94%
HODNOCENÍ

Plusy

  • dlouhý dojezd
  • možnost předehřátí vozu
  • nesnaží se působit jako elektromobil

Mínusy

  • pouze základní funkce
  • interiér může působit obyčejně

Popis modelu

Recenze: Renault Zoe - "Supermini" na elektřinu, ve vrchonlé verzi s dojezdem i okolo 300km

Vývoj tohoto produkčního modelu probíhal v několika etapách a započal již v roce 2005, představením konceptu Zoe City Car, který se ukázal na autosalonu v Ženevě. Z této originální vize francouzské automobilky, třímístného elektromobilu o velikosti podobné tehdejšímu Renaultu Clio, se již do tovární podoby dostal skrze ještě dva konceptuální milníky. Ty s sebou přinesly nádech budoucnosti v letech 2009 a 2010. První produkční Zoe tedy spatřilo světlo světa až v roce 2012. Tenkrát ještě nedostupné na dlouhou dobu českému trhu. U nás tento model zažil premiéru až letos. Během těch šesti let se vzhled Renaultu Zoe změnil pramálo. Stále si drží svou designery míněnou, dravou tvář, převážně městského přibližovadla, které mělo a má lákat především i svou relativně nízkou cenovkoku, uvážíme-li jeho čistě na elektřinu fungující pohonné ústrojí. Nejnovější verze, u nás i ve světě dostupné, nabízejí moderní jízdní asistenty jako tempomat a komfortní funkce, jakými jsou například vyhřívaná sedadla, či couvací kamera.

Prostorově králem mezi těmi nejmešími

Nejblíže v porovnání jsou v katalogu konveční modely Clio a Twingo. Zoe je několik centimetrů širší v rozchodu, jen o centimetr kratší rozvorem, a však nabízí více prostoru nad hlavou než podobně veliké Clio. Překvapí možná mnohé i svou praktičností, pokud jde o zavazadlový prostor. Z tohoto tria vychází jasně vítězně, se základními 338 či překvapivými 1225 l po sklopení zadních sedadel. To jsou hodnoty, které si nezadají ani s podobně velkými "elektrickými" rivaly. Zde snad v dnešní době zaráží fakt, že nenabízí dvojí dno, čili sklopená sedadla nechají po sobě notný schod. Nicméně je v recenzích automobil hodnocen, co do rozvržení vnitřního prostoru velice dobře, byť mu chybí některé prvky pohodlí jako je loketní opěrka vzadu, či spíše menší dveřní kapsy a zásuvka u spolujezdce.

Intens nebo Life

Askézi ucítí dost možná kdekdo, kdo by si prošel parametry výbavy maximálně vybaveného vozu, jehož cenovka se tak jako tak nemilosrdně vyhoupne téměr na milion korun českých. Pokud jde o materiály v interiéru, najdete tu převážně lehký (tímto praktický) plast a kůži na volantu a sedadlech (v kombinaci s látkou).

Výbava Life

Ze dvou výkonových verzí (80KW nebo 68KW) nabízí pouze tu nižší. Nicméně kapacita baterie i točivý moment jsou shodné v celém spektru výbav. Renault v nejnižší, nejholeší možné konfiguraci přesto nabízí i tak to nejnutnější. Oproti top-výbavě je zde přítomný základ v rámci bezpečnosti, denní viditelnosti, avšak budete v interiéru marně hledat kůži v takovém rozsahu i konektibilitu, navigační systémy, servis mapových podkladů. Při couvání se budete muset obejít bez senzorů a couvací kamery a v nejnižší konfiguraci nabízí Renault zákazníkům "pouze" ocelové disky o průměru 15 palců. Bezpečnost (jízdní bezpečnostní asistentí, počet a rozmístění airbagů) a hospodárnost (tempomat s omezovačem rychlosti) jsou již v základu stejně tak jako například elektronicky stahovatelná přední okna (vzadu však jedině na kličku). Oželit bude muset své uši pak hudební fanda, a to kvůli absenci příplatkového hudebního systému Arkamys. V absolutním základu jsme na částce 829 900 Kč.

Výbava Intens

Zájemci náročnější, kteří nemají tak hluboko do kapsy, si mohou zvolit z obou výkonnostních verzí, jak 68kW tak i maximálních 80. Exteriér nabízí hned několik barevných variant a dvě velikosti ráfků kol, 16ti a 17ti-palcové. V zadnímu nárazníku a víku pak lze najít již couvací senzory i kameru. V interiéru lze příplatek poznat v hojnějším použití kůže, lepší konektibilitě i soundsystému, či pouhopouhé třetí hlavové opěrce pro spolujezdce vzadu či pro jejich komofort při ovládání zadních oken, jsou zde již přítomné elektronické regulátory. Vepředu si přidejte ještě vyhřívání sedadel. Za zmínku stojí i přítomnost dešťového a světelného senzoru. Cena tak může být rozličná, v závislosti na rozsahu příplatkové výbavy daného vozu. Maximální specifikaci české zastoupení cení na svých stránkách na nemalých 953 400 Kč.

"Normální" a zrychlené nabíjení

Mezi výkonovými skoky pohonných jednotek R110Z.E.40 (80KW výkonu, výlučně pro výbavu Intens) a R90Z.E.40 (68KW, patřící k základnější výbavě Life) nabízí automobilka českým zákazníkum v obou výbavách ještě jednu specifikaci, tzv. Q90Z.E.40 (65KW výkonu), která umožní funkci rychlého dobíjení. Výrobce udává, že za pouhou půlhodinu na rychlonabíječce o příkonu 43KW, nabijete baterii ve svém voze pro dojezd až 120 kilometrů.

Kde konkurence vyhrává a kde naopak ztrácí.

Na českém trhu je ještě patrně v tuto chvíli ne příliš konkurentů v dané velikostní kategorii. Byť Zoe je příchozím teprve čerstvě, nabízí poměrně dobrý poměr cena/výkon. Nezaujme možná tolik výkonem či luxusem jako konkurence. Vyváží to však jízdním komfortem, vnitřním dostatkem prostoru, praktičností i přeci jen obecně nižší cenovkou. Pokud však máte o několik set tisíc navíc, měli byste rozhodně zvážit též nabídku konkurence a jejich podobně vělkých elektromobilů. Volskwagen e-Golf, BMW i3 či nový Nissan Leaf nabízejí velmi plnohodnotný zážitek, širší paletu konektibility a lepší materiály a ještě více vnitřního prostoru (v případě Leafu). Cena se u těchto modelů v maximálních specifikacích zpravidla nepřehoupne přes 1,2 mil. Kč. Na opačnou stranu, VW e-Up začíná na cenovce již bez mála 606 tisíc a je tedy o 200 tisíc levnější, byť podstatně menší (i lehčí), a slabší konkurenční alternativou Reanultu Zoe.

Rivalové

BMW i3
Cena od1 049 100 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon125 kW - 135 kW
Maximální rychlost150 - 160 Km/h
Spotřeba13.1 - 14 l/100km
Akcelerace6.9 - 7.3 s

Technické parametry

Motor

Palivoelektřina
Převodovkaa
Poháněná nápravaFWD
Výkon68 kW - 80 kW
Maximální rychlost135 - 135 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h11.4 - 13.2 s

Model

SérieZoe
Začátek výroby06/2013
Začátek výroby modelu06/2018
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1562mm
Šířka1730mm
Délka4085mm
Rozvor2575 mm
Objem kufru338 / 1225 l
Hmotnost1502 - 1575/
1954 - 1966 Kg
Poloměr otáčení10,6 m
Světlá výška120 mm

Spotřeba

Kombinovaná 13.3 - 13.3l/100km
Ve městě- - - l/100km
Mimo město- - - l/100km
Emisní normaElektr
CO2- g/km

Karoserie

typhatchback
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyBubnová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzoryzadní s Couvací kamerou
Kontrola trakceProgram elektronické stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej

Cena

Cena837 000 Kč -
907 000 Kč
Minimální výbavaLife

Přívěs

Brzděný- - - kg
Nebrzděný- - - kg

Motorizace

R90 Z.E. 40 kWh
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (1)
PohonFWD
Objem0 l
Max. rychlost135 km/h
Zrychlení13.2 s
Výkon68 kW
Točivý moment220 Nm
Maximální otáčky3000 RPM
Spotřeba13.3 l
Velikost nádrže22 l
CO2- g/km
Emisní normaElektr
Nejnižší výbavaLife
Cenaod 837 000 Kč
Zobrazit motorizaci
Q90 Z.E. 40 kWh
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (1)
PohonFWD
Objem0 l
Max. rychlost135 km/h
Zrychlení13.2 s
Výkon68 kW
Točivý moment220 Nm
Maximální otáčky3000 RPM
Spotřeba0 l
Velikost nádrže22 l
CO2- g/km
Emisní normaElektr
Nejnižší výbavaLife
Cenaod 857 000 Kč
Zobrazit motorizaci
R110 Z.E. 40 kWh
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (1)
PohonFWD
Objem0 l
Max. rychlost135 km/h
Zrychlení11.4 s
Výkon80 kW
Točivý moment225 Nm
Maximální otáčky3395 RPM
Spotřeba13.3 l
Velikost nádrže41 l
CO2- g/km
Emisní normaElektr
Nejnižší výbavaIntens
Cenaod 907 000 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Renault ZOE? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
6 20187 20188 201811 201812 20182 20193 20195 20196 20197 2019 0.51.01.52.02.53.0

Statistika barev

Barvy vycházejí z dat MDČR o prodejích nových vozidel a jsou zařazeny podle unifikovaného vzorníku - mohou tak sdružovat i více nabízených barev.

bílá
28.6% (4 kusů)
černá
21.4% (3 kusů)
modrá
21.4% (3 kusů)
šedá (stříbrná)
14.3% (2 kusů)
červená
7.1% (1 kusů)
fialová
7.1% (1 kusů)

Videa

2018 Renault Zoe, 4K POV: Nově už i v ČR! (VLOG) - Roadblog.cz
Renault Zoe - exterior, interior, trunk and charging - Autohled.cz

Rivalové

BMW i3
Cena od1 049 100 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon125 kW - 135 kW
Maximální rychlost150 - 160 Km/h
Spotřeba13.1 - 14 l/100km
Akcelerace6.9 - 7.3 s
0
Porovnávač
TOPlist