Cena od | 936 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 110 kW - 180 kW |
Maximální rychlost | 197 - 229 Km/h |
Spotřeba | 4.5 - 7.5 l/100km |
Akcelerace | 6.2 - 10.3 s |
Naftový motor o objemu 2151ccm a výkonu 198 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 205km/h. Pro srovnání, naftový motor 2.0 TDI BMT 4MOTION Volkswagenu Tiguan Allspace o objemu 1968ccm generuje 197 koní a na stovku zrychlí za 7.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 216km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od Hyundaie stát 1.85 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 55 440,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Tiguan Allspace je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.5l, což v praxi znamená náklady 1.82 Kč na 1km a 54 450,00Kč na 30 tisíc km.
Hyundai Santa Fe měří 1.69 metru na výšku, 1.9 metru na šířku a 4.79 metru na délku. Rozvor činí 2.77 metru. Do kufru se vejde 634 litrů nákladu, resp. 1704 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.69 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.73 metru na délku, rozvor činí 2.79m. Objem kufru je 760 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1920 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Hyundai má pohotovostní hmotnost 1.8 tuny, Volkswagen o 10kg méně, váží tedy 1.79 tuny.
Název | 2.2 CRDi 148kW |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3800 RPM |
Točivý moment | 440 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 2.2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 148 kW |
Maximální rychlost | 205 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9 s |
Nejnižší výbava | Comfort |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1685mm |
Šířka | 1900mm |
Délka | 4785mm |
Rozvor | 2765 mm |
Objem kufru | 634 / 1704 l |
Hmotnost | 1800 / 2550 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.6 l/100km |
Ve městě | 6.5 l/100km |
Mimo město | 5.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 67 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 148 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 999 990 Kč |
Minimální výbava | Comfort |
Palivo | diesel hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.6 - 2.2 l |
Max. rychlost | 187 - 205 km/h |
Spotřeba | 1.5 - 6.1 l |
Zrychlení | 8.8 - 9.2 s |
Výkon | 148 kW - 195 kW |
Cena | 999 990 Kč - 1 399 990 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 148 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 67 l |
CO2 | 148 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 999 990 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 148 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 67 l |
CO2 | 155 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 1 049 990 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 187 km/h |
Zrychlení | 8.9 s |
Výkon | 169 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 67 l |
CO2 | 126 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 1 049 990 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 187 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 169 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.1 l |
Velikost nádrže | 67 l |
CO2 | 139 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 1 249 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Hyundai lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Santa Fe oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Hyundai Santa Fe s motorem 2.2 CRDi na 10 650 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 7 495 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 148kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 55 440 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Santa Fe v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Santa Fe může přijet jak s 17ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 484 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 235/65 R17 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip SUV 11 832 Kč, u větších 235/55 R19 za model Dunlop SP Sport MAXX to je 15 316 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Santa Fe: zimní sada prémiových pneumatik Continental CrossContact LX Sport s 17ti palcovými disky (235/65 R17) vás vyjde na 12 412 Kč, s 19ti palcovými (235/55 R19 - GoodYear Efficientgrip SUV) pak na 16 780 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Hyundai si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Santa Fe účtují v průměru 833 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.