Recenze: Honda Civic 1.6D - podesáté jinak

Honda Civic současné generace, je už 10. v pořadí. Od roku 1972 se Honda snaží v tomto segmentu zaujmout a celosvětově se jí to daří. Civic byl vždy auto nižší střední třídy (hlavně rozměry, nikoliv cenou) a s rozměry kolem 4.2 metru se Honda nebála mezigeneračně zcela změnit zaměření vozu - největší skok byla v tomto směru sedmá generace hatchbacků, která připomínala spíše MPV a pak světelné roky vzdálená osmá generace. Auta se navíc velmi výrazně  lišila pro americký trh, kde se pod označením prodávala řada modelů, které v Evropě koupit nelze, hlavně v rámci osmé a deváté generace sedanů. To je pryč, v současné desáté generaci oba modely vypadají velmi podobně, liší se hlavně 13 cm délky. Sedan s velikostí 4.6 metrů v podstatě velikostí odpovídá předchozí generaci Hondy Accord, tedy vyššímu modelu, který má zřejmě v současné nabídce nahradit (protože Honda vyšší třídu osobních automobilů než Civic momentálně v Čechách nemá) a námi testovaný Civic, byť stále v nižší střední třídě, má nemalých 4.5 metru. Obě auta jsou si velmi podobná, nabízí kontroverzní vzhled a netradiční tvarování jak přední, tak zadní části. To může být na jednu stranu velkým tahákem, na druhou stranu Honda bojovala před časem s tím, že její zákazníci byli spíše staršího data narození a pokud je tomu tak stále, tak tohle “auto rozhodně není pro staré”.

exterier honda civic

Honda se nezapře

Model o kterém bude řeč je pětidveřový hatchback v barvě Sporty Blue, v nejvyšší výbavě Executive. V téhle výbavě vyšperkované auto vypadá skvěle. Tmavá kola, nádherná LED světla, nástavce nárazníků, které v kombinaci s vlnkami a křivkami, nízkou výškou, přidrzlou přídí a celkem velkou zádí budí tradiční “honďácké” sportovní emoce. Bezklíčkový vstup odemyká dveře jen chycením za kliku a za moment sedím uvnitř. Kožená sedadla, velmi nízký posez, vůně nové kůže, mocně působící středová konzola a krásně zpracovaný interiér, který člověka obklopuje velmi intenzivně a působí až luxusním dojmem. Přístrojový štít je rozdělen na tři části, hlavní budík je plně digitální (a rychloměr je vždy složen z číslic a nejde to změnit) s digitálním otáčkoměrem a kolem jsou ukazatele teploty a paliva, které jsou složené ze segmentů a tím ukazují požadované hodnoty. Pod hodnotou rychlosti je místo pro zobrazení řady informací od spotřeby, dojezdu, plnícího tlaku turba, přehrávané skladby, vytáčeného čísla, přečtenou dopravní značku, nebo nastavení limitu tempomatu, které se přepínají přímo na volantu. Ovládání bylo vždy u Hond trochu komplikované, teď už je to snesitelné a logické, ale je stále mít potřeba na paměti, že to co se zobrazí na displeji přístrojového štítu nemusí jít zobrazit na hlavní obrazovce a ta menu jsou kompletně oddělená včetně jiné logiky ovládání. Vedle kapličky přístrojů je místo pro tradiční infotainment ve formě Androidího zařízení a to všechno je spojeno kvalitně vyhlížejícími plasty elegantních tvarů. Když jsem se uvelebil (což dalo jen málo práce) zjistil jsem, že mě trochu tlačí loketní opěrka, která je celkem tvrdá a navíc nejde výškově nastavit. S nízkým posazem to nevadí, ostatní na opěrku dosáhnou jen stěží.


Začal jsem si trochu hrát s tím, co nabízí interiér - ta středová konzola je zajímavě vyvedená a skrývá obrovský úložný prostor, který se sice hůře využívá díky posuvným držákům nápojů a lovit klíče na jejím dně někde kousek nad silnicí, je oříšek. Kde byly takové úložné prostory, když ještě frčely magnetofonové kazety a CD a já je ve svém prvním Civicu před 20 lety skládal plastové krabičky kam se dalo - kolik by se jich sem vešlo! Kromě úložných prostor pod ovládáním ventilace, kde se nachází podložka bezdrátového nabíjení na telefon, je ještě pod ním, z boku přístupná jedna prostora, ale její využití si moc neumím představ - měl bych obavu že se věci vysypou pod pedály, nebo že na ně zapomenu.


interier honda civic

Škoda benzínové lásky

Probouzení naftového srdce v chladném ránu v tak krásném sportovním autě, které svým projevem i opodál stojícího pozorovatele upozorní, že o litr nižší spotřeba byla hlavním tahákem pro kupujícího. A že možná ani neví, že na zadní nápravě našla místo víceprvková náprava - komu něco tohle slovo řekne, asi po naftě úplně dobrovolně nesáhne. Příplatek za naftovou pohonnou jednotku je zhruba 80 tisíc oproti litrovému benzínovému motoru s podobným výkonem, který je bohužel ve všech výbavách, kde se nabízí diesel, jediná alternativa. Pro větší nadšence má pak Honda výbavy Sport, Sport Plus a Prestige (jako ty boty :-)) turbomotor 1.5 VTEC se 182 koňmi, který je naprosto famózní. Když už tu naftu tak asi snad s automatem, ať se z toho stane pořádný dálniční kočár (což teda není úplně účel, ke kterému bylo toto auto stvořeno). A to je dalších cca 60 tisíc příplatek. To už to v této výbavě přeskočí 750 tisícovou hranici. Dieselová 1.6 i-DTEC, který se v Hondě objevil již v roce 2013, po nutných úpravách už nyní splňuje normu Euro 6d bez nutnosti přidávat AdBlue, za co patří Hondě obdiv a je vidět jak technicky je tento motor na výši, tak vlastnosti dieselového motoru v Hondě změnit nedokázali. Ze svého relativně skromného objemu Honda poskytuje 88 kW, co je velmi dobrá hodnota. Stejně tak 300 Nm. Výsledkem je zrychlení kolem 10 vteřin. Pocitově to tak nepřijde, díky nižšímu spektru využitelných otáček se motor nerozbíhá tak rychle. Ale v rámci naftových jednotek patří k těm nadprůměrným. A abych motoru nějaké plusové body připsal, při klidné jízdě o něm zase tolik člověk neví, na dálnici slyšet není vůbec.


A teď k tomu zásadnímu prodejnímu argumentu - propagační materiály se pyšní kombinovanou spotřebou na úrovni mého mopedu Jawa Pionýr - 3.5 litru na 100 km! Pravda je sice jinde, ale určitě tato hodnota ukazuje, že pohonná jednotka je, nebo spíš umí být, úsporná. Realita je někde mezi 5 a 6 litry, co je právě ta hodnota, kde si myslím, že rozdíl benzínového motoru už nebude tak vysoký, aby obhájil tu cenu a akustický projev této jednotky, která tak neladí s tím přesným řízením, kouzelným řazením, tvrdším (a po stisku kouzelného tlačítka ještě tvrdším) naladěním podvozku a vlastně všemi atributy sportovního auta. Celkově jsou všechny komponenty naprosto perfektně sladěny, auto se ovládá naprosto bezchybně.


exterier honda civic

Elektronické cajky

Honda vybavila Civic řadou elektronických pomocníků, které sdružuje pod názvem Honda Sensing, který obsahuje: Varování před čelní srážkou – Systém pro zmírnění následků nehody – Systém pro udržování v jízdním pruhu (LKAS) – Inteligentní omezovač rychlosti – Inteligentní adaptivní tempomat – Systém pro zmírnění rizika vyjetí z komunikace (cross trafic alert) – Systém rozpoznávání dopravních značek – Asistent pro jízdu v kolonách (pouze s CVT). Novodobí andělé strážní fungují velmi dobře, auto je spíš citlivější ale jinak zvládne samo jet uprostřed jízdního pruhu, tedy nikoliv jen varovat při jeho opuštění, ale aktivně řídit uprostřed, umí zahlásit když se z boku při vyparkování blíží auto, umí přečíst omezení rychlosti a nastavit podle něj inteligentní omezovač rychlosti (ale neumí přečtenou hodnotu nabídnout jako limit adaptivního tempomatu).


interier honda civic

Infotainment

Honda ve svých autech sází na infotainment založený na systému Android, který posouvá vpřed s každou generací. Ten v Civicu je na pohled trochu zastaralý a mohl mít lepší odezvu. Klasicky chybí některé manuální ovladače (hlasitost třeba) ale na volantu jsou, takže to není horor. Co se funkcionalit týče, spárování s iPhonem jde skvěle, přehrání muziky skvěle, posouvání a znovu připojení skvěle (třeba Spotify). Nejvyšší výbava nabízí 11 reproduktorů a přes 400 W, které nejen mně, ale i ostatním, kterých jsem se ptal, nepřijde jako žádný zázrak a chybí jí plný zvuk. Navigace od Garmina, je prostě navigace od Garmina - mluví jako robot a o zácpách neví, ale na místo vás dovede. Tradičně jsem zkoušel CarPlay, které neduhy vestavěného systému řeši. Co se mi libilo ve spolupráci s Apple CarPlay, kde některé infotainmenty trpí na nutnost přepínání kontextů přes několik tlačítek jen abych přenastavil klimatizaci, tady je speciální tlačítko Climate, které zobrazí nastavení ventilace a pak vrátí zpět prostředí CarPlay. Palec nahoru za to. Nemluvě o tom, že pro nastavení ventilace jsou pořád dva fyzické otočné ovladače, což je super - ostatní jako intenzita a směr se ovládá přes infotainment. Výhradu mám k premiovému audiu s 11 reproduktory a 465 W, která moc premiově nezní - nevydává tak příjemné tóny, jak bych očekával.


exterier honda civic

Závěr

Civic je velmi dobré auto - řazení, řízení, podvozek, zpracování i elektronika jsou dobře naladěné, nabízí nevšední vzhled a tradiční hodnoty Hondy - vyspělou techniku a sportovnost. To vše za cenu která je podobná konkurenci, pokud se člověk nevydá cestou vyšších výbav, kde ta cena roste rychleji. A ten motor - on není špatný - jen ve srovnání s tím, jak hodně dobrý je ten benzínový, s tím příplatkem a obyčejným zvukem, jen těžko hledám argumenty mít ho pod kapotou tak zajímavého auta.



Plusy

  • celkově podařené auto

  • úsporný a silný motor

  • úroveň a vyspělost elektronických asistentů


Minusy

  • nevýhody sedanu

  • nedostupnost naftového motoru (v tomto segmentu)

  • členitý nárazník náchylný na poškození


Základní cena (1.5 TURBO Elegance): 584 900 Kč

Cena testovaného modelu (1.5 TURBO Executive): 714 000 Kč

Publikováno 30.11.2018, autor: , recenzovaný vůz Honda CIVIC , cena testovaného modelu: 714000 Kč

hodnocení: 80%

Další recenze

Civic z roku 2015 nabízí spoustu výbavy a několik výkonných motorů, které mohou konkurovat Fordu Focus a Volkswagenu Golf.
3/5
Civic nabízí dobrý jízdní komfort, příjemnou atmosféru a několik skvělých motorů. Přesto už to není tak zábavné auto pro řidiče jako předchozí verze.
4/5
Konkurenti jako Audi A3 a Volkswagen Golf jsou tišší, pohodlnější a vlastně celkově lepší.
7/10
Civic je teď dospělejší a celkově lepší, ale pořád mu chybí charakter.
7/10
Velké rodinné MPV s názvem Ford Galaxy je vyhledávanou volbou pro celou řadu rodin. S motorem 1,6 EcoBoost zaujme hlavně svou tichou a celkem pohodlnou jízdnou, které celkově doplňují i dobré jízdní vlastnosti. Těm lehce ubírá někdy horší manévrování v menším prostoru, nebo horší výhled vozu, hlavně šikmým směrem. Jinak je jízda komfortní. Lákadlem je nejenom variabilní interiér s mnoha možnostmi transportu zavazadel, nebo také pasažérů. Pozitivem je také celkem moderní design vozu, kterému jasně dominuje hlavně přední část v podobě dlouhé kapoty, na kterou navazuje ostřeji se svažující čelní sklo s dobrým výhledem dopředu.

