Cena od | 359 990 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 118 kW |
Maximální rychlost | 187 - 210 Km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.9 l/100km |
Akcelerace | 8.4 - 12.3 s |
Benzínový motor o objemu 1368ccm a výkonu 94 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 12.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 185km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1,5i CVVT Hyundaie i30 o objemu 1498ccm generuje 109 koní a na stovku zrychlí za 12.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 187km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Fiatu stát 1.48 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 44 460,00 Kč. Výše zmiňovaný Hyundai i30 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.9l, což v praxi znamená náklady 1.53 Kč na 1km a 46 020,00Kč na 30 tisíc km.
Fiat Tipo Hatchback měří 1.5 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.37 metru na délku. Rozvor činí 2.64 metru. Do kufru se vejde 440 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Hyundaie jsou hodnoty následující: 1.46 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.34 metru na délku, rozvor činí 2.65m. Objem kufru je 395 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1301 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Fiat má pohotovostní hmotnost 1.27 tuny, Hyundai o 19kg méně, váží tedy 1.25 tuny.
Název | 1.4 95 k |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 127 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4500 RPM |
Objem motoru | 1.4 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 70 kW |
Maximální rychlost | 185 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 12.1 s |
Nejnižší výbava | Street |
Série | Sedan Tipo (356) |
Začátek výroby | 02/2016 |
Začátek výroby modelu | 02/2016 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1495mm |
Šířka | mm |
Délka | 4368mm |
Rozvor | 2638 mm |
Objem kufru | 440 / 0 l |
Hmotnost | 1270 / 1695 Kg |
Poloměr otáčení | 10.93 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 5.7 l/100km |
Ve městě | 7.7 l/100km |
Mimo město | 4.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro6b |
CO2 | 132 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 50 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Bubnová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 500 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronische Stabilitätskontrolle |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém |
Cena | 344 500 Kč |
Minimální výbava | Street |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.4 - 1.6 l |
Max. rychlost | 185 - 200 km/h |
Spotřeba | 3.7 - 6 l |
Zrychlení | 9.6 - 12.1 s |
Výkon | 70 kW - 88 kW |
Cena | 344 500 Kč - 552 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.4 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 12.1 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 127 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 132 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | Street |
Cena | od 344 500 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.4 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 139 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Street |
Cena | od 384 500 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 98 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Mirror |
Cena | od 477 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 98 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | Lounge |
Cena | od 552 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Fiat lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Tipo Hatchback oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Fiat Tipo Hatchback s motorem 1.4 95 k na 17 321 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 824 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 70kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (26 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 44 460 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Tipo Hatchback v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Tipo Hatchback může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 2 400 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/55 R16 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport Bluresponse 6 600 Kč, u větších 225/45 R17 za model Dunlop SP Sport MAXX RT to je 9 000 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Tipo Hatchback: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip 8 Performance s 16ti palcovými disky (205/55 R16) vás vyjde na 8 372 Kč, s 17ti palcovými (225/45 R17 - Dunlop SP Sport Bluresponse) pak na 12 896 Kč.
* průměrná hodinová sazba