Cena od | 485 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 75 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 169 - 200 Km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.5 l/100km |
Akcelerace | 10.4 - 12.5 s |
Benzínový motor o objemu 1199ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto MPVčka na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 12.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 186km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.2 PureTech Peugeotu Rifter o objemu 1199ccm generuje 109 koní a na stovku zrychlí za 11.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 169km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto MPV od Citroënu stát 1.54 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 46 110,00 Kč. Výše zmiňovaný Peugeot Rifter je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.5l, což v praxi znamená náklady 1.6 Kč na 1km a 47 850,00Kč na 30 tisíc km.
CITROËN BERLINGO měří 1.84 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.4 metru na délku. Rozvor činí 2.79 metru. Do kufru se vejde 775 litrů nákladu, resp. 2126 litrů při sklopených sedačkách. U Peugeotu jsou hodnoty následující: 1.87 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.4 metru na délku, rozvor činí 2.79m. Objem kufru je 571 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2126 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. CITROËN má pohotovostní hmotnost 1.41 tuny, Peugeot o 49kg více, váží tedy 1.46 tuny.
Název | 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 230 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 186 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 12.3 s |
Nejnižší výbava | FEEL |
Série | Berlingo (III) kombinace |
Začátek výroby | 09/2018 |
Začátek výroby modelu | 05/2019 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1844mm |
Šířka | 1848mm |
Délka | 4403mm |
Rozvor | 2785 mm |
Objem kufru | 775 / 2126 l |
Hmotnost | 1410 / 2090 Kg |
Poloměr otáčení | 10.8 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 5.3 l/100km |
Ve městě | 6.1 l/100km |
Mimo město | 4.9 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 60 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 121 g/km |
typ | mpv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 730 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 577 000 Kč |
Minimální výbava | FEEL |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.5 l |
Max. rychlost | 171 - 186 km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.3 l |
Zrychlení | 11.5 - 14.1 s |
Výkon | 75 kW - 96 kW |
Cena | 465 000 Kč - 657 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 175 km/h |
Zrychlení | 13 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 119 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIVE |
Cena | od 465 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 175 km/h |
Zrychlení | 13.2 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 119 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIVE XL |
Cena | od 490 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 186 km/h |
Zrychlení | 12.3 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 121 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL |
Cena | od 577 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL XL |
Cena | od 602 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 174 km/h |
Zrychlení | 13.8 s |
Výkon | 75 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 109 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIVE |
Cena | od 510 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 171 km/h |
Zrychlení | 14.1 s |
Výkon | 75 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 109 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIVE XL |
Cena | od 535 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 11.6 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIVE XL |
Cena | od 565 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 11.5 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL |
Cena | od 572 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 184 km/h |
Zrychlení | 12.3 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL |
Cena | od 632 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 184 km/h |
Zrychlení | 12.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FEEL XL |
Cena | od 657 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto MPVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii MPV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz CITROËN lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu BERLINGO oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz CITROËN BERLINGO s motorem 1.2 PureTech na 6 578 Kč ročně, což je na poměry MPVček o 11 567 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (29 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 46 110 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách BERLINGO v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
BERLINGO může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 16ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 1 420 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/65 R15 zaplatíte za sadu Continental PremiumContact 5 8 692 Kč, u větších 215/55 R16 za model Goodyear Efficientgrip to je 10 112 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu BERLINGO: zimní sada prémiových pneumatik Dunlop Winter Sport 5 s 15ti palcovými disky (205/65 R15) vás vyjde na 8 672 Kč, s 16ti palcovými (215/55 R16 - Continental PremiumContact 5) pak na 10 104 Kč.
* průměrná hodinová sazba