Videa

Honda Civic TypeR 10G dá 280 km/h - TopSpeed.sk - topspeedsk
Za Volantem Honda Civic Type-R - Motorvize.cz
Honda Civic TypeR 10G pure drive - TopSpeed.sk - topspeedsk
Test 2017: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - Autožurnál
Test Honda Civic 10G - Tomáš a Maroš ČABÁK TopSpeed.sk - topspeedsk
Jazda Honda Civic TypeR 10G - TopSpeed.sk - topspeedsk
Test Honda Civic 1.5turbo 10G - Maroš ČABÁK TopSpeed.sk - topspeedsk
Honda Civic Type R - TEST - GARAZ.TV - Rasťo Chvála - Rasto Chvála GARAZ.TV
HONDA CIVIC diesel 2018: Nafta sa vracia - Autožurnál
Za Volantem Honda Civic - Motorvize.cz
Honda CIVIC 2017 - ENG SUBTITLES - GARÁŽ.TV - Rasto Chvala - Rasto Chvála GARAZ.TV
Je Honda Civic TypeR 10G na denné použitie? TopSpeed.sk - topspeedsk

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon88 kW - 134 kW
Maximální rychlost200 - 220 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h8.2 - 10.4 s

Model

SérieCivic (X) Limousine
Začátek výroby06/2017
Začátek výroby modelu06/2017
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1434mm
Šířka1799mm
Délka4518mm
Rozvor2697 mm
Objem kufru478 / 1267 l
Hmotnost1287 - 1411/
1645 - 1790 Kg
Poloměr otáčení11,3 m
Světlá výška124 mm
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 3.5 - 6.1l/100km
Ve městě3.7 - 7.9 l/100km
Mimo město3.5 - 5 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2110 g/km

Karoserie

typhatchback
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy45 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaBlikající světlo brzdové
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorysenzory s zadní parkovací kamerou
Kontrola trakceAsistent pro stabilizaci vozidla (Honda)
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena469 900 Kč -
739 900 Kč
Minimální výbavaS

Přívěs

Brzděný800 - 1400 kg
Nebrzděný500 - 500 kg

Rivalové

Opel Astra
Cena od411 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 147 kW
Maximální rychlost188 - 235 Km/h
Spotřeba3.3 - 6 l/100km
Akcelerace7 - 12.2 s
Ford Focus
Cena od399 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 134 kW
Maximální rychlost183 - 200 Km/h
Spotřeba3.6 - 5.1 l/100km
Akcelerace10 - 12.1 s
Mitsubishi Lancer Sportback
Cena od389 900 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkam
PohonFWD
Výkon86 kW - 86 kW
Maximální rychlost188 - 188 Km/h
Spotřeba5.7 - 5.7 l/100km
Akcelerace11.1 - 11.1 s
Subaru Impreza
Cena od560 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon84 kW - 115 kW
Maximální rychlost180 - 205 Km/h
Spotřeba6.2 - 6.6 l/100km
Akcelerace9.8 - 11.8 s

Varianty modelu

Honda CIVIC TOURER
Cena odNaN Kč
Paliva
Honda CIVIC TYPE R
Cena od929 900 Kč
Palivabenzín

Motorizace

1.0 VTEC TURBO
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost203 km/h
Spotřeba4.8 l
Zrychlení10.4 s
Výkon95 kW
Cenaod 469 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.0 VTEC TURBO
Palivobenzín
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba4.7 l
Zrychlení10.2 s
Výkon95 kW
Cenaod 504 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 VTEC TURBO
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost220 km/h
Spotřeba5.8 l
Zrychlení8.2 s
Výkon134 kW
Cenaod 654 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 VTEC TURBO
Palivobenzín
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba6.1 l
Zrychlení8.2 s
Výkon134 kW
Cenaod 739 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.6 i-DTEC
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost201 km/h
Spotřeba3.5 l
Zrychlení9.8 s
Výkon88 kW
Cenaod 509 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.6 i-DTEC
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba4.1 l
Zrychlení10.2 s
Výkon88 kW
Cenaod 564 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Honda CIVIC? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
8 20179 201711 201712 20171 20183 20184 2018 1.02.03.04.0

Výbava

Základní (1.5 Turbo Comfort)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • LED světlomety
  • Světelný senzor
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (1.5 Turbo Executive CVT)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Aktivní parkovací asistent
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Světelný senzor
  • Navigace
  • Mlhová světla
  • Křižovatkový asistent
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Indikátor jízdy v jízdním pruhu
  • Asistent pro jízdu v koloně
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Centrální zamykání

Příplatková (1.5 Turbo Executive CVT)

  • Metalická barva

CRASHTEST

  • Crashtest
    2017
  • 92%
    Dospělý
  • 75%
    Dítě
  • 75%
    Chodec
Přehrát video
0
Porovnávač
TOPlist