Cena od | 1 044 900 Kč |
Paliva | benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 150 kW - 221 kW |
Maximální rychlost | 220 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.7 - 6.7 l/100km |
Akcelerace | 5.7 - 7.5 s |
Benzínový motor o objemu 2261ccm a výkonu 276 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, benzínový motor 2.0 TSI Leon VZ o objemu 1984ccm generuje 241 koní a na stovku zrychlí za 6.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 8.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Fordu stát 2.8 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 84 000,00 Kč. Výše zmiňovaný CUPRA Leon VZ je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 6.7l, což v praxi znamená náklady 2.35 Kč na 1km a 70 350,00Kč na 30 tisíc km.
Ford Focus ST měří 1.45 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.39 metru na délku. Rozvor činí 2.7 metru. Do kufru se vejde 392 litrů nákladu, resp. 1354 litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.4 metru na délku, rozvor činí 2.68m. Objem kufru je 380 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1301 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 1.51 tuny, CUPRA o 22kg méně, váží tedy 1.49 tuny.
Název | 2.3 EcoBoost 206kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 420 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3000 RPM |
Objem motoru | 2.3 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 206 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.7 s |
Nejnižší výbava | ST X |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1454mm |
Šířka | 1825mm |
Délka | 4393mm |
Rozvor | 2700 mm |
Objem kufru | 392 / 1354 l |
Hmotnost | 1512 / 2020 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 8 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 023 900 Kč |
Minimální výbava | ST X |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 2.3 - 2.3 l |
Max. rychlost | 250 - 250 km/h |
Spotřeba | 8 - 8 l |
Zrychlení | 5.7 - 5.7 s |
Výkon | 206 kW - 206 kW |
Cena | 1 023 900 Kč - 1 083 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 206 kW |
Točivý moment | 420 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 8 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ST X |
Cena | od 1 023 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 206 kW |
Točivý moment | 420 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 8 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ST X |
Cena | od 1 083 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Focus ST oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Focus ST s motorem 2.3 EcoBoost na 7 690 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 10 455 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 206kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (8.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 84 000 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Focus ST v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba