Cena od | 1 344 900 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 128 kW - 195 kW |
Maximální rychlost | 160 - 180 Km/h |
Spotřeba | 15.7 - 16.2 l/100km |
Akcelerace | 6.9 - 8.5 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 321 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 185km/h. Pro srovnání, elektrický motor ID.4 Pro Volkswagenu ID.4 o objemu 0ccm generuje 261 koní a na stovku zrychlí za 6.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.
KIA EV6 měří 1.55 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.68 metru na délku. Rozvor činí 2.9 metru. Do kufru se vejde 490 litrů nákladu, resp. 1300 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.64 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.58 metru na délku, rozvor činí 2.77m. Objem kufru je 543 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1575 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. KIA má pohotovostní hmotnost 2.09 tuny, Volkswagen o 131kg více, váží tedy 2.22 tuny.
Název | Prodloužený dojezd 77,4 kWh 239kW 4x4 |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 605 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 239 kW |
Maximální rychlost | 185 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.2 s |
Nejnižší výbava | GT-Line |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1550mm |
Šířka | 1880mm |
Délka | 4680mm |
Rozvor | 2900 mm |
Objem kufru | 490 / 1300 l |
Hmotnost | 2090 / 2530 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 626 980 Kč |
Minimální výbava | GT-Line |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 185 - 185 km/h |
Spotřeba | - l |
Zrychlení | 5.2 - 8.5 s |
Výkon | 125 kW - 239 kW |
Cena | 1 325 980 Kč - 1 626 980 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 125 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Earth |
Cena | od 1 325 980 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 168 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Earth |
Cena | od 1 425 980 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 185 km/h |
Zrychlení | 5.2 s |
Výkon | 239 kW |
Točivý moment | 605 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | GT-Line |
Cena | od 1 626 980 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz KIA lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu EV6 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz KIA EV6 s motorem EV6 (77,4 kWh) na 17 111 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 239kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách EV6 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba