Cena od | 259 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 48 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 162 - 200 Km/h |
Spotřeba | 3.6 - 5.2 l/100km |
Akcelerace | 9 - 16.4 s |
Benzínový motor o objemu 999ccm a výkonu 90 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 13.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 169km/h. Pro srovnání, benzínový motor TCe 100 Renaultu Clio o objemu 999ccm generuje 99 koní a na stovku zrychlí za 11.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 187km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Dacie stát 1.42 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 42 630,00 Kč. Výše zmiňovaný Renault Clio je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.4l, což v praxi znamená náklady 1.28 Kč na 1km a 38 280,00Kč na 30 tisíc km.
Dacia Sandero měří 1.5 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.09 metru na délku. Rozvor činí 2.6 metru. Do kufru se vejde 328 litrů nákladu, resp. 1108 litrů při sklopených sedačkách. U Renaultu jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.05 metru na délku, rozvor činí 2.58m. Objem kufru je 391 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1096 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Dacia má pohotovostní hmotnost 1.16 tuny, Renault o 16kg více, váží tedy 1.18 tuny.
Název | TCe 90 CVT |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4500 RPM |
Točivý moment | 142 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 67 kW |
Maximální rychlost | 169 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 13.4 s |
Nejnižší výbava | Comfort |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1499mm |
Šířka | 1848mm |
Délka | 4088mm |
Rozvor | 2604 mm |
Objem kufru | 328 / 1108 l |
Hmotnost | 1162 / 1601 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.9 l/100km |
Ve městě | 5.9 l/100km |
Mimo město | 4.3 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 112 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 585 kg |
Brzděný | 1100 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 334 900 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Palivo | benzín LPG |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1 l |
Max. rychlost | 158 - 183 km/h |
Spotřeba | 4.8 - 6.5 l |
Zrychlení | 11.6 - 16.7 s |
Výkon | 49 kW - 74 kW |
Cena | 239 900 Kč - 334 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 158 km/h |
Zrychlení | 16.7 s |
Výkon | 49 kW |
Točivý moment | 95 Nm |
Maximální otáčky | 6300 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Access |
Cena | od 239 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 178 km/h |
Zrychlení | 11.7 s |
Výkon | 67 kW |
Točivý moment | 160 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 110 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Essential |
Cena | od 274 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 169 km/h |
Zrychlení | 13.4 s |
Výkon | 67 kW |
Točivý moment | 142 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 112 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 334 900 Kč |
Palivo | LPG |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 183 km/h |
Zrychlení | 11.6 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 32 l |
CO2 | 102 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Essential |
Cena | od 289 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Dacia lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Sandero oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Dacia Sandero s motorem TCe CVT na 9 381 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 8 764 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 67kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (29 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 42 630 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Sandero v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba