Cena od | 396 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 73 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 190 - 207 Km/h |
Spotřeba | 4 - 4.8 l/100km |
Akcelerace | 9.1 - 11.1 s |
Kombinovaná spotřeba okolo 4.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV;crossover od Fordu stát 1.03 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 30 750,00 Kč. Výše zmiňovaný CITROËN C4 Cactus je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.0l, což v praxi znamená náklady 1 Kč na 1km a 30 000,00Kč na 30 tisíc km.
Ford EcoSport měří 1.65 metru na výšku, 1.77 metru na šířku a 4.27 metru na délku. Rozvor činí 2.52 metru. Do kufru se vejde 355 litrů nákladu, resp. 1238 litrů při sklopených sedačkách. U Citroënu jsou hodnoty následující: 1.48 metru na výšku, 1.71 metru na šířku a 4.17 metru na délku, rozvor činí 2.6m. Objem kufru je 348 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1170 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 1.36 tuny, CITROËN o 197kg méně, váží tedy 1.16 tuny.
Název | 1.5 EcoBlue |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 215 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 73 kW |
Maximální rychlost | 160 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | - s |
Nejnižší výbava | Titanium |
Série | EcoSport |
Začátek výroby | 12/2017 |
Začátek výroby modelu | 12/2017 |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1653mm |
Šířka | mm |
Délka | 4273mm |
Rozvor | 2519 mm |
Objem kufru | 355 / 1238 l |
Hmotnost | 1357 / 1750 Kg |
Poloměr otáčení | 11.2 |
Světlá výška | 160 |
Přechodový úhel | 23.3 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 550 |
Kombinovaná | 4.1 l/100km |
Ve městě | 4.5 l/100km |
Mimo město | 3.8 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suvcrossover |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 40 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Bubnová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 675 kg |
Brzděný | 900 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 520 900 Kč |
Minimální výbava | Titanium |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 160 - 180 km/h |
Spotřeba | 4.1 - 5.3 l |
Zrychlení | 11.9 - 12.7 s |
Výkon | 73 kW - 92 kW |
Cena | 394 900 Kč - 520 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 11.9 s |
Výkon | 73 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 120 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Trend |
Cena | od 394 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 12.7 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 119 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 499 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 73 kW |
Točivý moment | 215 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 520 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV;crossover za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu EcoSport oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford EcoSport s motorem 1.5 EcoBlue na 7 690 Kč ročně, což je na poměry o 10 455 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 73kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (25 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 30 750 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách EcoSport v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba