Volkswagen Touareg - malý test velkého auta

Na první jarní víkend jsem měl možnost usednout za volant top specifikace třetí generace velkého SUV od koncernu Volkswagen, modelu Touareg na krátký, jednodenní test.. A bylo to ... velké! Auto se základní cenou naftového modelu s automatickou, osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol začíná na téměř 1,5 milionu a ve verzi Atmosphere se silnější naftou na 1.7 milionu. Za tuto cenu, a speciálně u VW, by se nevyrobilo auto, které by nebylo velmi dobré. Pak k tomu zaškrtneme 19 položek příplatkové výbavy a cena je lehce přes 2.5 milionu. Ale jak hledat chybky na tomto vrcholném modelu, na tomto kočáru, který sahá do nejvyšších příček a kapes nejnáročnějších zákazníků už 12 let a nyní ve své třetí generaci dosahuje dokonalosti? Takže rovnou napíšu, že tohle je skvělé auto, s tolika možnostmi, které se sem ani nevejdou. Jen příplatkový seznam výbavy by vydal na samostatný článek.

Vybroušené hrany současného konzervativního jazyka automobilky Volkswagen jsou s velikostí auta zkombinovány úchvatně. Krásná optika světel, jejich světelný podpis vepředu i vzadu zdůrazňují péči o každý detail. To celé doplňují obří kola (za 75 tisíc). A uvnitř? Wau. První usednutí je zážitek. Do očí uhodí dva displeje - jeden s 15" obrazovkou Infotainmentu s rozlišením 1920x1020 pixelů a druhý 12" Digital Cockpit s rozlišením 1920x720 pixelů (příplatek 80 tisíc za Innovision Cockpit). A ty materiály, ty ovládací prvky, tak logicky rozložené a ta záplava informací ze všech těch tří displejů! To elegantně zkombinované s volantem z Golfu :-) Po prvních minutách, kdy chci všechno vyzkoušet, probudím tlačítkem naftovou pohonnou jednotku. Dnes již poměrně vzácný třílitrový šestiválec produkuje 210 kw, a pořádných 600 Nm, který umí zrychlit z nuly na sto za 6.1 vteřin, co bych v žádném případě pocitově nehádal díky odhlučnění a masivnosti auta. Běh motoru je dle očekávání sametový. Jen tak si přede v celém spektru otáček, nad dva tisíce je jeho zátah masivní, kolem třech tisíc pocitově vrcholí a pak už se trochu ztrácí ve slité zvukové kulise vytočeného dieselu. Ale převodovka ho tam za normálních okolností nepustí - sází tam rychlosti jak "baťa cvičky", bez jediného škubnutí nebo zaváhání.

Univerzální ochránce

Co se týče jízdy, tak na 21 palcových zimních kolech je plavná ale jistá, respektive záleží na nastavení režimu tlumičů. Ale kdo by jel jinak než Comfortně. Touaregu samozřejmě vyhovuje kvalitní povrch, po kterém peláší rychlostí až 230 km/h. Nerovnosti pohlcuje dobře, do interiéru je nechá jen lehce proniknout. I když potom překvapí, že i v režimu Comfort po velmi rozbité cestě auto není tak plavně klidné, jak bych si mohl za 2,5 milionu představovat. Možná je to i tím tichem na palubě, kdy velmi rozbitá silnice hluk od děr do vnitřku, byť omezeně, ale pouští. Tato konfigurace umí taky trochu natřásat posádku a to i na zimních kolech, takže tady je asi cestou menší rozměr disků (standardně jsou 18"). A výhoda těch obřích kol se má ukázat v zatáčce, ale tam zase ta zimní kola měla až moc práce s hmotností a ty setrvačné síly těch dvou tun, které chtějí auto poslat ven ze zatáčky jsou hodně znát, obzvláště pokud ještě mají pneumatiky kromě příčných sil přenášet podélné způsobené masivním přilivem síly od kol. Pokud se s tímhle smířím, je to božská písnička. Klidná jízda znamená ševelení šestiválce, skvělou práci automatické převodovky, klid a neuvěřitelný komfort - sedadla masírují, odvětrávají nebo topí, na mapovém zobrazení obří obrazovky je vidět půl republiky, uši jsou laskány příplatkovým audiem (za 45 tísíc), head-up displej promítá instrukce z navigace (za 45 tisíc) a noční vidění společně (za 48 tisíc) s božskými dynamickými dálkovými světly, které vytmívají objekty v dohledu, aby nebyly oslněny.

Adaptivní tempomat

Do toho skvěle vyladěný adaptivní tempomat, který i v hustším provozu, kde někteří bojují, je klidný a sebevědomý, čte značky, respektive pokud dopředu z mapy ví, jaké bude omezení, začne klidně zpomalovat. Přesně tak, jak by to udělal řidič, resp klidný řidič. Jen málokdy začne obtěžovat prudším bržděním - to jen pokud o změně rychlosti neví a začne brzdit, až když ji vidí. Do zatáčky si dokonce umí zpomalit pod limit - prostě všechno v zájmu hýčkání svého pána a bezpečnosti. Samozřejmě nad bezpečností bdí všichni možní asistenti, které takové top modely dneška nabízí.

A když skončí silnice, je skvěle připraven - vzduchový podvozek umí přidat 7 cm a pak je se svou výzbrojí schopný překonat schopnosti svého majitele. Jen by se velmi hodila kamera na předním nárazníku - protože Parkpilot je v terénu velmi ustrašený (hlídá drahé nárazníky) a přes kapotu vůbec není vidět. Protože nebylo mokro ani jiné zhoršené podmínky, nepovedlo se mi Touaregu ani malinko zatopit. Veškeré snahy zhatil jen tichým zabrumláním.

Péče na prvním místě

Touareg je nabitý elektronikou a servomotorky - prakticky všechno je elektronické, nastavování volantu, dotahy dveří, tažné zařízení ... a samozřejmě sedadla, ovládání kufru, klimatizace. I jen ta sedadla jsou takový svět sám pro sebe - všechno včetně délky sedáku se nastavuje elektronicky, třeba i velké množství dostupných typů masáží. Zatáhnutí za kliku dveří povolí bočnice sedadla, odsune volant i sedadlo, aby se lépe vysedalo (paket Comfort za 146 tisíc). Zapnutí zapalování naopak vrátí sedadlo i volant.

Touareg umí své posádce neskutečně pohladit ego. Ta zlatá barva, ty masivní části karoserie, ten mocný zvuk šestiválce, ta vzácnost na silnici, ta šířka, ta výška, ta světla, to zrychlení. To všechno si můžete za 2,5 milionu užívat plnými doušky. Ale parkování na sídlišti v Praze není pro tento vůz (ne)překvapivě ideálním teritoriem. Ještě štěstí, že když si koupíte v Praze byt, na takové auto už možná nezbude. Anebo prodáte byt, ale pak už zase nepotřebujete parkovat před tím domem. Řešení každopádně jsou. A co na to moje racionální dušička? Racio tady jde stranou - prostě na to musíte mít. Na setkání ochránců přírody bych vyrazil s něčím jiným  - i když klidná dálniční jízda znamená skoro neuvěřitelných 8 litrů. Lví podíl na tom ná vyspělá a velmi rozvážná elektronika tempomatu. Dlouhodobě svítí na palubním počítači 9.5 litru. A nutno uznat, že na ty výkony, odpory, čelní plochy, pneumatiky a rychlostní možnosti to vlastně není hodnota špatná. Jen se prostě při každém pohledu na to auto nabízí otázka - potřebuje někdo reálně takové auto? Ale pak se podívám na rozměry a ono je to s těmi 4878 mm jen o centimetr delší než tolik oblíbený Superb, například. A takové nové BMW X7 se svými 5151 mm ještě posunul hranice jak velké auto člověk potřebuje, takže odpověď je, že asi ano. Pokud vám jsou velká SUV sympatická, Touareg je určitě skvělou volbou - začněte třeba tím, že se podíváte na skladové vozy nebo si zkuste poslat poptávku na výš vyhlídnutý kousek.

Publikováno 15.04.2019, autor: , recenzovaný vůz Volkswagen Touareg

hodnocení: 95%

Videa

2018 Volkswagen Touareg Terrain-Tech - Test GARÁŽ.cz - Loučení se silákem - Garáž.cz
VW Touareg III 4x4 intelligence test - TopSpeed.sk - topspeedsk
Prežil NOVÝ TOUAREG extrémny terén v Maroku? - martinzmartina
Volkswagen Touareg SUV III. (2018) - prvá jazda - GARÁŽ.TV - Rasťo Chvála - Rasto Chvála GARAZ.TV
2018 Volkswagen Touareg - První dojmy GARÁŽ.cz - Třetí generace - Garáž.cz
Volkswagen Touareg Night Vision - TopSpeed.sk - topspeedsk
2019 Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI | 4K TEST | ENG SUBTITLES - martinzmartina
Volkswagen Touareg vs Audi SQ7 - Akcelerace videoblogy
VW Touareg 3.0 V6 TDI test - Maroš ČABÁK TOPSPEED.sk - topspeedsk
Volkswagen Touareg 3.0TDI V6 - 2018 - SUV - TEST - ENG. SUBTITLES - Rasto Chvála GARAZ.TV
Volkswagen Touareg exkluzívne 2018 a Hyundai i30 Fastback: Motoring 12/2018 - Autožurnál
Volkswagen Touareg 2018 - test nočného videnia a prvá jazda - Autožurnál

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa
Poháněná náprava4x4
Výkon170 kW - 250 kW
Maximální rychlost235 - 250 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h5.9 - 7.5 s

Model

SérieTouareg II
Začátek výroby08/2014
Začátek výroby modelu07/2016
Třída vozidlaVyšší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1717mm
Šířka1984mm
Délka4878mm
Rozvor2904 mm
Objem kufru810 / 1800 l
Hmotnost2020 - 2070/
2790 - 2850 Kg
Poloměr otáčení11,9 m
Světlá výška201 mm
Přední nájezdový úhel24,2 stupně
Zadní nájezdový úhel19,9 stupňů
Přechodový úhel16,6 stupňů
Stoupavost100%
Hloubka brodění500 mm

Spotřeba

Kombinovaná 6.6 - 8.9l/100km
Ve městě7.7 - 11.4 l/100km
Mimo město5.9 - 7.5 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2173 g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy100 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorypřední a zadní
Kontrola trakceProgram elektronické stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej

Cena

Cena1 491 900 Kč -
1 758 900 Kč
Minimální výbavaTouareg

Přívěs

Brzděný3500 - 3500 kg
Nebrzděný750 - 750 kg

Rivalové

Ford Edge
Cena od1 492 990 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon175 kW - 175 kW
Maximální rychlost216 - 216 Km/h
Spotřeba6.8 - 6.8 l/100km
Akcelerace9.6 - 9.6 s
Hyundai Santa Fe
Cena od1 289 990 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon147 kW - 147 kW
Maximální rychlost203 - 203 Km/h
Spotřeba6.3 - 6.3 l/100km
Akcelerace9.4 - 9.4 s
Mitsubishi Pajero LWB
Cena od1 008 000 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon140 kW - 140 kW
Maximální rychlost180 - 180 Km/h
Spotřeba9.4 - 9.4 l/100km
Akcelerace12.7 - 12.7 s
KIA Sorento
Cena od969 980 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon147 kW - 147 kW
Maximální rychlost205 - 205 Km/h
Spotřeba5.6 - 6.5 l/100km
Akcelerace8.7 - 9.4 s

Motorizace

3.0 TSI
Palivobenzín
Převodovkaautomat (8)
Pohon4x4
Objem3 l
Max. rychlost250 km/h
Spotřeba8.9 l
Zrychlení5.9 s
Výkon250 kW
Cenaod 1 739 900 Kč
Zobrazit motorizaci
3.0 TDI
Palivodiesel
Převodovkaautomat (8)
Pohon4x4
Objem3 l
Max. rychlost235 km/h
Spotřeba6.6 l
Zrychlení7.5 s
Výkon170 kW
Cenaod 1 491 900 Kč
Zobrazit motorizaci
3.0 TDI
Palivodiesel
Převodovkaautomat (8)
Pohon4x4
Objem3 l
Max. rychlost235 km/h
Spotřeba6.9 l
Zrychlení6.1 s
Výkon210 kW
Cenaod 1 758 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Volkswagen Touareg? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuAkční nabídky (56)

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
1 20182 20183 20184 20185 20186 20187 20188 20189 201810 201811 201812 20181 20192 2019 20406080

Výbava

Základní (VW Touareg V6 TDI SCR BMT 4MOTION Tiptronic)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Dynamická brzdová světla
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Rozpoznání únavy
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Systém start-stop
  • Xenonové světlomety
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (VW Touareg V6 TDI SCR BMT Terrain Tech Executive Edition 4MOTION Tiptronic)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Dynamická brzdová světla
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Svícení do zatáček
  • Kožený interiér
  • Rozpoznání únavy
  • Navigace
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Systém start-stop
  • Xenonové světlomety
  • Centrální zamykání

Příplatková (VW Touareg V6 TDI SCR BMT Terrain Tech Executive Edition 4MOTION Tiptronic)

  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • Metalická barva
0
Porovnávač
TOPlist