Cena od | 1 940 840 Kč |
Paliva | diesel mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 155 kW - 360 kW |
Maximální rychlost | 210 - 250 Km/h |
Spotřeba | 0.9 - 9.5 l/100km |
Akcelerace | 4.9 - 7.2 s |
Současná Q8 je první generací modelu německé automobilky Audi představenou v roce 2018. Spousta designových detailů poukazuje na první modely Quattro. Q8 v sobě skrývá praktičnost velkého SUV s designem čtyřdvéřového luxusního kupé a stává se vlajkovým SUV automobilky. Dokazuje to i svými rozměry téměř 5 metrů na výšku, délkou 2.2 metru a výškou 1.7 metru. I co do velikosti se řadí mezi největší zástupce stáje Audi, která nabízí kompletní paletu osobních vozů, od podobně velké Q7 až po malé sportovní kupé jako TT.
Ve znaku Audi jsou 4 propojené kruhy, které symbolizují čtyři různé výrobce automobilů patřící do skupiny Audi AG. Sloganem automobilky je: Náskok díky technice, což dokázala revolučními vynálezy jako pohon všech kol Quattro, celohliníkovou karoserií a motory TDI a TFSI. V roce 2017 prodala v ČR 4486 vozů, což jí řadí v prodejnosti na úctyhodné šestnácté místo.
Základním motorem je třílitrové TDi s vstřikováním Common rail o výkonu 210 Kw a kroutícím momentem 600 Nm. O přenos výkonu na silnici se stará osmi stupňová automatická převodovka Tiptronic. Výrobcem udávaná spotřeba je 5.8 litru na sto kilometrů. Postupem času bude v nabídce i slabší 170 Kw verze nebo benzínová šesti válcová jednotka TFSI o výkonu 250 Kw. Všechny motorizace dostanou permanentní pohon všech kol quattro.
Všechno motory jsou vybaveny MHEV, nebo-li Mild Hybrid technologií snižující průměrnou spotřebu téměř o jeden litr. Tento název v sobě skrývá systém pro jízdu s deaktivovaným motorem na delších trasách a rekuperaci kinetické energie, která tak dobíjí akumulátor uložený pod podlahou. K dispozici bude malý elektromotor plnící funkci startéru a generátoru přes řemen, na čistě elektrický pohon dokáže Audi ujet okolo padesáti kilometrů.
V budoucnosti přibude i plug-in hybrid.
Audi je postaveno na adaptivním podvozku platformy MBL EVO, kterou využívá SUV od Bentley i Lamborghini Urus.
U Audi standartní výbava, u spousty automobilek až mnohem vyšší stupně výbavy zahrnuje parkovací senzory v předním i zadním nárazníku, tempomat a devatenácti palcová kola. Spoustu asistenčních systémů například pro hospodárnou jízdu, asistent upozorňující na obrubník, asistent pro průjezd křižovatkou nebo Audi pre Sence Basic s detekcí chodců a vozidel před vámi. K bezchybné funkčnosti všech těchto asistentů vozidlu pomáhá laserový skener, pětice radarových senzorů, dvanáct ultrazvukových senzorů a pět kamer. Při parkování budete mít dostatečný rozhled okolo celého auta díky čtyřem kamerám, promítajícím obraz na velký displej. Q8 v případě nečinnosti řidiče několikrát upozorní, aby se začal věnovat řízení a pokud nepřijde žádná reakce, sama zastaví a přivolá pomoc.
Interiéru dominují dva dotykové displeje, větší deseti palcový, který promítá navigaci, média a funkce vozu. Menší 8.6" displej nalezneme pod ním a zobrazuje klimatizaci, komfortní funkce a klávesnici pro zadávání textu. Infotaiment nabízí Bluetooth konektivitu, hlasové ovládání a připojení k síti LTE. To vše můžete ovládat tlačítky na multifunkčním koženém volantu. Klimatizace má ve standartu dvě zóny, za příplatek ale můžete mít až čtyř zónovou.
Přední části dominují LED světlomety s automatickým rozsvěcováním a tlumením dálkových světel. Díky funkci Keyless nebudete muset pro odemknutí a zamknutí hledat klíče, bude stačit že je budete mít u sebe, po usednutí za volant pouze zmáčknete tlačítko a Audi sama nastartuje.
Velká škála příplatků nabízí například head-up displej a až dvacetidvou palcová litá kola zajištěná bezpečnostními šrouby s indikací uvolnění. Pohodlí umocní přední masážní sedadla s nastavitelným bočním vedením, odvětráváním a vyhříváním. Nejzajímavějším příplatek je řízení všech kol pro vyšší stabilitu, zadní kola jsou otočná až o 5° nebo asistent pro noční vidění promítající obraz před vámi na displej přístrojové desky, aby jste v noci nic nepřehlédli.
Začátkem roku 2019 by měl přibýt Remote Garage Pilot, který za asistence řidiče dokáže sám zajet i vyjet z garáže. Po vystoupení z vozu pouze aktivujete funkci v aplikaci myAudi app.
Cenovka Audi Q8 startuje na 1 945 900 Kč. Mezi konkurenci můžeme zařadit o 14 000 levnější BMW X6, které má v nabídce 3 benzínové motory s výkony od 225 Kw do 423 Kw a naftové agregáty výkonnostně od 190 Kw do 280 Kw. O 94 000 levněji v základní verzi můžete pořídit i Mercedes Benz GLE kupé s naftovým motorem o výkonu 190 Kw nebo benzínové jednotky startující na 245 Kw.
Palivo | mild-hybridplug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 170 kW - 340 kW |
Maximální rychlost | 233 - 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.4 - 7.1 s |
Série | Q8 (4M) |
Začátek výroby | 08/2018 |
Začátek výroby modelu | 06/2019 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1705mm |
Šířka | 1995mm |
Délka | 4986mm |
Rozvor | 2995 mm |
Objem kufru | 605 / 1755 l |
Hmotnost | 2170 - 2515/ 2820 - 3045 Kg |
Poloměr otáčení | 13.3 |
Světlá výška | 245 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 2.6 - 8.8l/100km |
Ve městě | 7 - 11.1 l/100km |
Mimo město | 6.2 - 7.5 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 172 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 1 959 900 Kč - 2 592 900 Kč |
Minimální výbava | Q8 |
Brzděný | 2800 - 3500 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 233 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 170 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 172 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q8 |
Cena | od 1 959 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 245 km/h |
Zrychlení | 6.3 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 600 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 172 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q8 |
Cena | od 2 065 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.9 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 8.8 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 202 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Q8 |
Cena | od 2 087 900 Kč |
Kolik doopravdy stojí Audi Q8? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu