Cena od | 999 990 Kč |
Paliva | diesel hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 148 kW - 195 kW |
Maximální rychlost | 187 - 205 Km/h |
Spotřeba | 1.5 - 6.1 l/100km |
Akcelerace | 8.8 - 9.2 s |
Japonská automobilka Lexus nabízí celkem 8 modelů, namátkově třeba RX, UX, NX, LC nebo RC F. RX patří s délkou 4.89 metru k těm větším, šířka je pak 2.18m, výška 1.695 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.6m na délku, 2.06m na šířku a 1.65m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Hyundai Santa Fe nebo Toyota Highlander.
RX se vyrábí v čtyřech různých motorizacích.
Dostupná je verze s automatickou převodovkou 350h ve spojení s výbavou Comfort.RX je dostupný pouze ve variantě s pohonem všech kol, a to ve všech motorizacích.
Palivo | hybridplug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 136 kW - 230 kW |
Maximální rychlost | 200 - 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.9 - 8 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1695mm |
Šířka | 1920mm |
Délka | 4890mm |
Rozvor | 2850 mm |
Objem kufru | - / - l |
Hmotnost | 1965 - 2110/ 2660 - 2780 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 1.1 - 8.2l/100km |
Ve městě | 6 - 6 l/100km |
Mimo město | 5.8 - 5.8 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 143 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 1 790 000 Kč - 2 530 000 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Brzděný | 2000 - 2000 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 362 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 6.4 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | 143 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 1 790 000 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 230 kW |
Točivý moment | 335 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIMITED EDITION |
Cena | od 2 100 000 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.4 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 5.9 s |
Výkon | 200 kW |
Točivý moment | 551 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 8.2 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | 182 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | F Sport |
Cena | od 2 530 000 Kč |
Motorovou kapitolu jsem načal informací, že verzi 200t zvolilo za loňský rok jen sedm procent zákazníků, zbytek vybral hybridní Lexus RX 450h. Přidal bych se k většině. Lexus RX je úžasně komfortní i na dvacetipalcových kolech (absence adaptivních tlumičů pohodlí negativně neovlivnila), podvozek je výtečně odhlučněný, interiér skvěle zpracovaný a nepatřičných detailů už naštěstí pomálu (vyjma grafiky centrálního displeje s horším rozlišením). Na Lexusu se mi tradičně líbí kompletní výbava už v základu. Zkrátka si koupíte RX 200t za 1.675.000 Kč (prostřední specifikace Executive, výchozí Comfort je levnější o 225.000 Kč) a příplatky vás už v podstatě nemusí zajímat.auto.cz
Automobilka jasně ohlásila, že jí hybridní vozy nebudou cizí, a podle toho také činí. Lexus RX 450h F Sport kombinuje šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 183 kW s elektromotorem o výkonu 123 kW, čímž může nabídnout celkem zajímavé jízdní vlastnostmi pro milovníky sportovní jízdy. Jak je u vozů této automobilky zvykem, nabídne ale i jedinečný jízdní komfort, a dokonale odhlučněný interiér. Atraktivní design zajistí, že s tímto vozem bude každý řidič nepřehlédnutelný. Zajisté tak mávne rukou i nad drobnými zápory, jako jsou rázy, které pronikají do kabiny, nebo zápor v podobě vyšší pohotovostní hmotnosti vozu.autozine.cz