Test Dacia Dokker Stepway 1,5 dCi - i dodávka může být atraktivní!

Motor a výbava

Dacia Dokker má ve své nabídce aktuálně jednu benzínovou jednotku a to základní šestnáctistovku SCe a naftový agregát 1,5 dCi ve dvou výkonových variantách. Slabší naftový agregát produkuje maximální výkon 75 koňských sil. Jeho silnější varianta pak disponuje celkem 90 koňskými silami přesně tato jednotka nám dělala společnost při týdenním testu. Výkon 90 koňských sil se možná může zdát jako hraniční pro osobní dodávku. Nicméně Dokker netrpí žádnou nadváhou, a tak překvapí i příjemnou akcelerací a tahem již od nízkých otáček. Dokker nedisponuje automatickou převodovkou, pro zákazníky je připravena pouze pětistupňová manuální převodovka, která by na můj vkus mohla mít o trochu jemnější a přesnější chod. I když testujeme atraktivní provedení Stepway, jenž dodává vozu outdoorový sexappel, pohon všech kol zůstává u Dacie privilegiem pouze modelu Duster. Nejsilnější stránkou naftové 1,5 dCi je spotřeba. V testu jsme se dokázali dostat pod hranici 5,5 litru nafty na sto kilometrů. Většinu času jsme strávili na okreskách a taktéž na dálnici, výsledná hodnota je tak pozitivním zjištěním.

Obr. 2

Osobní provedení Dokkera nabízí hned čtyři stupně výbavy. Základním výbavovým stupněm je Access, jenž startuje na opravdu neskutečně nízké částce 214.900 Kč. Z výbavy však počítejte s tím opravdu nejnutnějším, na druhou stranu i základní provedení disponuje veškerou bezpečnostní výbavou, kterou Dokker nabízí. Druhým stupněm, tedy výbavou Open (244.900 Kč), si otevíráte cestu k možným příplatkům v podobě klimatizace, posuvných dveří na obou stranách či metalickému laku. Nejoblíbenější variantou je třetí stupeň, jenž známe pod označením Arctica. Právě v této výbavě je prodávána většina nových Dacií. Na palubě totiž již nechybí manuální klimatizace, nemusíte připlácet za posuvné dveře na levé straně a můžete dále přemýšlet například o tempomatu či zadní parkovací kameře. Arctica startuje na částce 269. 900 Kč s benzínovou šestnáctistovkou. V případě zájmu o silnější naftu budete potřebovat 329.900 Kč. Vrcholnou výbavou, neboli spíše atraktivním provedením, je verze Stepway. Ta kombinuje výbavu ze stupně Arctica s originálními doplňky v podobě ochranných lemů podběhů, stříbrných doplňků karoserie či oranžových detailů na palubní desce a prošívání sedadel. Pokud se zrovna do verze Stepway nezakoukáte, nejlepší konfigurací je bezpochyby Arctica s příplatky v podobě parkovací kamery včetně senzorů (11.000 Kč) a například tempomatu s omezovačem rychlosti (8.000 Kč). Položkou, jenž by dle mého názoru neměla chybět v případných příplatkových položkách, je multimediální navigační systém MediNav se sedmi palcovou dotykovou obrazovkou. Tento systém pořídíte opravdu za hubičku, příjemných 7.500 Kč pozdvihne úroveň interiéru o level výše. Především však ulehčí práci díky navigačnímu systému, možnosti spárování s telefonem a přehrávání hudby skrze USB port.

Asistenční systémy: Řidičovo vědomí

Dacia ani v nejvyšších stupních výbavy nenabízí převratné technologie v oblasti asistenčních systémů. Sledování mrtvého úhlu je momentálně dostupné pouze u Dustera a jiné systémy jako například udržení v pruzích Dacia nenabízí ani za příplatky. Řízení je tak pouze na řidiči a základních systémech v podobě ESC, ABS či CSV, jenž kontroluje nedotáčivost. Za volantem se tak musíte spoléhat pouze na své dovednosti. Odezva od kol je v případě Dokkera téměř minimální. V zatáčkách musíte počítat s náklony karoserie a v případě prudkého brždění se zadek ocitá na vlnách nejistoty. Na druhou stranu je třeba pochválit solidní podvozek, jenž většinu nerovností filtruje s nadhledem. V případě větších nerovností, konkrétně příčných, se podvozek chová nervózněji a nebojí se projevit hlasitým rázem do interiéru. Kombinace silnější naftové jednotky s pěti stupňovou manuální převodovkou přináší vcelku příjemný jízdní projev. V případě menšího obsazení vozu se Dokker nebojí projevit i slušným zátahem a alespoň náznakem dynamické jízdy. Určitě doporučuji příplatek v podobě tempomatu, jenž se ovládá tlačítky na multifunkčním volantu. Nejenže přispívá ke komfortnější jízdě na delších cestách, dokáže v kombinaci s ECO režimem příjemně snižovat průměrnou spotřebu.

Praktičnost: Rodina, podnikání, firma? Pro všechny je zde místo.

Dokker se svojí celkovou délkou 4.363 milimetrů není žádný dlouhán, přesto nabízí solidní prostor pro celou rodinu a kupu zavazadel. Rozvor dosahující hodnoty 2.810 milimetrů určuje především meze v prostornosti pro cestující ve druhé řadě sedadel. V přední části vozu má řidič a spolujezdec prostoru na rozdávání. Pokud si sednu sám za sebe, možná bych čekal více prostoru, který mi zbyde před koleny. Pocitově tento prostor zmenšují i odkládací stolky, nicméně v přítomnosti dětí je prostoru dostatek. Přesto si umím představit posunutí sedadel druhé řady o deset centimetrů dozadu a ubrat tak pár litrů z jinak gigantického zavazadelníku. Hodnota 800 litrů pojme veškeré vaše představy o dlouhých cestách, dovolených či samotném přespání. Pokud se vyjmou sedadla druhé řady, objem se zvýší až na konečných 3.000 litrů. V tento moment můžete začít stěhovat. Tvar kufru je ideální, nakládací hrana příjemně nízko a přítomnost křídlových dveří umožňuje i nakládání za pomoci vysokozdvižného vozíku. Dokker je tak ideálním parťákem pro řadu drobných živnostníků, jenž vůz využívají jak pro práci, tak pro víkendové výlety s rodinou. Po interiéru nalezneme řadu odkládacích prostorů, nejpraktičtější je odkládací prostor nad hlavou řidiče. Velké množství drobností pojme schránka před spolujezdcem a do výplní dveří můžeme s přehledem umístit 1,5 litrovou lahev vody. Pochvalu zasluhuje i schránka na palubní desce, která často poslouží pro rychlé odložení.

Interiér: Doba plastová

To, že je Dokker praktický, prozrazuje už silueta vozu. Jak je na tom s interiérem po designové a kvalitativní stránce? Na palubě se ocitáte v době kamenné. Kromě multifunkčního, kůží obšitého volantu se všude potkáte s tvrdými plasty. Povrchová úprava však neuráží a celkové slícování je na dobré úrovni. Interiér v naší specifikaci oživují oranžové doplňky jako například rámečky výdechů klimatizace nebo nápisy Stepway na všech sedadlech. Největší pozornost strhává dotyková obrazovka multimediálního navigačního systému Media Nav. Pozornosti se tomuto systému dostává především díky intuitivnímu a rychlému ovládání. Pochvalu zasluhují i sedadla, jenž příjemně drží tělo i při delších cestách. K lepšímu posezu mi schází delší sedák, podpora stehen, především pro delší řidiče je podprůměrná. I když budíky a kapličky přístrojů se trochu ztrácejí na aktuální trendy, potěší jejich přehlednost a čitelnost. Celkové zpracování v některých detailech odpovídá ceně vozu, ve všech případech se jedná o maličkosti, které právě vzhledem k ceně budete ignorovat.

Zavazadelník: Kufry, cihly, paleta.

Dokker se mimo osobní provedení nabízí jako ryze užitkové vozidlo. Když z osobního Dokkera vyjmete sedadla druhé řady, rázem máte taktéž 3.000 litrů. Tento objem pak umožní přestěhovat i hodně rozměrné předměty. V základním uspořádání splní požadavky každé rodiny. Rovných 800 litrů se zaplňuje horko těžko, a tak stále přemýšlím, proč neposunout zadní sedadla o pár centimetrů na úkor zavazadelníku. Nicméně Dacia se s dvojím využitím modelu popasovala úctyhodně. K zavazadelníku nemám žádných výhrad, potěší možnost otevření křídlových dveří až o 180 stupňů a umožní tak nakládání za pomocí mechanizace. To jen odkaz k praktickému zaměření.

Závěr: Vhodná investice

Dacia Dokker je vozem, který nenadchne každého. Ani se o to nesnaží, osobní provedení jasně cílí na rodiny a drobné podnikatele, kteří chtějí využívat vozidlo jak pro práci, tak pro rodinu. V tomto ohledu je Dokker se svojí pořizovací cenou téměř bezkonkurenční nabídkou. Ve srovnání s konkurencí pokulhává v odhlučnění interiéru či možnosti využití asistenčních systémů. Pokud chcete komfortní výbavu, musíte volit alespoň výbavu Open. Nejlepší volbou je však Arctica, která se i s nejsilnější naftou   jednotkou a řadou příplatků dá pořídit do 350.000 Kč. Za takovou sumu před vámi stojí kus pořádného auta s praktickým interiérem, obrovským zavazadelníkem a úspornou naftovou jednotkou.

Plusy:

Obrovský zavazadelník

Úsporná naftová jednotka

Množství odkládacích prostor


Mínusy:

Odhlučnění interiéru

Chod řadící páky

Kratší sedák

Publikováno 27.05.2018, autor: , recenzovaný vůz Dacia Dokker

Další recenze

Za necelých 350 tisíc dostanete obrovský kusanec auta s dieselovým motorem, který nabídne solidní výkon s přijatelnou spotřebou. V interiéru svezete celou rodinu dospělých lidí nebo také manželku se třemi dětskými sedačkami díky úchytům isofix. Za mě je Dokker skvělým rodinným pomocníkem, navíc ve verzi Stepway lahodí oku.
10/10

Technické parametry

Motor

Palivobenzín
Převodovkam
Poháněná nápravaFWD
Výkon75 kW - 75 kW
Maximální rychlost170 - 170 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h12.7 - 12.7 s

Model

SérieDokker
Začátek výroby12/2012
Začátek výroby modelu12/2015
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1814mm
Šířka1751mm
Délka4363mm
Rozvor2810 mm
Objem kufru800 / 3000 l
Hmotnost1239 - 1280/
1764 - 1826 Kg
Poloměr otáčení11,1 m
Světlá výška190 mm
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 6.2 - 6.3l/100km
Ve městě7.7 - 7.9 l/100km
Mimo město5.3 - 5.4 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2140 g/km

Karoserie

typmpv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy80 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyBubnová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzoryzadní
Kontrola trakceElektronická kontrola stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena214 900 Kč -
269 900 Kč
Minimální výbavaAccess

Přívěs

Brzděný1200 - 1200 kg
Nebrzděný615 - 635 kg

Rivalové

Dacia Lodgy
Cena od224 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon75 kW - 75 kW
Maximální rychlost170 - 172 Km/h
Spotřeba6.1 - 6.1 l/100km
Akcelerace11.6 - 11.6 s
Hyundai ix20
Cena od289 990 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 92 kW
Maximální rychlost169 - 185 Km/h
Spotřeba6 - 6.5 l/100km
Akcelerace10.8 - 12.7 s
Kia Venga
Cena od324 980 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 92 kW
Maximální rychlost168 - 185 Km/h
Spotřeba6 - 6.5 l/100km
Akcelerace10.8 - 12.8 s
Opel Meriva
Cena od344 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 103 kW
Maximální rychlost174 - 197 Km/h
Spotřeba4 - 7.3 l/100km
Akcelerace9.9 - 14 s

Motorizace

1,6 SCe 75 kW/102 k S&S
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba6.2 l
Zrychlení12.7 s
Výkon75 kW
Cenaod 214 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1,6 SCe 75 kW/102 k LPG S&S
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost170 km/h
Spotřeba6.3 l
Zrychlení12.7 s
Výkon75 kW
Cenaod 269 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Dacia Dokker? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
5 20176 20177 20178 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 20186 2018 100200300400

Výbava

Základní (SCe 100 Start&Stop Essentiel)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Systém řízení trakce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • ISOFIX
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Systém start-stop

Nejvyšší (dCi 90 Start&Stop Lauréate)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Systém řízení trakce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Příplatková (dCi 90 Start&Stop Lauréate)

  • Alu kola
  • Pomoc při parkování
  • Metalická barva
  • Navigace
0
Porovnávač
TOPlist