Dodávky zažívají poslední dobou renesanci a z ryze užitkových vozů se z nich stále častěji stávají spíše volnočasová vozidla, která nabídnou prostor pro veškeré sportovní i kempingové vybavení a s lehkou úpravou třeba i na přespání. A právě v takovém autě “na výlety” dává pohon všech kol smysl - při cestách za zážitky vás nepřekvapí jak sníh, tak i nezpevněná cesta či písek.

Dodávky zažívají poslední dobou renesanci a z ryze užitkových vozů se z nich stále častěji stávají spíše volnočasová vozidla, která nabídnou prostor pro veškeré sportovní i kempingové vybavení a s lehkou úpravou třeba i na přespání. A právě v takovém autě “na výlety” dává pohon všech kol smysl - při cestách za zážitky vás nepřekvapí jak sníh, tak i nezpevněná cesta či písek. A přitom na trhu s osobními dodávkami je 4x4 spíše vzácností - konkurencí je snad jen Vito Tourer a Multivan. Když se tedy naskytla možnost otestoval Peugeot Traveller s naftovým 150 koňovým dvoulitrem doplněným o přestavbu 4x4 od firmy Dangel, neváhal jsem - termín navíc vyšel skvěle, v okolí Prahy napadlo cca. 30 cm sněhu a bylo tedy co testovat.

 peugeot-traveller-4x4-dangel-vanlife-po-francouzsku

Cesta k pohonu 4x4

Nejdříve bych ale vysvětlil, jak se ke 4x4 v Travelleru dostat - tu totiž nedělá přímo Peugeot, ale spolupracující francouzská společnost Dangel. Už ale v konfigurátoru Peugeotu je nutné objednat pro tuto přestavbu přípravu za 24 tisíc, která v sobě již obsahuje také paket All Road - zvýšené odpružení a ochranný kryt motoru. Samotná přestavba pak vyjde na 189 tisíc bez DPH a pojí se pouze s 150 koňovým naftovým motorem a bohužel jen manuální převodovkou, což je dle mého škoda - příplatek za silnější naftu s automatem se vzhledem k ceně 4x4 přestavby jeví jako přijatelný a automat by byl v dodávce jistě příjemnější. Za to ale můžete mít pohon všech kol v jakékoliv ze tří délek.

 peugeot-traveller-4x4-dangel-vanlife-po-francouzsku

Interiér ve znamení variability

Když už jsem načal ty délky - testovaný model dorazi v té nejkratší - cca. 4,6 metru, což je pro srovnání o cca. 7 cm kratší než Octavia. Za to ale - celkem překvapivě - v interiéru disponoval místem 8 cestujících, i když tedy příliš místa na nohy pro cestující ani v jedné řadě nezbylo a dostat se do zadní řady také nebylo úplně jednoduché - v případě kratší varianty by si vůz jistě vystačil s pěti, případně sedmi sedadly (které jsou ale nejdražší variantou), nehledě na to, že kvůli přestavbě 4x4 nemůže být rezerva pod vozem, a tak je potřeba ji napasovat za třetí řadu sedadel, kam se vejde jen velmi těsně. V ceníku stále svítí položka “Vertikální montáž rezervy” s dodatkem “později”, což je škoda - pokud by to vypadalo třeba jako u VW T3 Syncro, bylo by to dle mého názoru velmi stylové a v kombinaci s otevíratelným sklem pátých dveří i celkem praktické.  Variabilita interiéru je ale ukázková - s jednotlivými sedadly lze posouvat po celé délce vozu, případně je i zcela vyjmout, a to včetně lavice pro tři lidi, kde ale kvůli vyšší váze počítejte s pomocí ideálně dalších dvou lidí. Sedadla jsou ve výbavě Allure vždy kožená a velmi pohodlná, což je velká výhoda oproti konkurenci - žádná srovnatelná vám totiž Vito Tourer nenabídne a Multivan jen za celkem tučný příplatek okolo 50 tisíc.

 peugeot-traveller-4x4-dangel-vanlife-po-francouzsku

Výbava jak v osobním voze

Vepředu je pak poznat, že se Peugeot inspiroval svými osobními vozy, i když tedy digitální budíky zde nenajdeme. Za to je tu head-up displej, adaptivní tempomat i hlídání mrtvého úhlu, parkovací asistent vpředu i vzadu, doplněný o 180 stupňovou kameru, rozpoznávání dopravních značek a vlastně jediná funkce, která zde z moderních osobáků chybí, je udržování v jízdním pruhu. Ve výbavě Allure také dostanete i největší 7” dotykový displej, který podporuje Apple Carplay i Android Auto, takže za tovární navigaci není třeba připlácet, i když tedy stojí rozumných 11 tisíc Kč. Vybavenost je zkrátka a dobře ukázková a u konkurenčních modelů v podobné cenové hladině není ani zdaleka taková, jako v případě Travelleru.

Interiér je vzdušný a nabízí dostatek úložného prostoru, držáky na láhve s pitím jsou ale celkem netradičně zabudovány v palubní desce. Výplně dveří nám pak připomínají, že ještě stále jsme v dodávce - jsou totiž z tvrdého plastu. Nalevo pod volantem pak najdeme specifikum této verze - volič režimu 4x4. Ten má tři režimy - režim Eco znamená, že je poháněna pouze přední náprava, “Auto” na voliči pak spíná zadní nápravu při prokluzu té přední. Poslední režim je příplatkový zámek zadního diferenciálu pod volbou “Lock”.

Jízdní vlastnosti: cestou necestou, sněhem nesněhem

Traveller je na dodávku opravdu komfortní auto a u verze 4x4 se nic nezměnilo ani s vyšší světlou výškou. Svezení je příjemné, vyšší váha nad přední nápravou ale samozřejmě nějaké sportovnější svezení nedovoluje. Jak jsem zmiňoval v úvodu, Travellera jsem dostal v době, kdy na silnicích bylo opravdu hodně sněhu, a tak bylo dost času na to vyzkoušet pohon 4x4. Ten funguje zcela ideálně - a to tak, že o něm prakticky nevíte. Sepnutí zadku je pozvolné, takže jej nelze prakticky postřehnout, ale zase dostatečně razantní a rychlé na to, abyste se bez problému rozjeli kdekoliv - tomu pomáhá i celkem benevolentně nastavené ESP, které pohon zbytečně nepřiškrcuje a umožní autu se vyhrabat. Vyšší světlá výška v kombinaci s krátkou karosérií by se jistě nezalekla ani v lehčím terénu, vyjeté koleje tak nejsou sebemenším problémem. Právě díky těžšímu předku je pak jízda s Travellerem příjemně předvídatelná a ani pohon 4x4 jej nedokáže dostat do přetáčivosti, a to ani v případě, kdy se o to vyloženě snažíte. Na sněhu je ale Traveller jako doma a to bude také jistě i nejčastější důvod, proč jej někdo o pohon všech kol doplní.

 peugeot-traveller-4x4-dangel-vanlife-po-francouzsku

Závěr: dražší, ale bohatě vybavený

Samotný Traveller je na poli osobních dodávek auto se skvělým poměrem cena/výkon, po přičtení pohonu 4x4 se pak dostaneme na cenu, kde začíná třeba Multivan 4Motion. Oproti Multivanu ale dostaneme plně vybavený vůz a dovolím si tvrdit, že i po přičtení 200 tisíc za čtyřkolku zůstává Peugeot více než konkurenceschopný. Líbily se mi pohodlné kožené sedačky, vpředu doplněné o masážní funkci a skvělá variabilita interiéru a xenony bez příplatku ve vyšší výbavě, naopak je velká škoda, že 4x4 nelze spojit s automatem. I tak je ale Traveller velmi univerzálním autem jak pro rodinu, tak i pro dobrodruhy - výrobci kempingových vestaveb oblíbenost Travelleru již vzali na vědomí, a tak jej můžete doplnit o zvedací střechu či box s vařičem a dřezem a postavit si tak vlastní francouzský ekvivalent Californie. Traveller tak může být takový, jaký si ho uděláte - a to je dle mého podstata osobní dodávky.

Publikováno 25.02.2019, autor: , recenzovaný vůz Peugeot Traveller

hodnocení: 95%

Další recenze

Peugeot Traveller mě příjemně překvapil. Nabízí svěží design, velmi útulný a skvěle zkonstruovaný interiér a k tomu přibalí solidní jízdní vlastnosti. Svojí cenou je přitom o poznání levnější než Volkswagen Multivan, který sice je pořád o něco lepším autem, ale rozdíl už není zdaleka tak propastný jako v minulosti.
4/5

Videa

New Peugeot Traveller Compact 2,0 BlueHDi 4x4 Dangel | Driving footage - Autaživě.cz
G-LOG - Peugeot Traveller dostal po 60.000 km riadne obutie - Rasto Chvála GARAZ.TV
New Peugeot Traveller 2018 | Detailed Walkaround - Autaživě.cz
PEUGEOT TRAVELLER - ENG SUBTITLES -TEST - GARÁŽ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV
Peugeot Traveller vs Haibike SDURO 7,0 - GARÁŽ.TV - Rasťo Chvála - Rasto Chvála GARAZ.TV
New Peugeot Traveller | Navigation system 2018 (Connect NAV) - Autaživě.cz
Peugeot Traveller s obytným kytem NESTBOX od EGOE - Motorvize.cz
GLOG #19 - Peugeot Traveller po 55.000 km - GARAZ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV
Peugeot Traveller po 30.000 km - servis - GARÁŽ.TV - Rasto Chvála GARAZ.TV

Technické parametry

Motor

Palivodiesel
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon88 kW - 130 kW
Maximální rychlost170 - 172 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.8 - 11.7 s

Model

SérieTraveller
Začátek výroby08/2016
Začátek výroby modelu05/2018
Třída vozidlaVyšší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1905mm
Šířka1920mm
Délka4606mm
Rozvor2925 mm
Objem kufru1172 / 3397 l
Hmotnost1634 - 1780/
2650 - 2820 Kg
Poloměr otáčení12,9 m
Světlá výškanení známo
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 4.8 - 5.9l/100km
Ve městě5.2 - 6.3 l/100km
Mimo město4.6 - 5.5 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2- g/km

Karoserie

typminibus
Počet míst-
Počet dveří5
Zatížení střechy150 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceElektronická kontrola stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena768 350 Kč -
980 100 Kč
Minimální výbavaBusiness

Přívěs

Brzděný1800 - 2300 kg
Nebrzděný750 - 750 kg

Rivalové

CITROËN SPACETOURER BUSINESS XS
Cena od768 350 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 130 kW
Maximální rychlost170 - 172 Km/h
Spotřeba4.9 - 5.7 l/100km
Akcelerace9.8 - 12 s
CITROËN SPACETOURER XS
Cena od816 750 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 130 kW
Maximální rychlost170 - 172 Km/h
Spotřeba4.9 - 6 l/100km
Akcelerace9.8 - 12 s
Peugeot Expert
Cena od635 250 Kč
Palivadiesel
Převodovkam
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost145 - 184 Km/h
Spotřeba4.8 - 5.6 l/100km
Akcelerace11 - 15.9 s
Opel Combo Life XL
Cena od454 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 96 kW
Maximální rychlost175 - 185 Km/h
Spotřeba4.2 - 5.5 l/100km
Akcelerace10.6 - 12.7 s

Motorizace

1.5 BlueHDi 120 S&S MAN6
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost172 km/h
Spotřeba4.8 l
Zrychlení0 s
Výkon88 kW
Cenaod 768 350 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 BlueHDi 120 S&S MAN6
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost172 km/h
Spotřeba4.8 l
Zrychlení0 s
Výkon88 kW
Cenaod 798 600 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 BlueHDi 150 S&S MAN6
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba5.3 l
Zrychlení10.8 s
Výkon110 kW
Cenaod 822 800 Kč
Zobrazit motorizaci
1.5 BlueHDi 120 S&S MAN6
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost172 km/h
Spotřeba4.8 l
Zrychlení0 s
Výkon88 kW
Cenaod 828 850 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 BlueHDi 150 S&S MAN6
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba5.3 l
Zrychlení10.8 s
Výkon110 kW
Cenaod 853 050 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 BlueHDi 150 S&S MAN6
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba5.6 l
Zrychlení11.7 s
Výkon110 kW
Cenaod 883 300 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6
Palivodiesel
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba5.7 l
Zrychlení9.8 s
Výkon130 kW
Cenaod 919 600 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6
Palivodiesel
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba5.9 l
Zrychlení9.8 s
Výkon130 kW
Cenaod 949 850 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6
Palivodiesel
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba5.9 l
Zrychlení10.5 s
Výkon130 kW
Cenaod 980 100 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Peugeot Traveller? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuAkční nabídky (15)

Výbava

Základní (L1 BlueHDi 115 S&S Business)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (L3 BlueHDi 180 S&S Allure EAT6)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická přední okna
  • Head-up displej (HUD)
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Kožený interiér
  • Světelný senzor
  • Rozpoznání únavy
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Xenonové světlomety
  • Centrální zamykání

Příplatková (L3 BlueHDi 180 S&S Allure EAT6)

  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • Metalická barva
  • Navigace
  • Funkce tísňového volání

Galerie

 
0
Porovnávač
TOPlist