Jaké auto koupit, když za svoje peníze chcete co nejvíc. Výběr z nejlepších aut s vynikajícím poměrem ceny a hodnoty

,

Tento rok nám prošla rukama hezká řádka aut. A které bylo to nej? To je vždycky těžké říct. Záleží na velikosti, pohonu, využití a především ceně. Určitě nepřekvapí, že cena do velké míry ovlivňuje kvalitu jízdy a potažmo kvalitu našeho/vašeho zážitku. Jenže zatímco pořizovací cena je (většinou) přímo úměrná úsilí vynaloženého k získání takového vozu, to samé neplatí obráceně. Cena není vždy přímo úměrná tomu, co za své peníze dostanete. A pro ty z vás, kteří na pořizovací cenu auto bedlivě hledí tu máme výběr 4 vozů, která nás letos pozitivně překvapily a potěšily.

“Vyjma horšího odhlučnění vlastně není nic, co by mi na autě nějak zásadně vadilo. Naopak chytrá řešení, jako možnost nahrazení infotainmentu vaším mobilem, nebo podélné ližiny, které se dají během chvíle předělat na příčné, to jsou věci hodné obdivu. Ten posun v kvalitě zpracování, jízdního i uživatelského komfortu je tak velký, že jen ten kdo tohle auto neřídil, jím může opovrhovat.  “

O vítězi není pochyb. První auto, které ode mne dostalo 100% hodnocení. Za 350 000 Kč máte vůz s dostatečně silným turbomotorem a továrním LPG, který je pohledný a dobře zpracovaný. Problém je pořád slabší renomé značky, ale to už přetrvává jen v hospodských debatách.


Velkým překvapením byl také nový Citroen C4. Nevtíravě originální karoserie, rozumně dlouhá délka a extra příjemné svezení je přesně to, co spousta lidí od auta žádá. A jedním z mála aut, které to nabízí, je právě C4.

“C4 je velmi povedeným autem. Odstraňuje všechny ergonomické přešlapy modelů z posledních let, především ovládání klimatizace a tempomatu. Je velmi pohodlná, tichá a úsporná. Hodí se pro vyznavače klidné jízdy a je tak  přesným protipólem těch vozů, které o sobě tvrdí, že jsou sportovní, ale ve skutečnosti jsou jen tvrdá. Nejlépe vybavená verze sice vyjde přes 700 tisíc Kč, ale klidně bych oželel spoustu výbavy a nebál se ani toho 100 koňového motoru a pak ta částka může klidně začínat čtyřkou a to už je velmi dobrá cena. Pokud sháníte auto, do kterého se bude snadněji nastupovat, ale SUV nepotřebujete, chcete si v autě odpočinout a příjemně se nechat vézt a zároveň zaplatit rozumné peníze, moc jiných možnosti než C4 vlastně nemáte. A určitě chybu neuděláte.”


Po letošním faceliftu zůstává Duster stále velmi dobrým autem za parádní peníze. Můžete jej mít s LPG nebo naftovou čtyřkolkou. Jeho terénní schopnosti jsou perfektní, ale ani na silnici není špatný. Je pohodlný a robustní. 

“Při dnešních cenách aut zaplatit za skvělý motor 1.0 TCe s LPG 350 000 Kč je opravdu zázrak. Maximálně vybavená naftová čtyřkolka s automatickou klimatizací, navigací, elektricky ovládanými okny, asistentem pro sjezd prudkých svahů za 507 000 Kč je opravdu skvělý poměr cena výkon. Jen se opovažte jej nevzít do terénu :-)”


Jen s odřenýma ušima se sem probojovala i nová Fabia. Ale asi to není úplně překvapení a mnozí možná nebudou souhlasit, ale ty stejně nepřemluvím. Fabia je velmi dobrá a svou cenu si obhájí už toho důvodu, že už to dávno není malé auto. Problém bude, že uvnitř už je nyní místa pro běžnou rodinu, ale v kufru spíše ne. Ale je příjemná, je komfortní, je prostorná, je to Škodovka. Co více chtít?

"Za 20 tisíc navíc můžete mít 81 kW motor se šestistupňovou převodovkou. Výhodou bude vyšší kultivovanost motoru, který neduní a méně vibruje. Ale ani námi testovaná varianta není špatná, jen ta kultivovanost už je tak na hranici akceptovatelnosti u auta kolem půl milionu. Neměl jsem problém ani s nedostatkem výkonu ani s chybějícím rychlostním převodem. Fabia výrazně dospěla a místa vzadu má snad až zbytečně moc na auto, které je stále v kategorii malých aut. Ta velikost nakonec bude možná její největší problém - Fabii všichni vnímají jako malé auto, které teď stojí výrazně víc než předchozí generace. Jenže realita je jinde a Fabia není malá. Koncernová technika nezklame a “škodovácký” design je svou jednoduchostí záruka dlouhotrvající hodnoty. Ve variantě Style s tímto motorem bude stát kolem 450 tisíc Kč."


Mezi dvě ze čtyř aut se probojovaly dvě Dacie to proto, že Dacia prostě dělá dobrá auta za bezkonkurenční cenu. Samozřejmě jsou jiná dobrá auta za dobré peníze. Například Renault Clio (ten jsme měli letos ve verzi Hybrid a tak se sem nepropadl), nebo Hyundai i10 nebo Peugeot 208, ale ta jsme letos v redakci neměli.

0
Porovnávač
TOPlist