Cena od | 1 718 600 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 170 kW - 390 kW |
Maximální rychlost | 222 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.7 - 10.5 l/100km |
Akcelerace | 4.3 - 7.5 s |
Automobilka Volkswagen, což v překladu znamená lidový vůz, založená v roce 1937 se sídlem v německém Wolfsburgu dala v roce 2002 vzniknout novému vozu s názvem Touareg, jehož název vznikl podle národu Touaregů, žijících v severní Africe.
V roce 2018 spatřila světlo světa již třetí generace.
Jedná se o vlajkovou loď Volkswagenu, se svými rozměry 4.9 metru na délku, téměř 2 metry na šířku a 1.7 na výšku nikdo nebude pochybovat, že se jedná o velké, poctivé SUV a největší model v nabídce osobních automobilů značky.
Je postaven na adaptivním podvozku platformy MLB, určeným pro pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem a podélnou zástavbou motoru. Stejnou technologii využívají i Audi Q8, Porsche Cayenne nebo Bentley Bentayaga. Umožňuje i natáčení zadních kol do rychlosti 37 km/h.
Touareg drží světový rekord pro největší zatížení tažené osobním autem, vybavený motorem V10 jako součást reklamní kampaně táhl Boeing 747. A v roce 2009 byl celkovým vítězem 31. ročníku legendární Rallye Dakar.
Základním agregátem je šestiválcová nafta 3.0 TDi ve výkonech 170 a 210 Kw.
Spotřeba udávaná Volkswagenem za ideálních podmínek je 6.6 litru na 100 kilometrů, reálná podle serveru spritmonitor.de činí deset litrů na sto.
Dalším naftovým motorem v nabídce je V8 4.0 TDi s úctyhodným výkonem 310 Kw.
Benzínová jednotka je jen jedna a to konkrétně 3.0 TSi o výkonu 250 Kw.
Do budoucna by měl být Touareg dostupný i ve verzi Plug-in Hybrid.
Nový Touareg získal spoustu asistenčních systémů jako například Night Vision s infračervenou kamerou monitorující za tmy, mlhy nebo hustého deště prostor až 300 metrů před autem, adaptivní tempomat ACC, asistent pro jízdu v koloně, který auto udržuje v jízdním pruhu a sám brzdí i přidává plyn a Front assist s funkcí nouzového brzdění, aby zabránil kolizi nebo alespoň zmírnil její následky.
Asistent sledování dopravy v příčném směru za pomoci radarových senzorů upozorní na auto mimo zorné pole řidiče a v případě potřeby i sám zastaví. Systém proaktivní ochrany cestujících při hrozícím nebezpečí přijme různá bezpečnostní opatření, jako zamknutí dveří a zavření všech oken.
V noci vám na cestu budou svítit IQ. Light, které mimo klasických dálkových a potkávacích světel, díky technologii LED-Matrix zapínají pouze jednotlivé LED segmenty. Vy pak můžete jet se zapnutými dálkovými světlomety a Touareg díky kameře v čelním skle svítí tak, aby neoslňoval ostatní účastníky provozu, ale vy jste měli stále přehled o okolním prostoru. Umí i ztlumit intenzitu světla například na dopravní značení nebo při jízdě na dálnici pro co nejlepší osvětlení vozovky.
Interiéru dominuje Innovision Cockpit neboli digitální palubní deska spojená s displejem infotainmentu. Ovládat je můžete za pomoci tlačítek nebo gest a hlasu. Na velkém displeji s úhlopříčkou patnáct palců uprostřed palubní desky si můžete zobrazit navigaci, paralerní zobrazení mobilního telefonu, rádio, komfortní funkce automobilu,klimatizaci i nastavení všech prvků výbavy.
První možností odlišného designu je Elegance, ve které vám exteriér auta ozdobí chromované lišty okolo bočních oken, na mřížce chladiče a prazích. Budou dokonale ladit s osmnácti palcovými koly z lehké slitiny. V interiéru pak kožená sedadla a hliníkové dekory, nebo na přání luxusnější sedadla ergoComfort a dekory z ušlechtilého dřeva.
Výbava Atmosphere cílí na vaše smysly pomocí dekorů z ušlechtilého dřeva s otevřenými póry a koženými sedadly. Exteriér zdobí osmnácti palcová kola a kovové nástupní prahové lišty.
