Cena od | 608 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 202 - 238 Km/h |
Spotřeba | 1.2 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 7.1 - 10.2 s |
motor o objemu 1469ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 207km/h. Pro srovnání, motor 1,5 TSI EVO mHEV Volkswagenu Golf o objemu 1498ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za (neznámo) sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 224km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Fiatu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Golf je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.6l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Fiat Tipo Hatchback měří 1.5 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.37 metru na délku. Rozvor činí 2.64 metru. Do kufru se vejde 440 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.49 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.28 metru na délku, rozvor činí 2.62m. Objem kufru je 381 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1237 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Fiat má pohotovostní hmotnost 1.33 tuny, Volkswagen o 1330kg méně, váží tedy 0 tuny.
Název | 1.5 MHEV 130k |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 240 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 207 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9 s |
Nejnižší výbava | Tipo |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1495mm |
Šířka | 1792mm |
Délka | 4368mm |
Rozvor | 2638 mm |
Objem kufru | 440 / 0 l |
Hmotnost | 1330 / 0 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.1 l/100km |
Ve městě | 5.9 l/100km |
Mimo město | 4.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 115 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 500 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 675 900 Kč |
Minimální výbava | Tipo |
Palivo | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.6 l |
Max. rychlost | 191 - 208 km/h |
Spotřeba | 4.5 - 5.6 l |
Zrychlení | 9 - 11.8 s |
Výkon | 74 kW - 96 kW |
Cena | 531 900 Kč - 675 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 11.8 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 117 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tipo |
Cena | od 531 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 208 km/h |
Zrychlení | 10 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 118 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tipo |
Cena | od 621 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 115 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tipo |
Cena | od 675 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 085 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Fiat lze tedy o 1373 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Tipo Hatchback oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Fiat Tipo Hatchback s motorem 1.5 MHEV 130k na 3 306 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 14 839 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Tipo Hatchback v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Tipo Hatchback může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 2 400 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/55 R16 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport Bluresponse 6 600 Kč, u větších 225/45 R17 za model Dunlop SP Sport MAXX RT to je 9 000 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Tipo Hatchback: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip 8 Performance s 16ti palcovými disky (205/55 R16) vás vyjde na 8 372 Kč, s 17ti palcovými (225/45 R17 - Dunlop SP Sport Bluresponse) pak na 12 896 Kč.
* průměrná hodinová sazba