Test: Honda Jazz 2018 - výstřední jedinec na pomezí hatchbacku a malého SUV

Nedávno jsme vyzkoušeli modernizované provedení třetí generace Hondy Jazz, a to hned ve vrcholné motorizaci 1.5 i-VTEC s manuální šestistupňovou převodovkou. S tímto atmosférickým motorem o objemu 1498cm3 se pojí výhradně výbavový stupeň DYNAMIC. V testu jsme se pokusili zjistit, zda sebevědomá cena auta okolo půl milionu korun, která znatelně převyšuje nabídky srovnatelných modelů ostatních běžných značek, má své opodstatnění. Jak se nám auto líbilo, zda má co nabídnout a na koho cílí, jsme zjišťovali právě dnes.

Honda Jazz

Exteriér: žádná šedá myš

Honda Jazz rozhodně není šedá myška, která jednoduše splyne s davem. Přes kompaktní vnější rozměry (délka vozu je nepatrně přes 4 metry) působí velmi expresivně a dravě. Na přídi vozu přechází dominantní černá maska v širokém úsměvu do LED světlometů, jimž kromě zajímavého designu můžeme k dobru přičíst výborný světelný výkon. Pohledu z boku vévodí prolis v karoserii pod klikami dveří vycházející od zadních světel, který společně s dalším drobnějším prolisem ve spodní části dveří obdivuhodně rozbíjí plochu komfortně vysokých bočních dveří. Punc sportovního charakteru vozu podtrhují černě lakovaná zpětná zrcátka a šestnáctipalcová litá kola rovněž v černém lesku. Nejen řidiče, ale celou posádku, potěší velkorysé prosklení včetně trojúhelníku mezi A-sloupkem a předními dveřmi, jenž bývá k vidění spíše u aut minimálně o třídu větších. Vyvážení sportovního vzhledu a praktičnosti karoserie se konstruktérům povedlo na jedničku.

boční pohled

Interiér: překvapivě prostorný a funkční

Prvním dojmem po usednutí do čtyřmetrového vozu je až překvapivá vnitřní prostornost připomínající vzdušnost kompaktních MPV. Ani vyšší postavy nepociťují v žádném směru náznak stísněnosti, prostor nad hlavou pasažérů je vysloveně nadprůměrný. Jedinou pihou na kráse v tomto ohledu jsou stesky vyšších řidičů na kontakt pravého kolena s tvrdým plastem na středovém panelu. Vhodnou pozici za volantem si každý najde díky možnosti jeho nastavení jak podélně, tak výškově. Volant samotný zaujme oranžovočerveným prošitím, které lze nalézt i u potahů sedaček - interiér je tak příjemně barevně sladěn. Rozměrově patří volant spíše mezi ty větší, zato s poměrně tenkým věncem. Kůže na volantu je na dotyk dost tvrdá, v letním počasí se na něm nepříjemně potí ruce a volant pak nebezpečně klouže - ve spojení s hravostí a jistotou auta v zatáčkách se jedná o velmi nepříjemný jev. Dohromady 19 tlačítek na volantu na jednu stranu umožňuje bezpečné a pohodlné ovládání velkého počtu funkcí, na druhou stranu vyžaduje důkladné sžití s modelem pro jejich plné využití. Tlačítka na bočních ramenech jsou rozhodně lépe v dosahu rukou, ta spodní se správným držením volantu nemají mnoho společného.  

interiér

Velmi povedený je zavazadlový prostor o solidním objemu 354 litrů. Vysloveně však potěší nízkou nakládací hranou, slušnými rozměry a pravidelným tvarem. Zvětšení zavazadlového prostoru na hodnotu 1314 litrů provedete jednoduchým sklopením zadních opěradel a získáte zcela rovnou plochu. Opěradla se totiž sklopí do prostoru, který uvolní sedáky zajíždějící ještě o úroveň níž. Ještě větší vychytávkou je systém Magic Seats, jenž umožňuje vyklopení sedáků zadních sedadel směrem vzhůru a vytvoření zajímavého nákladového prostoru za předními sedačkami. Využitelnost této přepravní kapacity podtrhuje možnost otevřít zadní dveře prakticky do pravého úhlu.

zavazadelník/kufr

Na základě vlastních zkušeností mohu konstatovat, že Honda Jazz může sloužit i jako rodinné vozidlo, přílišná prostorová rezerva však již pochopitelně nezbývá. Zavazadlový prostor sice bez problému pojme složený kočárek i s korbičkou, žádné další větší zavazadlo už ale nenaložíte. Vedle dětské autosedačky ukotvené na krajním zadním sedadle pomocí Isofixu se dvě dospělé osoby také sice posadí, delší výlet by ale byl poznamenán velmi stísněným pocitem.

Motor, převodovka, jízdní vlastnosti: potěší i zamrzí

Hlavním technickým lákadlem, proč si Hondu Jazz pořídit, je dle mého názoru jednoznačně, dnes již málo vídaný, atmosférický motor o objemu 1,5 litru. Zvukový projev, lineární nárůst tahu z nízkých otáček a příkladná hravost v pásmu nad 4000 otáček za minutu působí jako balzám na motoristovu duši. Vytočit lze motor až ke hranici 6600 otáček, kde zasáhne elektronický omezovač.

Vstříc sportovnímu stylu jízdy vychází i manuální šestistupňová převodovka. Těsně poskládané rychlostní stupně umožňují dynamické svezení ve stále správných otáčkách. Daní za možnost sportovního vyžití na zatáčkovité okresce jsou pak vysoké otáčky při cestování ustálenou rychlostí na dálnici. Poměrně značný hluk od motoru pronikající do kabiny vytrvale ujišťuje posádku, že na zařazený šestý rychlostní stupeň při maximální povolené dálniční rychlosti 130km/h (dle tachometru) točí nemalých cca 3750ot./min. Samotné řazení je radost, řadicí páka je příjemně krátká a dráhy přesné. Méně potěší, že každé přeřazení je doprovázeno charakteristickým zvukovým projevem a perfekcionisty bude při každém uchopení řadicí páky rozčilovat volná manžeta pod kulatou hlavicí.

řadící páka

Podvozek se nenechá vyvést z míry ani rozbitou vozovkou a ve všech jízdních situacích zůstává velmi jistý. Spíše tuhé naladění ve spojení s nízkoprofilovými pneumatikami na 16palcových kolech tak dává cestujícím zcela logicky neomylně pocítit nekvalitní povrch vozovky zejména ve vyšších rychlostech.

Výrobcem uváděná průměrná kombinovaná spotřeba 5,9l/100km (7,2l/100km ve městě a 5,1l/100km mimo město) je rozhodně reálná, za což patří Japoncům obrovský palec nahoru. Příčinou nedodržení této hodnoty tak mohou být jedině skvělé výkony v rozsahu okolo 5000ot./min., které vás budou svádět ke svižnější jízdě, kdy apetit vozu pochopitelně vzroste. Příznivá spotřeba tak částečně skryje nedostatek v podobě pouze čtyřicetilitrové palivové nádrže, která musela poněkud vyklidit prostor pro chytrá řešení v interiéru a hlavně „imaginárnímu“ snížení hmotnosti.

Jízdní asistenty, Infotainment: téměř vše…

Testovaný Jazz ve výbavě Dynamic disponoval všemi pro tento model dostupnými asistenty a pokročilými systémy podpory řízení. Nejen při popojíždění v kolonách život zpříjemňuje asistent pro rozjezd v kopci a do rychlosti 30km/h vás před srážkou ochrání protikolizní systém. Udržet v pruhu se řidiče snaží pozorný systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a za velký přínos bezpečnosti považuji varování před čelní srážkou. Velmi dobře totiž poslouží nejen k případnému zabránění samotné kolizi, ale častěji spíše jako účinná prevence, když si řidič uvědomí význam bezpečného odstupu od vozidla před sebou, zejména ve vysokých rychlostech. Systém rozpoznávání dopravních značek je jistě zajímavým pomocníkem, nikoliv však zcela bezchybným - například doplňkovou šipku, která zásadně ovlivňuje význam dopravní značky, dokáže řidiči zcela zatajit. Ostatní řidiči by se jistě velmi podivovali, proč jedeme po dálnici šedesátkou, která platí pro vozidla z dálnice sjíždějící.

infotainment

Základem palubního infotainmentu je dobře čitelný displej na středovém panelu. Zkušený uživatel dokáže hodně funkcí ovládat přímo z volantu nebo si pomůže dotykovým ovládáním. Bez zdlouhavého čtení návodů lze poměrně intuitivně ovládat jak rádio, tak vestavěnou navigaci. Spárování s mobilním telefonem je dílem okamžiku, v případě využívání auta více řidiči můžete narazit na omezený počet přístrojů, které lze s autem propojit.

Individualita

Každý motoristický nadšenec si určitě klade otázku, na jakou cílovou skupinu Honda Jazz vlastně míří. Těžko najdeme početnou kategorii řidičů, pro které by byl Jazz jasná první volba. Mezi klady testovaného auta bezesporu patří vnitřní prostornost a variabilita, poměrně pružný a úsporný motor a krátké převody pro sportovní jízdu. Naopak negativně můžeme vnímat vysoké otáčky při jízdě po dálnici na 6. převodový stupeň a malý objem palivové nádrže. Těžkou pozici na trhu testovanému autu rozhodně neusnadňuje ani jeho ceník. Pomineme-li oproti většině konkurentů vyšší pořizovací cenu a smíříme se s absencí přeplňovaných benzinových a dieselových motorů, může někomu vadit nulová variabilita příplatkové výbavy. Prakticky jedinými prvky, kterými lze rozšířit bohatý seznam standardní výbavy verze Dynamic, je automatická bezestupňová převodovka CVT nebo jeden z metalických laků. Tohle auto bude veřejnost rozdělovat. Buď se vám auto líbí, tak jak je - a jste z něj nadšení, nebo prostě není pro vás.  A právě v tom tkví jeho jedinečnost - Jazz je prostě osobnost a na každém parkovišti bude nepochybně vynikat mezi masově rozšířenými středoevropany nebo korejci.

Plusy

  • Pružný a úsporný motor
  • Krátké převody pro sportovní jízdu
  • Vnitřní prostornost a variabilita

Mínusy

  • Pořizovací cena a omezená variabilita výbavy
  • Vysoké otáčky při jízdě na dálnici na 6. převodový stupeň
  • Objem palivové nádrže pouze 40 litrů



Publikováno 15.05.2018, autor: , recenzovaný vůz Honda Jazz

Další recenze

Honda Jazz je větší a praktičtější než kdy dřív, se spoustou výbavy do začátku. Bohužel zaostává omezenou nabídkou motorů a tučnou cenovkou.
4/5
Nová Honda Jazz má všestrannost mnohem většího auta, ale s kompaktními rozměry a nižšími provozními náklady.
5/5
Nový Jazz je spolehlivý, skvěle propracovaný a praktický. A k tomu ještě nabízí o trošku více prostoru, jízdního komfortu a ovládání.
4/5
Honda Jazz je výborné auto, které svoje konkurenty trumfne především obrovským a chytrým vnitřním prostorem. Vypadá sympaticky a hezky jezdí, někomu by možná mohl chybět širší výběr motorů, ovšem benzínová třináctistovka je vážně dobrá.
3.5/5

Videa

TEST: Honda Jazz 1.5 i-VTEC, 2018, 4K POV: Nový motor! - Roadblog.cz
Honda Jazz 1,5 i-VTEC Dynamic 2018 - GARAZ.TV - TEST - Rasťo Chvála - Rasto Chvála GARAZ.TV
Honda Jazz 2018 1.5 i-VTEC: Ide ako besná aj bez turba - Autožurnál

Technické parametry

Motor

Palivobenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon75 kW - 96 kW
Maximální rychlost182 - 190 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h8.7 - 12 s

Model

SérieJazz (III)
Začátek výroby09/2015
Začátek výroby modelu09/2015
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1525mm
Šířka1694mm
Délka4028mm
Rozvor2530 mm
Objem kufru354 / 1314 l
Hmotnost1073 - 1124/
1605 - 1605 Kg
Poloměr otáčení10,8 m
Světlá výška110 mm
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 4.7 - 5.9l/100km
Ve městě5.4 - 7.2 l/100km
Mimo město4.2 - 5.1 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2116 g/km

Karoserie

typhatchback
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy35 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorysenzory s zadní parkovací kamerou
Kontrola trakceAsistent pro stabilizaci vozidla (Honda)
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena379 900 Kč -
514 900 Kč
Minimální výbavaTrend

Přívěs

Brzděný1000 - 1000 kg
Nebrzděný450 - 450 kg

Rivalové

Seat Ibiza
Cena od332 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon59 kW - 85 kW
Maximální rychlost169 - 195 Km/h
Spotřeba3.8 - 5 l/100km
Akcelerace9.3 - 13.3 s
Peugeot 208
Cena od325 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon60 kW - 81 kW
Maximální rychlost175 - 188 Km/h
Spotřeba3.7 - 5 l/100km
Akcelerace9.3 - 12.2 s
Ford Fiesta
Cena od324 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon52 kW - 103 kW
Maximální rychlost160 - 202 Km/h
Spotřeba3.6 - 5.2 l/100km
Akcelerace9 - 14.9 s
Volkswagen Polo
Cena od301 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon55 kW - 110 kW
Maximální rychlost170 - 200 Km/h
Spotřeba3.2 - 4.7 l/100km
Akcelerace9.5 - 14.9 s

Motorizace

1.3 i-VTEC
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.3 l
Max. rychlost190 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení11.2 s
Výkon75 kW
Cenaod 379 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.3 i-VTEC
Palivobenzín
Převodovkaautomat (1)
PohonFWD
Objem1.3 l
Max. rychlost182 km/h
Spotřeba4.7 l
Zrychlení12 s
Výkon75 kW
Cenaod 414 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 i-VTEC
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost190 km/h
Spotřeba5.9 l
Zrychlení8.7 s
Výkon96 kW
Cenaod 479 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 i-VTEC
Palivobenzín
Převodovkaautomat (1)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost190 km/h
Spotřeba5.4 l
Zrychlení10 s
Výkon96 kW
Cenaod 514 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Honda Jazz? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
8 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 20186 20187 20188 20189 2018 510152025

Výbava

Základní (1.3 i-VTEC Trend)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Městské nouzové brzdění
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (1.3 i-VTEC Elegance CVT)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Centrální zamykání

Příplatková (1.3 i-VTEC Elegance CVT)

  • Metalická barva
  • Navigace
0
Porovnávač
TOPlist