Pokud máte sportovního ducha, pak je přesně pro vás Touareg ve verzi R-Line. Z venku vás zaujmou chromované lemy výfuků, černý leštěný difuzor, ale hlavně výrazně tvarovaný přední nárazník typický pro R-line design. V interiéru získáte komfortní kožená sedadla, černou stropnici a multifunkční volant stejně jako sedadla s logem R-Line a potažený kůží.
Pro verzi R-Line Volkswagen nabízí ještě paket Black Line, ve kterém získáte detaily, jako je černá leštěná mřížka chladiče, černě lakovaná vnější zrcátka a černé leštěné ozdobné lišty oken.
Mezi konkurenty můžeme zařadit BMW X5, které nabízí 5 naftových verzí od 139 Kw po 173 Kw, 3 benzínové jednotky i hybridní verzi. Největším konkurentem se pravděpodobně stane koncernová Audi Q8, která dostane podobné asistenční systémy, motory i podvozkovou platformu.
Německá automobilka Volkswagen nabízí celkem 42 modelů, namátkově třeba Tiguan Allspace, Touareg, Tiguan, ID.4 nebo Touran. Touareg patří s délkou 4.878 metru k těm větším, šířka je pak 1.984m, výška 1.717 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.71m na délku, 1.98m na šířku a 1.69m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Ford Edge, Land Rover Range Rover Velar, Land Rover Discovery, Mercedes-Benz GLE, Land Rover Defender, BMW X5, Jeep Grand Cherokee, BMW X4, Land Rover Range Rover Sport, Jaguar F-PACE, Audi Q8, Mercedes-Benz GLC kupé nebo Maserati Levante.
Touareg se vyrábí v čtyřech různých motorizacích, mezi nejvýkonnější R a nejslabší 3.0 TDI je rozdíl celkových 170kW (228 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 3.8l/100km, a to celkem nečekaně ve prospěch silnějšího. Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 2 provedeních o výkonech 228 nebo 282 koní. Nejostřejší vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 6.1 sekundy a tachometr se zastaví až na 250km/h.
Dostupná je verze s osmistupňovou automatickou převodovkou R ve spojení s výbavou Atmosphere.Touareg je dostupný pouze ve variantě s pohonem všech kol, a to ve všech motorizacích.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Volkswagen Touareg disponuje objemem 810 litrů, resp. 1800 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN SPACETOURER M (1624 litrů), Peugeot Traveller (1556 litrů), SsangYong Rexton (1051 litrů), Cadillac XT5 (850 litrů) nebo Seat Alhambra (809 litrů)
Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 20.1cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 24,2 stupně, vzadu je to až 19,9 stupňů. Přechodový úhel je pak 16,6 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky 500 mmm.
Bezpečnost posádky i chodců by měla být vždy na prvním místě,vůz Volkswagen Touareg tak také prošel crashtestem. Crashtest prováděl euroNCAP v roce 2018 (kategorie “Large Off-Road”) a celkově vůz obdržel pět hvězdiček z pěti. Podrobné procentuální hodnocení je pak 83%, skládá se z jednotlivých dílčích hodnocení - bezpečnost dětí 86%, bezpečnost dospělých 89%, bezpečnost chodců 72%, asistenční systémy 81 %.
Vůz Volkswagen Touareg se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 83. místě se známkou 3, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 5.5 %.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 170 kW - 340 kW |
Maximální rychlost | 235 - 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.1 - 7.5 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1717mm |
Šířka | 1984mm |
Délka | 4878mm |
Rozvor | 2904 mm |
Objem kufru | 665 / 1675 l |
Hmotnost | 2020 - 2465/ 2790 - 3010 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 2.8 - 8.9l/100km |
Ve městě | 7.7 - 11.4 l/100km |
Mimo město | 5.9 - 7.5 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 63 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 1 556 900 Kč - 1 816 900 Kč |
Minimální výbava | R |
Brzděný | 3500 - 3500 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.9 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 8.9 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 203 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Atmosphere |
Cena | od 1 798 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 7.5 s |
Výkon | 170 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 173 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Touareg |
Cena | od 1 556 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 6.1 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 6.9 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 182 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Atmosphere |
Cena | od 1 816 900 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.1 s |
Výkon | 340 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 2.8 l |
Velikost nádrže | 76 l |
CO2 | 63 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R |
Cena | neznámá |
Kolik doopravdy stojí Volkswagen Touareg? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu