Škoda odstartovala svou elektrickou éru. Známe ceny elektrického Citigae iV a hybridního Superbu iV

,

V rámci frankfurtského autosalonu odhalila mladoboleslavská škodovka hned dva elektrifikované modely a rovnou k nim přiřadila také české ceny. Rovnou vás navnadíme, ceny to nejsou vůbec špatné a bude hodně zajímavé, jak na ně zareagují jak zákazníci, tak také konkurece.

Citigoe iV

Škoda Citigoe iV je malýmměstským autem a právě proto na něj padla volba při startu plné elektrifikace. Jde tedy o vůbec první elektromobil české značky, jehož součástí standardní výbavy je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování. Na víku zavazadelníku se stejně jako u ostatních nových modelů mladoboleslavské automobilky nachází nápis Škoda.

První elektromobil značky Škoda Auto se jmenuje Citigoe iV

Elektrická novinka je nabízena výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style. Z exteriéru zaujmou 16 palcová kola Scorpius (jiná v nabídce nebudou) obutá do pneumatik o rozměru 185/50 R16. Na přání budou nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také zelená Kiwi. Chybět ale nebudou také metalické barvy jako černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.

Čeští zákazníci dostanou možnost rozšířit si základní výbavu paketem s názvem Extra a to ve třech verzích. První se jmenuje Basic (10 000 Kč) a nabídne tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš. Druhý se jmenuje Plus (15 000 Kč) a nabídne signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování. Třetí najdete pod označením Top (20 000 Kč) a ten nabídne k verzi Plus ještě vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem. Automobilka zároveň poskytuje záruku na baterie po dobu 8 let resp. 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie.

Škoda Citigoe iV

A teď trocha techniky. Městský vůz je poháněn kompaktním elektromotorem s nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 Nm. Elektromobil díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 130 km/h. Lihium-iontový akumulátor, který je uložený v podlaze, disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost je 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP až 260 kilometrů. To ovšem v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla. Realita nakonec jistě bude nižší. Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km.

Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku (tzv. wallbox). Nabití vozu z nuly na 80 % kapacity baterie prostřednictvím běžné 230 V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny, v případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak 4 hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut. A konečně ta cena. Doporučená prodejní cena tohoto modelu činí 429 900 Kč, ovšem, jde o základní cenu, tedy částku od.

Superb iV

Plug-in hybridní Superb se na trh dostane v roce 2020

V rámci Frankfurtského autosalonu byly odhaleny také ceny hybridního Superbu, který automobilka představila už před několika měsíci. Jde o plug-in hybrid, který k prvním zákazníkům dorazí během příštího roku. Pohon je kombinován spalovací jednotkou 1,4 TSI a elektromotorem s kombinovaným výkonem 218 koní.

Jeho baterie má kapacitu 13 kWh a celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu pak až 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny. Nová varianta s plug-in hybridním pohonem se bude nabízet ve výbavových stupních Ambition a Style, ve výbavovém stupni L&K a také ve variantě Superb Sportline. Výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne v září tohoto roku, přičemž základní cena byla stanovena na 876 900 Kč. Stejně jako u Citiga ale nezapomínejte, že jde o start ceníku. I tak je ale velmi přívětivý, co myslíte?

Rivalové

Kia Optima
Cena od719 980 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon100 kW - 175 kW
Maximální rychlost195 - 240 Km/h
Spotřeba4.3 - 8.9 l/100km
Akcelerace7.4 - 11.6 s
Volkswagen Passat
Cena od757 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 200 kW
Maximální rychlost231 - 250 Km/h
Spotřeba4.5 - 7 l/100km
Akcelerace5.6 - 7.7 s
Renault Talisman
Cena od789 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 165 kW
Maximální rychlost206 - 240 Km/h
Spotřeba4.6 - 7.2 l/100km
Akcelerace7.4 - 10.4 s
Mazda 6
Cena od811 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon107 kW - 143 kW
Maximální rychlost208 - 223 Km/h
Spotřeba5.1 - 6.7 l/100km
Akcelerace8.1 - 10.5 s
Audi A4 Limuzína
Cena od884 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon100 kW - 210 kW
Maximální rychlost214 - 250 Km/h
Spotřeba3.8 - 6.5 l/100km
Akcelerace5.8 - 9.5 s
0
Porovnávač
TOPlist