Cena od | 992 900 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 110 kW - 180 kW |
Maximální rychlost | 200 - 233 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 7.3 l/100km |
Akcelerace | 6.5 - 9.5 s |
Benzínový motor o objemu 1991ccm a výkonu 221 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 236km/h. Pro srovnání, benzínový motor 45 TFSI quattro Audi Q3 Sportback o objemu 1984ccm generuje 227 koní a na stovku zrychlí za 6.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 233km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 7.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Mercedesu stát 2.52 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 75 600,00 Kč. Výše zmiňovaný Audi Q3 Sportback je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 7.3l, což v praxi znamená náklady 2.56 Kč na 1km a 76 650,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz GLB měří 1.66 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.63 metru na délku. Rozvor činí 2.83 metru. Do kufru se vejde 570 litrů nákladu, resp. 1805 litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.57 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.5 metru na délku, rozvor činí 2.68m. Objem kufru je 530 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1400 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 1.67 tuny, Audi o 30kg více, váží tedy 1.7 tuny.
Název | 250 4MATIC |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 350 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1800 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 165 kW |
Maximální rychlost | 236 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.9 s |
Nejnižší výbava | X247 |
Série | GLB (247) |
Začátek výroby | 12/2019 |
Začátek výroby modelu | 12/2019 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1658mm |
Šířka | 1834mm |
Délka | 4634mm |
Rozvor | 2829 mm |
Objem kufru | 570 / 1805 l |
Hmotnost | 1670 / 2205 Kg |
Poloměr otáčení | 11.7 |
Světlá výška | 135 |
Přechodový úhel | 13.9 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 7.2 l/100km |
Ve městě | 9.1 l/100km |
Mimo město | 6.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 60 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 165 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 1 201 530 Kč |
Minimální výbava | X247 |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.3 - 2 l |
Max. rychlost | 188 - 240 km/h |
Spotřeba | 4.9 - 7.2 l |
Zrychlení | 6.9 - 11.3 s |
Výkon | 85 kW - 165 kW |
Cena | 945 010 Kč - 1 222 100 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 137 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X247 |
Cena | od 945 010 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 137 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X247 |
Cena | od 1 030 920 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.9 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Advantage |
Cena | od 1 089 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 165 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 156 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X247 |
Cena | od 1 143 450 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 236 km/h |
Zrychlení | 6.9 s |
Výkon | 165 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 7.2 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 165 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X247 |
Cena | od 1 201 530 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 11.3 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 3400 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 128 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X247 |
Cena | od 994 620 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 204 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3400 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 129 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X247 |
Cena | od 1 033 340 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 201 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 3400 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 136 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X247 |
Cena | od 1 091 420 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 220 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 131 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X247 |
Cena | od 1 164 020 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 217 km/h |
Zrychlení | 7.6 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 138 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | X247 |
Cena | od 1 222 100 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz GLB s motorem 250 4MATIC na 39 715 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 21 570 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 165kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 75 600 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách GLB v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba