Cena od | 508 400 Kč |
Paliva | hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 85 kW |
Maximální rychlost | 175 - 175 Km/h |
Spotřeba | 3.8 - 3.8 l/100km |
Akcelerace | 9.7 - 9.7 s |
motor o objemu 1490ccm a výkonu 114 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 175km/h. Pro srovnání, motor 1.5 Hybrid Mazdy 2 Hybrid o objemu 1490ccm generuje 114 koní a na stovku zrychlí za 9.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 175km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 2.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Toyoty stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mazda 2 Hybrid je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 3.8l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Toyota Yaris měří 1.5 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 3.94 metru na délku. Rozvor činí 2.56 metru. Do kufru se vejde 286 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Mazdy jsou hodnoty následující: 1.5 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 3.94 metru na délku, rozvor činí 2.56m. Objem kufru je 286 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 935 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Toyota má pohotovostní hmotnost 1.09 tuny, Mazda o 90kg více, váží tedy 1.18 tuny.
Název | 1.5 Hybrid (116 k) aut. převodovka e‑CVT |
Palivo | hybrid |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | - Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW |
Maximální rychlost | 175 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.7 s |
Nejnižší výbava | Active |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1500mm |
Šířka | 1745mm |
Délka | 3940mm |
Rozvor | 2560 mm |
Objem kufru | 286 / 0 l |
Hmotnost | 1090 / 1615 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 2.8 l/100km |
Ve městě | 2.2 l/100km |
Mimo město | 3.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 36 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 64 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | 450 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 485 000 Kč |
Minimální výbava | Active |
Palivo | benzín hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 160 - 180 km/h |
Spotřeba | 2.8 - 5 l |
Zrychlení | 9 - 14.6 s |
Výkon | 53 kW - 92 kW |
Cena | 375 000 Kč - 485 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (5) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 160 km/h |
Zrychlení | 14.6 s |
Výkon | 53 kW |
Točivý moment | 95 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 101 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 375 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 153 Nm |
Maximální otáčky | 6600 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 405 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 153 Nm |
Maximální otáčky | 6600 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 107 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 440 000 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 175 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 2.8 l |
Velikost nádrže | 36 l |
CO2 | 64 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Active |
Cena | od 485 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Toyota lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Yaris oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Toyota Yaris s motorem 1.5 Hybrid na 10 618 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 7 527 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 85kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (2.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Yaris v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba