestovatele a komfortem potěší snad každého.

Plusy:

Dynamické jízdní vlastnosti

Komfortní interiér

Praktický zavazadelník

 

Mínusy:

Hluk od nápravy při přejezdu větších nerovností

Nutnost připlácet za některé prvky výbavy

Publikováno 21.05.2018, autor: , recenzovaný vůz Škoda Superb Combi

Další recenze

Nejnovější Superb kombi nabízí obrovský prostor ve stylovém a komfortním balíčku.
5/5

Videa

New 2018 Škoda Superb Combi Laurin&Klement | Interior - Autaživě.cz
Za Volantem Škoda Superb Combi 2.0 TDI 110 kW - Motorvize.cz
New Škoda Superb Combi Laurin&Klement | Walkaround - Autaživě.cz
New Škoda Superb Combi Sportline 2,0 TSI 4x4 | Walkaround - Autaživě.cz

Technické parametry

Motor

Palivodiesel
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon110 kW - 140 kW
Maximální rychlost213 - 232 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h7.7 - 9.1 s

Model

SérieSuperb (III) Combi
Začátek výroby09/2015
Začátek výroby modelu09/2015
Třída vozidlaVyšší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1477mm
Šířka2031mm
Délka4856mm
Rozvor2841 mm
Objem kufru660 / 1950 l
Hmotnost1505 - 1635/
2070 - 2275 Kg
Poloměr otáčení11,7 m
Světlá výška149 mm
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 4.1 - 5.1l/100km
Ve městě4.8 - 6.1 l/100km
Mimo město3.7 - 4.5 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2109 g/km

Karoserie

typcombi
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy100 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceElektronická kontrola stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej

Cena

Cena733 900 Kč -
974 900 Kč
Minimální výbavaActive

Přívěs

Brzděný2000 - 2200 kg
Nebrzděný750 - 750 kg

Rivalové

Hyundai i40 kombi
Cena od729 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 121 kW
Maximální rychlost190 - 205 Km/h
Spotřeba4.6 - 7.4 l/100km
Akcelerace10 - 12.6 s
Volkswagen Passat Variant
Cena od746 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 200 kW
Maximální rychlost216 - 250 Km/h
Spotřeba4.2 - 7 l/100km
Akcelerace6 - 8.9 s
Ford Mondeo kombi
Cena od719 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 132 kW
Maximální rychlost208 - 220 Km/h
Spotřeba4.2 - 6.5 l/100km
Akcelerace8.5 - 10.5 s
Mazda 6 WAGON
Cena od716 400 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon107 kW - 143 kW
Maximální rychlost201 - 225 Km/h
Spotřeba4.5 - 6.8 l/100km
Akcelerace8.1 - 10.8 s

Varianty modelu

Škoda Superb
Cena od703 900 Kč
Palivadiesel

Motorizace

2,0 TDI/110 kW
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost218 km/h
Spotřeba4.1 l
Zrychlení8.9 s
Výkon110 kW
Cenaod 733 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/110 kW AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost216 km/h
Spotřeba4.6 l
Zrychlení9 s
Výkon110 kW
Cenaod 798 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/110 kW 4×4
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost213 km/h
Spotřeba4.6 l
Zrychlení9.1 s
Výkon110 kW
Cenaod 863 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/140 kW AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost232 km/h
Spotřeba4.6 l
Zrychlení8.4 s
Výkon140 kW
Cenaod 909 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2,0 TDI/140 kW 4×4 AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost228 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení7.7 s
Výkon140 kW
Cenaod 974 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Škoda Superb Combi? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuVozy skladem (76)

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
8 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 20186 20187 20188 20189 2018 200400600800

Výbava

Základní (1.4 TSI Active)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (2.0 TSI L&K 4x4 DSG)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Svícení do zatáček
  • Kožený interiér
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Variabilní rozdělení světla
  • Xenonové světlomety
  • Centrální zamykání

Příplatková (2.0 TSI L&K 4x4 DSG)

  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • Aktivní parkovací asistent
  • Asistent dálkových světel
  • Metalická barva
  • Navigace
  • PreCrash systém
  • Rozpoznávání dopravních značek
0
Porovnávač
TOPlist