Nejlevnější nová elektroauta 2021 – rozumný dojezd začíná na 3⁄4 milionu

,

Oblíbenost a počet prodejů elektroaut rok od roku stoupá. Není se však čemu divit, neboť ty krom toho, že jsou daleko ekologičtější než klasická auta se spalovacím motorem, nabízejí jejich majitelům i celou řadu výhod - ti například díky nim získávají možnost bezplatně parkovat nebo zdarma využívat dálnice. I když nutno poznamenat, že stejné výhody jako elektromobily mají v ČR též plugin hybridy, které mohou být navíc mnohdy i levnější - třeba nová Octavia IV.

Zpátky však k elektromobilům. Ještě donedávna byla nejlevnějším elektroautem Škoda Citigoe iV, avšak ta byla koncem roku 2020 stažena z prodeje, a to paradoxně kvůli vysokému odbytu, se kterým Škodovka tak úplně nepočítala. Její cena byla 479 tisíc korun a s dojezdem 252 km to byla opravdu výhodná nabídka, a tak se po autech jen zaprášilo. Jaká jsou tedy v současnosti nejlevnější elektroauta, která si můžete odvést z prodejny třeba ještě dnes?

Smart EQ fortwo - 570 tisíc Kč

Ačkoliv vůbec nejlevnějším elektrickým vozem na českém trhu je Renault Twizy, který lze sehnat za 320 tisíc korun, tak jsme se ho i přes jeho nesporné kvality do tohoto seznamu rozhodli nezařadit, neboť se nedá považovat za úplně plnohodnotné auto (jeho recenze zde).

S výčtem nejlevnějších elektroaut pro rok 2021 tedy začneme až s minivozem Smart EQ fortwo, jenž na délku měří pouhopouhých 2,69 metru. O tom, že se jedná primárně o auto do města dále vypovídá i fakt, že maximální udávaný dojezd na jedno nabití je jen 159 km. Spotřeba energie elektrické verze tohoto legendárního modelu Smart se pak pohybuje mezi 14 a 17 kWh/100 km. I přes jeho charakter elektrického městského minivozu se nicméně nejedná o žádného šneka, z 0 na 100 km/h zrychlí fortwo EQ za něco málo přes 11 vteřin.

Opel Corsa-E - 780 tisíc Kč (akční cena 759 tisíc Kč)

Elektromobily od Opelu, a též třeba od japonského Nissanu, jsou častokráte upozaďovány za elektrická auta značek Tesla, Volkswagen či BMW. To je nicméně velká škoda, neboť právě tyto dvě automobilky patří k jedněm z průkopníků elektromobility a mají toho dosti co nabídnout. Kupříkladu za zmínku stojí nový Opel Corsa-E, jenž je vybaven elektromotorem o výkonu 136 koní a baterií s kapacitou 50 kWh, která se dokáže postarat o dojezd až do vzdálenosti 337 kilometrů na jedno nabití.

Jeho budoucí majitele pak zajisté potěší fakt, že zvládá rychle akcelerovat - v kolonce zrychlení z 0 na 100 km/h u něj najdeme hodnotu 8,1 sekundy. Velkou předností tohoto elektroauta jsou též více než obstojné rozměry prostoru pro cestující a kufru.

Renault Zoe - 835 tisíc Kč

Vozy francouzské automobilky Renault obecně vzato patří k těm vůbec nejlevnějším, proto není divu, že se mezi nejlevnějšími elektromobily rovněž objevuje jeden z jejích modelů, konkrétně Renault Zoe. První generace tohoto modelu byla představena již v roce 2012, dnes už je v prodeji generace druhá.

Ta má ve svých útrobách 52 kWh baterii, jež umožňuje na jedno nabití dojezd až 395 kilometrů, a elektromotor o výkonu 107 koňských sil. Průměrná reálná spotřeba tohoto malého a po designové stránce velice konzervativního vozu se poté pohybuje kolem 15 kWh/100 km.

Renault Zoe jsme testovali v dubnu 2020

Mazda MX-30 - 855 tisíc Kč

Ještě před pár lety bylo nemyslitelné, aby se na trhu objevilo čistě elektrické SUV s cenovkou menší nežli 1 milion korun, avšak Mazda MX-30 přesně taková je. I když označovat tento vůz jakožto plnohodnotné SUV je možná příliš troufalé, MX-30 se spíše pohybuje někde na pomezí menšího SUV a crossoveru. To nicméně nic neubírá na faktu, že levnější takto prostorné auto v roce 2021 opravdu na trhu neseženete.

Co se týče její výbavy, tak Mazda MX-30 může nabídnout třeba 106 kW elektromotor e-Skyactiv a lithium-iontovou baterii s kapacitou 35,5 kWh. Díky ní dokáže toto elektroauto ujet až 210 kilometrů na jedno nabití, a to si přiznejme není příliš mnoho. Kratší dojezd má však své opodstatnění, výrobce se totiž rozhodl raději namontovat lehčí bateriové články, aby tím nebyly negativně dotčeny jízdní vlastnosti auta, neboť už i tak je relativně dost těžké.

Peugeot e-208 - 870 tisíc Kč

Dalším z plejády levných elektrických městských aut je model Peugeot e-208, který se může chlubit zajímavým moderním vzhledem a dle zkušeností jeho řidičů i skvělými jízdními vlastnostmi. V mnoha parametrech však zůstává ve stínů svých (nejen) elektřinou poháněných konkurentů, příliš neoslní třeba jeho maximální rychlost 150 km/h.

Naopak, co se týče dojezdu na jedno nabití a zrychlení z 0 na 100 km/h patří spíše vůz této francouzské značky k lehkému nadprůměru. V prvním případě se mohou jeho majitelé těšit na nájezd více než 340 kilometrů a v druhém pak zas na zrychlení z 0 na 100 km/h za 8 vteřin.

Honda-E - 900 tisíc Kč

Asi se všichni shodneme na tom, že Honda-E má vskutku neobvyklý, až bychom se nebáli říci exotický design. Když k tomu ještě přičteme všechny futuristickými prvky, jimiž je vybavena - kamery místo zrcátek, displej přes celou palubovou desku, tak dostaneme vskutku atypické elektrické auto, které je na silnicích opravdu nepřehlédnutelné a jež se navíc může chlubit i relativně příznivou cenovkou.

Výkon tohoto elektromobilu je pak necelých 150 koní, přičemž ho pohání baterie o kapacitě 35,5 kWh, tedy stejná jako Mazdu MX-30, s udávaným dojezdem přes 200 kilometrů. Jakožto jedna z hlavních předností je poté udávána rychlost nabíjení, konkrétně 80 % baterie Hondy-E stihnete dobít pomocí rychlonabíječky už za 30 minut.

Pokud vás zajímá, jaká další levná, ale i drahá elektroauta budou v prodeji v roce 2021, můžete si prohlédnout náš pravidelně aktualizovaný seznam aut na elektřinu.

Naši recenzi Hondy E si můžete přečíst zde
0
Porovnávač
TOPlist