Renault Captur je v nové generaci dospělejší a přijde i jako plug-in hybrid
Už je tomu přes 6 let, kdy byla představena první generace Renaultu Captur. Tehdy byl trh malých SUV novinkou a Captur na něm prakticky neměl konkurenci a Renault tuto příležitost náležitě využil - Capturů prodal od té doby 1.5 milionu. Doba se ale mění a dnes má prakticky každá automobilka na tomto poli svého zástupce. Na to francouzský výrobce reaguje novou, dospělejší generací, která má na úspěchy první generace navázat.
![](https://www.autohledmagazin.cz/wp-content/uploads/2020/01/DSC7582-3240x2160.jpg)
Nový Captur je tak kromě přepracovaného designu o 11 cm delší, má o 2 cm delší rozvor a na zadních sedadlech přidává citelné 4cm na šířku a 1.7 cm pro nohy, kufr pak narostl na 536 litrů. Právě kvůli větším rozměrům nové generace se už v modelové řadě nepočítá s kratší verzí MPV Scénic - doba si prostě žádá SUV.
Bohatá je i výbava - už v základním “Zenu” najdeme pouze full LED světla a celý senzorový systém umožňuje nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, kontrolu bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek a varování před opuštěním jízdního pruhu - to mu vysloužilo 74% za bezpečnostní asistenty v EuroNCAP, kde mimochodem v crashtestu v ochraně dospělých cestujících dosáhl mimořádných 96%. Škoda jen, že za parkovací senzory si vždy připlatíte - buď v rámci paketu “Pack Zen” za zadní parkovací senzory, nebo za “Pack Parking”, v rámci kterého jsou i přední senzory a kamera. Naopak velmi chválím Apple Carplay už v základní výbavě nepodmíněné navigací.
![](https://www.autohledmagazin.cz/wp-content/uploads/2020/01/DSC8870-3240x2160.jpg)
Nabídka příplatkové výbavy je přitom vcelku bohatá - s dostatečným rozpočtem si můžete dopřát adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách a na dálnici, 360° kameru, sledování mrtvého úhlu a spoustu dalšího.
U malých SUV je zvykem velká možnost personalizace a nejinak je tomu i u Capturu - 80 různých kombinací exteriéru, 15 interiéru a k tomu samozřejmě barevně volitelné ambientní osvětlení. V základní výbavě dostanete celkem typicky pro tuto třídu ocelová kola, nicméně ta jsou v provedení flexwheel relativně vzhledná a navíc rovnou v 17” provedení. Vzadu i v této generaci zůstaly bubnové brzdy, což na pohled sice překvapí, nicméně jízdně to není nijak poznat.
![](https://www.autohledmagazin.cz/wp-content/uploads/2020/01/DSC7690-3240x2160.jpg)
V této kategorii je celkem nezvyklá i plug-in hybrid varianta, která přijde o něco později. Základem bude 9.8kWh baterie, která by měla stačit na 45 km dojezdu, s verzí 4x4 se však nepočítá. Naopak se ale Captur dočká také verze 1.0 TCe s tovární přestavbou na LPG, kombinovanou s pětistupňovým manuálem.
U tradičních motorizací pak najdeme tři benzínové varianty TCe s 100, 130 a 155 koňmi, vcelku příjemně je pak nastavena cenovka i u naftové 115 koňové verze, která vyjde jen o 10 tisíc dráž než prostřední benzínová varianta. Základní cenovka je nastavena na 390 tisíc za TCe 100 Zen, s aktuálním zvýhodněním lze mít Captur s výkupovým bonusem od 365 tisíc včetně zimních pneumatik.