Cena od | 640 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 202 - 238 Km/h |
Spotřeba | 3.9 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 7.3 - 10.6 s |
motor o objemu 999ccm a výkonu 153 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 206km/h. Pro srovnání, motor 1,5 TSI EVO mHEV Volkswagenu Golf Variant o objemu 1498ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 8.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 224km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto combi od Fordu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Golf Variant je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.8l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Ford Focus Kombi měří 1.46 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.67 metru na délku. Rozvor činí 2.7 metru. Do kufru se vejde 635 litrů nákladu, resp. 1653 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.5 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.63 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 611 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1624 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 1.45 tuny, Volkswagen o 26kg méně, váží tedy 1.43 tuny.
Název | 1.0 EcoBoost Hybrid 114kW |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 190 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1900 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 114 kW |
Maximální rychlost | 206 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.6 s |
Nejnižší výbava | Titanium |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1459mm |
Šířka | 1825mm |
Délka | 4672mm |
Rozvor | 2700 mm |
Objem kufru | 635 / 1653 l |
Hmotnost | 1451 / 2005 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.4 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 725 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 763 900 Kč |
Minimální výbava | Titanium |
Palivo | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 191 - 206 km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.5 l |
Zrychlení | 8.6 - 10.9 s |
Výkon | 88 kW - 114 kW |
Cena | 659 900 Kč - 780 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 194 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Trend Edition |
Cena | od 659 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 780 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Trend Edition |
Cena | od 673 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 114 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Trend Edition |
Cena | od 703 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 193 km/h |
Zrychlení | 10.4 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Trend Edition |
Cena | od 733 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 206 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 114 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 763 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Focus Kombi oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Focus Kombi s motorem 1.0 EcoBoost na 7 108 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 11 037 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 114kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Focus Kombi v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Focus Kombi může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 6 328 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 205/55 R16 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport Bluresponse 6 600 Kč, u větších 235/40 R18 za model Goodyear Efficientgrip Performance to je 12 928 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Focus Kombi: zimní sada prémiových pneumatik Continental ContiWinterContact TS 810S s 16ti palcovými disky (205/55 R16) vás vyjde na 8 372 Kč, s 18ti palcovými (235/40 R18 - Dunlop SP Sport Bluresponse) pak na 16 472 Kč.
* průměrná hodinová sazba