Cena od | 305 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 61 kW - 81 kW |
Maximální rychlost | 169 - 198 Km/h |
Spotřeba | 3.2 - 4.7 l/100km |
Akcelerace | 10.5 - 15.2 s |
Naftový motor o objemu 1431ccm a výkonu 114 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 197km/h. Pro srovnání, naftový motor 1.5 BlueHDi Citroënu C3 o objemu 1499ccm generuje 101 koní a na stovku zrychlí za 11.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 188km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto hatchback od Renaultu stát 0.9 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 27 000,00 Kč. Výše zmiňovaný CITROËN C3 je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 3.2l, což v praxi znamená náklady 0.8 Kč na 1km a 24 000,00Kč na 30 tisíc km.
Renault Clio měří 1.44 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.05 metru na délku. Rozvor činí 2.58 metru. Do kufru se vejde 391 litrů nákladu, resp. 1096 litrů při sklopených sedačkách. U Citroënu jsou hodnoty následující: 1.47 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 4 metru na délku, rozvor činí 2.54m. Objem kufru je 300 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Renault má pohotovostní hmotnost 1.26 tuny, CITROËN o 99kg méně, váží tedy 1.17 tuny.
Název | Blue dCi 115 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 2 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 260 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW |
Maximální rychlost | 197 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.9 s |
Nejnižší výbava | ZEN |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1440mm |
Šířka | 1798mm |
Délka | 4050mm |
Rozvor | 2583 mm |
Objem kufru | 391 / 1096 l |
Hmotnost | 1264 / 1702 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3.6 l/100km |
Ve městě | 4.3 l/100km |
Mimo město | 3.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 39 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 95 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 630 kg |
Brzděný | 900 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 395 000 Kč |
Minimální výbava | ZEN |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 162 - 200 km/h |
Spotřeba | 3.6 - 5.2 l |
Zrychlení | 9 - 16.4 s |
Výkon | 48 kW - 96 kW |
Cena | 259 000 Kč - 429 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 163 km/h |
Zrychlení | 14.6 s |
Výkon | 48 kW |
Točivý moment | 95 Nm |
Maximální otáčky | 6250 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 112 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | LIFE |
Cena | od 259 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 162 km/h |
Zrychlení | 16.4 s |
Výkon | 53 kW |
Točivý moment | 95 Nm |
Maximální otáčky | 6250 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 112 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 304 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 187 km/h |
Zrychlení | 11.8 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 160 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 100 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 319 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 182 km/h |
Zrychlení | 11.5 s |
Výkon | 74 kW |
Točivý moment | 142 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 116 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 349 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 119 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | INTENS |
Cena | od 429 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 197 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.6 l |
Velikost nádrže | 39 l |
CO2 | 95 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 395 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Renault lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Clio oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Renault Clio s motorem Blue dCi 115 na 16 453 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 1 692 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 85kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (25 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 27 000 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Clio v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Clio může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 16ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 544 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 185/65 R15 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip Compact 4 616 Kč, u větších 195/55 R16 za model Dunlop SP Sport 01 to je 8 160 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Clio: zimní sada prémiových pneumatik GoodYear UltraGrip 8 s 15ti palcovými disky (185/65 R15) vás vyjde na 5 700 Kč, s 16ti palcovými (195/55 R16 - GoodYear Efficientgrip Compact) pak na 8 040 Kč.
* průměrná hodinová sazba