Cena od | 469 900 Kč |
Paliva | hybrid mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 75 kW - 95 kW |
Maximální rychlost | 180 - 190 Km/h |
Spotřeba | 4.6 - 4.9 l/100km |
Akcelerace | 9.5 - 12.7 s |
motor o objemu 998ccm a výkonu 153 koní přenáší sílu tohoto crossoveru na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200km/h. Pro srovnání, motor 1.4 BoosterJet HYBRID Suzuki Vitara o objemu 1373ccm generuje 127 koní a na stovku zrychlí za 9.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 190km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto crossover od Fordu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Suzuki Vitara je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.6l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Ford Puma měří 1.54 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.19 metru na délku. Rozvor činí 2.59 metru. Do kufru se vejde 468 litrů nákladu, resp. 1161 litrů při sklopených sedačkách. U Suzuki jsou hodnoty následující: 1.6 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.17 metru na délku, rozvor činí 2.5m. Objem kufru je 375 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1120 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 1.28 tuny, Suzuki o 40kg méně, váží tedy 1.24 tuny.
Název | 1.0 EcoBoost mHEV |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 240 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2500 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 114 kW |
Maximální rychlost | 200 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9 s |
Nejnižší výbava | Titanium |
Série | Puma (II) (ab 03/20) |
Začátek výroby | 03/2020 |
Začátek výroby modelu | 03/2020 |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1540mm |
Šířka | mm |
Délka | 4186mm |
Rozvor | 2588 mm |
Objem kufru | 468 / 1161 l |
Hmotnost | 1280 / 1760 Kg |
Poloměr otáčení | 10.4 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.5 l/100km |
Ve městě | 5.1 l/100km |
Mimo město | 4.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 42 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 101 g/km |
typ | crossover |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 640 kg |
Brzděný | 1100 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 552 900 Kč |
Minimální výbava | Titanium |
Palivo | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1 l |
Max. rychlost | 190 - 205 km/h |
Spotřeba | 4.3 - 4.5 l |
Zrychlení | 8.7 - 10 s |
Výkon | 92 kW - 114 kW |
Cena | 513 900 Kč - 632 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 10 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 103 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 513 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 114 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 101 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 552 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto crossoveru vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii crossover za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Puma s motorem 1.0 EcoBoost mHEV na 39 715 Kč ročně, což je na poměry crossoverů o 21 570 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 114kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Puma v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba