Dacia Logan MCV - popis vozu
Rumunská automobilka Dacia nabízí celkem 6 modelů, namátkově třeba Logan MCV, Dokker, Lodgy, Duster nebo Logan. Logan MCV patří s délkou 4.494 metru k těm menším, šířka je pak 1.733m, výška 1.55 m. Hodnoty průměrného kombíku jsou pak 4.75m na délku, 1.89m na šířku a 1.47m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “combi”, tedy aut kde karoserie vede v jedné linii nad zavazadlový prostor, kde pak jde ostře dolů. Díky tomu disponuje opravdu velkým zavazadlovým prostorem. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších kombíků, jako jsou Renault Clio Grandtour, Škoda Fabia Combi, Fiat Tipo Kombi, Hyundai i30 kombi, Kia Ceed SW, Ford Focus Kombi, Peugeot 308 SW, Opel Astra Sports Tourer, Volkswagen Golf Variant, Toyota Corolla Touring Sports, Renault Mégane Grandtour, Škoda Octavia Combi, Kia ProCeed, Seat Leon ST, Ford Focus Active Kombi, Kia ProCeed GT, Škoda Superb Combi, Kia Optima SW, Subaru Levorg, Toyota Avensis Touring Sports, Volkswagen Passat Variant, Ford Focus Kombi ST, Opel Insignia Sports Tourer, Mazda 6 WAGON, Peugeot 508 SW, Volkswagen Arteon Shooting Brake, CUPRA Leon Sportourer ST, Škoda Octavia Combi RS, Subaru Outback, Škoda Superb Combi Scout, Peugeot 508 SW GT, Opel Insignia GSi Sport Tourer, Volkswagen Passat Alltrack, Volkswagen Golf R Variant, Mini Clubman, Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, Audi A4 Avant, Mercedes-Benz C kombi, Volvo V60, Mercedes-Benz CLA Shooting Brake AMG, BMW Řada 3 Touring, Jaguar XF Sportbrake, Audi A4 allroad, Volvo V60 CROSS COUNTRY, Volvo V90, Mercedes-Benz E kombi, BMW Řada 5 Touring, Audi A6 Avant, Volvo V90 CROSS COUNTRY nebo Mercedes-Benz E kombi All-Terrain.
Ceny motorizací - benzín nebo nafta?
Logan MCV se vyrábí v třech různých motorizacích, mezi nejvýkonnější Blue dCi 70 kW/95 k a nejslabší SCe 54 kW/73 k je rozdíl celkových 16kW (21 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 1.6l/100km, a to celkem nečekaně ve prospěch silnějšího. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Ke koupi jsou ve výkonech 72 nebo 89 koní. Nejostřejší z nich (TCe 66 kW/90 k S&S) dosahuje maximální rychlosti 175km/h a na stovku se dostane na 11.1 sekundy.
Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou Access.Logan MCV se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba japonská automobilka Suzuki nabízí Swift s motorem 1.2 DualJet HYBRID za 331900 Kč.
Logan MCV - financování a leasing
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 4145Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 43800 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Dacia Logan MCV pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje i havarijní pojištění (průměrná cena Logan MCV - 4337 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
U kombíku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Dacia Logan MCV disponuje objemem 573 litrů, resp. 1518 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech:
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Logan MCV - otočí se na 10,8 m, což je velmi dobrý údaj.
Prodeje a další statistiky modelu Logan MCV
Logan MCV také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 1622 zákazníků, z toho 28% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 25. nejprodávanějším vozem v ČR. V září 2020 se prodalo 162 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Toyoty COROLLA (169 kusů), BERLINGO (150 kusů), Dacie SANDERO (147 kusů), Volkswagenu TIGUAN (146 kusů) nebo Toyoty RAV4 (145 kusů).
Vůz Dacia Logan MCV se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 135. místě se známkou 5, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 9.8 %.