Cena od | 1 451 900 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 120 kW - 210 kW |
Maximální rychlost | 213 - 240 Km/h |
Spotřeba | 1.8 - 7.4 l/100km |
Akcelerace | 5.3 - 9 s |
Aktuální generace tohoto SUVčka je označována jako Range Rover Velar LY a začala se vyrábět v červenci 2017. Britská automobilka Land Rover nabízí v součtu 9 modelů, namátkově třeba Range Rover Evoque, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar nebo Discovery. Range Rover Velar patří s délkou 4.797 metru k těm větším, šířka je pak 2.147m, výška 1.657 m. Míry průměrného SUVčka jsou pak 4.6m na délku, 2.06m na šířku a 1.65m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Audi Q5 Sportback, Jaguar F-Pace, Volvo XC60, Mercedes-Benz GLC, Audi Q5, Mercedes-Benz GLE, Audi SQ5, Audi SQ5 Sportback nebo Kia Sorento.
Range Rover Velar se vyrábí v pěti různých motorizacích.
Dostupná je verze s osmistupňovou automatickou převodovkou P250 ve spojení s výbavou VELAR.Range Rover Velar je dostupný pouze ve variantě s pohonem všech kol, a to ve všech motorizacích.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Land Rover Range Rover Velar disponuje objemem 552 litrů, resp. 1358 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Cadillac XT5 (850 litrů), SEAT Tarraco (760 litrů), Volkswagen Touran (743 litrů), CITROËN GRAND C4 SPACETOURER (704 litrů) nebo Renault Koleos (579 litrů)
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 21.3cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 25,9 stupňů, vzadu je to až 27,3 stupňů. Přechodový úhel je pak 21,0 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky 600 mmm.
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Land Rover Range Rover Velar tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2017 (kategorie “Small Off-Road”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 83%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 85%, bezpečnost dospělých 93%, bezpečnost chodců 74%, asistenční systémy 72 %.
Palivo | mild-hybridplug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 150 kW - 294 kW |
Maximální rychlost | 210 - 240 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.4 - 8.2 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1657mm |
Šířka | 1933mm |
Délka | 4797mm |
Rozvor | 2874 mm |
Objem kufru | 552 / 1358 l |
Hmotnost | 1950 - 2233/ 2550 - 2720 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 2.3 - 9.8l/100km |
Ve městě | - - - l/100km |
Mimo město | - - - l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 211 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 1 637 537 Kč - 2 294 080 Kč |
Minimální výbava | VELAR |
Brzděný | 2000 - 2500 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 217 km/h |
Zrychlení | 7.5 s |
Výkon | 184 kW |
Točivý moment | 365 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 9.4 l |
Velikost nádrže | 82 l |
CO2 | 211 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | VELAR |
Cena | od 1 637 537 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.2 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 430 Nm |
Maximální otáčky | 4250 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 165 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | VELAR |
Cena | od 1 684 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 6.5 s |
Výkon | 221 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 7.4 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 193 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R-DYNAMIC SE |
Cena | od 2 233 462 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 5.5 s |
Výkon | 294 kW |
Točivý moment | 550 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 9.8 l |
Velikost nádrže | 82 l |
CO2 | 221 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R-DYNAMIC SE |
Cena | od 2 294 080 Kč |
Nejsilnější stránkou vozu je jízda. Při rozjezdu je sice trochu znát, že řídíte skoro dvoutunový kolos (i přes hliníkovou konstrukci váží testovaná verze D300 1 959 kg). Auto se majestátně vydá na silnici s důstojným zhoupnutím, ale při delší jízdě hmotnost jakoby klesala. Je to díky sériově montovanému adaptivnímu vzduchovému podvozku Adaptive Dynamics. Velar se nad silnicí doslova vznáší a uvnitř pocítíte jen opravdu velké díry a zpomalovací prahy. I v zatáčkách se vůz nechová jako typické SUV, příliš se nenaklání a dovoluje i celkem ostré průjezdy. Podvozek umožňuje měnit světlou výšku, a to až do 251 mm.e-flotila.cz