Cena od | 459 980 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 74 kW - 118 kW |
Maximální rychlost | 183 - 210 Km/h |
Spotřeba | 1.3 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | 8.6 - 12 s |
Benzínový motor o objemu 998ccm a výkonu 118 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 11.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 196km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.0 T-GDI Ceed SW o objemu 998ccm generuje 99 koní a na stovku zrychlí za 12.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 183km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto combi od Hyundaie stát 1.72 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 51 450,00 Kč. Výše zmiňovaný KIA Ceed SW je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.1l, což v praxi znamená náklady 1.79 Kč na 1km a 53 550,00Kč na 30 tisíc km.
Hyundai i30 kombi měří 1.48 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.59 metru na délku. Rozvor činí 2.65 metru. Do kufru se vejde 602 litrů nákladu, resp. 1650 litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.47 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.6 metru na délku, rozvor činí 2.65m. Objem kufru je 625 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1694 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Hyundai má pohotovostní hmotnost 1.47 tuny, KIA o 139kg méně, váží tedy 1.34 tuny.
Název | 1,0 T-GDI |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 172 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 88 kW |
Maximální rychlost | 196 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 11.4 s |
Nejnižší výbava | Start Plus |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1475mm |
Šířka | 1795mm |
Délka | 4585mm |
Rozvor | 2650 mm |
Objem kufru | 602 / 1650 l |
Hmotnost | 1474 / 1840 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.9 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | 4.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 500 kg |
Brzděný | 1000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 479 990 Kč |
Minimální výbava | Start Plus |
Palivo | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 187 - 210 km/h |
Spotřeba | 4.9 - 5.9 l |
Zrychlení | 8.6 - 12.6 s |
Výkon | 81 kW - 117 kW |
Cena | 459 990 Kč - 649 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 187 km/h |
Zrychlení | 12.6 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 144 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 136 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 459 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start Plus |
Cena | od 479 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Comfort |
Cena | od 569 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 599 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 649 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Hyundai lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i30 kombi oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Hyundai i30 kombi s motorem 1,0 T-GDI na 5 341 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 12 804 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 88kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 51 450 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách i30 kombi v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
i30 kombi může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 16ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 1 276 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 195/65 R15 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 5 324 Kč, u větších 205/55 R16 za model Dunlop SP Sport Bluresponse to je 6 600 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu i30 kombi: zimní sada prémiových pneumatik GoodYear UltraGrip 7+ s 15ti palcovými disky (195/65 R15) vás vyjde na 5 464 Kč, s 16ti palcovými (205/55 R16 - Goodyear Efficientgrip) pak na 8 372 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Hyundai si za běžnou mechanickou práci na voze modelu i30 kombi účtují v průměru 722 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.