Cena od | 544 900 Kč |
Paliva | CNG diesel benzín hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 150 kW |
Maximální rychlost | 199 - 230 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 6.2 l/100km |
Akcelerace | 7.5 - 11.2 s |
Fiat se svým novým kombíkem zvolil jasnou strategii - co největší auto za co nejméně peněz. Za ceníkových 351 tisíc (momentálně snížená ještě o dalších 25) dostanete základní motorizaci 1.4 se 70kW a hlavně také zavazadlový prostor, který je jen o 60 litrů menší, než má výrazně dražší Octavie. Italská automobilka se podle všeho pokusila vyrobit velmi praktické auto, což je však bohužel podle recenzí celkem znát.
Interiér tak může působit celkem lacině a zastarale, jízdní vlastnosti jsou také spíše zaměřeny na praktičnost - podvozek je spíše měkký, což má pozitivní vliv na jízdní komfort na rozbitějších silnicích, požitek z jízdy však trpí a auto se v zatáčkách naklání více než je nutné. Odezva řízení je také velmi malá, Tipo prostě nebylo designované jako řidičské auto. Karoserie kombi mu tak ale o to více sedí - zde se ani žádné velké řidičské výkony neočekávají. Nevýhodu mají také silnější motorizace - jsou příliš drahé. Pokud bychom chtěli silnější diesel 1.6 MultiJet 88kW, tak jsme na ceníkových 451 tisících, kde nás od Octavie 1,6 TDI/85 kW dělí už jen nějakých 20 tisíc.
Pokud se koukneme na zahraniční recenze, tak se v mnohém shodují - základní modely poskytují velmi dobrý poměr cena/výkon, na svou cenu je Tipo kombi velmi prostorné, a to jak prostor pro cestující, tak i zavazadelník. Tím ale výčet výhod končí - kritizován je interiér, požitek z jízdy a celkově to, že auto ničím moc nevyniká. Dle mého je to však tím, že Fiat se v posledních letech prezentoval vozy působících spíše na emoce než praktičnost - po Fiatu 124 Spider a Fiatu 500 a jeho derivátech tak přišlo Tipo, které je “jen” praktické. To však nemusí být na škodu, prodeje vozů kombi jsou v ČR velmi vysoké a častým argumentem pro nákup takového vozu je právě praktičnost a pokud vybíráte co nejlevnější kombík, může být Tipo to pravé.
Fiat Tipo Kombi patří do skupinového označení “Nižší střední třída”, kam patří například také Subaru XV, Volvo V40, Suzuki S-Cross, BMW Řada 1 nebo Škoda Rapid. Aktuální generace je označována jako Kombinace Tipo (356) ZAF 356 a začala se vyrábět v září 2016.
Italská automobilka Fiat nabízí celkem 21 modelů: Tipo Kombi, Tipo, QUBO, DOBLO COMBI nebo 500 C. Tipo Kombi patří s délkou 4.571 metru k těm větším, šířka je pak 1.792m, výška 1.514 m. Hodnoty průměrného kombíku jsou pak 4.7m na délku, 2.04m na šířku a 1.48m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “combi”, tedy aut kde karoserie vede v jedné linii nad zavazadlový prostor, kde pak jde ostře dolů. Díky tomu disponuje opravdu velkým zavazadlovým prostorem. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších kombíků, jako jsou Renault Megane Grandtour, Ford Focus Kombi, Seat Leon ST nebo Kia Cee'd SW.
Tipo Kombi se vyrábí v sedmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější 1.6 MultiJet 120 k a nejslabší 1.4 95 k je rozdíl celkových 18kW (24 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 2l/100km, a to celkem nečekaně ve prospěch silnějšího. Ke koupi motorizace potěší jak příznivce benzínu, tak i nafty, je jich totiž stejně - 3 od každé.
Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou Tipo.Tipo Kombi se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba japonská automobilka Suzuki nabízí SWIFT s motorem 1.2 VVT 4×4 za 364900 Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 7106Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 75060 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Fiat Tipo Kombi pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Fiat Finance v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.
U kombíku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Fiat Tipo Kombi disponuje objemem 550 litrů. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Dacia Lodgy (827 litrů), Dacia Dokker (800 litrů), Fiat DOBLO COMBI (790 litrů), Dacia Logan MCV (573 litrů) nebo Hyundai ix20 (570 litrů)
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Tipo Kombi - otočí se na 10,9 m, což je velmi dobrý údaj.
Zajímavé je také to, že Tipo Kombi disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé.
Palivo | dieselbenzínmild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 74 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 191 - 207 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.2 - 12 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1514mm |
Šířka | 1792mm |
Délka | 4571mm |
Rozvor | 2638 mm |
Objem kufru | 550 / - l |
Hmotnost | 1345 - 1470/ 1820 - 1945 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.5 - 5.1l/100km |
Ve městě | 5.9 - 6.5 l/100km |
Mimo město | 3.7 - 4.3 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 117 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 561 900 Kč - 705 900 Kč |
Minimální výbava | Tipo |
Brzděný | 1500 - 1500 kg |
Nebrzděný | 500 - 550 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 12 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 117 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tipo |
Cena | od 561 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 120 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tipo |
Cena | od 651 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 206 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 116 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tipo |
Cena | od 705 900 Kč |
Kolik doopravdy stojí Fiat Tipo Kombi? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu