Renault představil novou generaci elektrického Zoe

,

Elektromobily začínají být pro automobilky působící v Evropě stěžejním produktem a nejinak je tomu i u Renaultu, který má v autech s elektrickým pohonem už celkem tradici - první generace Zoe spatřila světlo světa již před 7 lety a za tu dobu se tento model stal jasnou dvojkou na trhu mezi osobními vozy. Nyní je tu kompletně přepracovaná druhá generace, která by spolu s 7 dalšími elektrifikovanými vozy měla tvořit 10% prodejů francouzské značky do roku 2022.

Osvědčený recept na úspěch

Renault nám nové Zoe ukázal v industriálním prostoru s příznačným názvem “Kabelovna” v pražských Holešovicích, kde byly k dispozici mnohé barevné kombinace včetně černé, ve které nově budeme potkávat ambasadora vozu, Bena Cristovaa.  Na první pohled design nového Zoe připomíná spíše facelift než zcela novou generaci, což ale může být dáno i celkovou neobvyklostí tohoto modelu v ČR. Stále si zachovává vzhled “normálního” auta, přítomnost elektromotoru odhalí spíš až zkušenější oko automobilového znalce, což je myslím správný přístup. Změny zde ale samozřejmě najdeme - nové Zoe je dostupné pouze s pěkně tvarovanými full LED světly, jinak tvarované jsou i nárazníky a celkově pak vůz díky ostřejším liniím působí moderněji. 

U elektromobilu je ale samozřejmě nejrozhodnějším parametrem dojezd - ten se v případě Zoe prodloužil o 25% a činí slušných 395 km podle WLTP. Po naší loňské zkušenosti, kdy jsme v zimě s předchozí generací ujeli 265 km v zimě, jsme na dojezd novinky opravdu zvědaví. Základem prodlouženého dojezdu je nová 52 kWh baterie, kterou lze nabíjet až 50kW DC nabíječkou (150km za 30 minut). Zajímavostí pak je, že vyšší dojezd bude Zoe mít na menších 16” kolech, 17” kvůli vyššímu valivému odporu dojezd sníží. 

Revoluce v interiéru

Nejviditelnějším rozdílem oproti předchozí generaci je bezesporu interiér - ten byl ve staré generaci velmi minimalistický a jednoduchý a nepůsobil příliš odpovídajíce cenovce vozu. Nové Zoe má již moderní interiér, který známe z novodobých vozů Renault a který si zaslouží pochvalu - je velmi podobný třeba novému Capturu. Velkým překvapením pro mě pak byl celodigitální přístrojový štít, s kterým jsem se u Renaultu ještě nesetkal a který má opravdu pěkné rozlišení a příjemnou grafiku. Opět i interiér nijak neevokuje, že se jedná o elektromobil a celkově je opravdu vyvedený a útulný. 

Nová generace Renaultu Zoe startuje na 695 tisících Kč, za kterou nabídne velkou porci výbavy (škoda jen absence adaptivního tempomatu). K vozu pak Renault nabízí zdarma Wallbox nadoma umožňující 22kW nabíjení a výhodné financování s celkovým přeplatkem pouze 1%.  

Rivalové

Peugeot e-208
Cena od870 000 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon100 kW - 100 kW
Maximální rychlost150 - 150 Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace8.1 - 8.1 s
Opel Corsa-E
Cena od779 990 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon100 kW - 100 kW
Maximální rychlost150 - 150 Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace8.1 - 8.1 s
BMW i3
Cena od1 043 900 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon125 kW - 135 kW
Maximální rychlost150 - 160 Km/h
Spotřeba13.1 - 14 l/100km
Akcelerace6.9 - 7.3 s
0
Porovnávač
TOPlist