Cena od | 544 900 Kč |
Paliva | CNG diesel benzín hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 150 kW |
Maximální rychlost | 199 - 230 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 6.2 l/100km |
Akcelerace | 7.5 - 11.2 s |
Naftový motor o objemu 1598ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 207km/h. Pro srovnání, naftový motor 2.0 TDI Leon ST o objemu 1968ccm generuje 114 koní a na stovku zrychlí za 10.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto combi od Fiatu stát 1.49 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 44 550,00 Kč. Výše zmiňovaný SEAT Leon ST je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 3.9l, což v praxi znamená náklady 1.29 Kč na 1km a 38 610,00Kč na 30 tisíc km.
Fiat Tipo Kombi měří 1.51 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.57 metru na délku. Rozvor činí 2.64 metru. Do kufru se vejde 550 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.64 metru na délku, rozvor činí 2.69m. Objem kufru je 620 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1600 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Fiat má pohotovostní hmotnost 1.47 tuny, SEAT o 34kg méně, váží tedy 1.44 tuny.
Název | 1.6 MULTIJET 130K |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 320 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 207 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.1 s |
Nejnižší výbava | Tipo |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1514mm |
Šířka | 1792mm |
Délka | 4571mm |
Rozvor | 2638 mm |
Objem kufru | 550 / 0 l |
Hmotnost | 1470 / 1945 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.5 l/100km |
Ve městě | 5.9 l/100km |
Mimo město | 3.7 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 120 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 500 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 651 900 Kč |
Minimální výbava | Tipo |
Palivo | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.6 l |
Max. rychlost | 191 - 207 km/h |
Spotřeba | 4.5 - 5.1 l |
Zrychlení | 9.2 - 12 s |
Výkon | 74 kW - 96 kW |
Cena | 561 900 Kč - 705 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 12 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 117 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tipo |
Cena | od 561 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 120 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tipo |
Cena | od 651 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 206 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 116 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tipo |
Cena | od 705 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Fiat lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Tipo Kombi oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Fiat Tipo Kombi s motorem 1.6 MULTIJET na 10 650 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 7 495 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 44 550 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Tipo Kombi v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba