Cena od | 1 834 653 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 150 kW - 297 kW |
Maximální rychlost | 210 - 286 Km/h |
Spotřeba | 2.4 - 11.4 l/100km |
Akcelerace | 4 - 8 s |
Benzínový motor o objemu 2996ccm a výkonu 385 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí devítistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, benzínový motor F-Pace SVR Jaguaru F-Pace o objemu 5000ccm generuje 398 koní a na stovku zrychlí za 4.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 286km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 10.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Mercedesu stát 3.57 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 107 100,00 Kč. Výše zmiňovaný Jaguar F-Pace je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 11.4l, což v praxi znamená náklady 3.99 Kč na 1km a 119 700,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz GLC kupé AMG měří 1.6 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.75 metru na délku. Rozvor činí 2.87 metru. Do kufru se vejde 500 litrů nákladu, resp. 1400 litrů při sklopených sedačkách. U Jaguaru jsou hodnoty následující: 1.67 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.76 metru na délku, rozvor činí 2.87m. Objem kufru je 470 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1428 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 1.88 tuny, Jaguar o 258kg více, váží tedy 2.13 tuny.
Název | AMG 43 4MATIC |
Palivo | benzín |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 520 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2500 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (9) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 287 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.9 s |
Nejnižší výbava | C253 |
Série | GLC (253) AMG Coupé |
Začátek výroby | 07/2019 |
Začátek výroby modelu | 07/2019 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1602mm |
Šířka | mm |
Délka | 4745mm |
Rozvor | 2873 mm |
Objem kufru | 500 / 1400 l |
Hmotnost | 1875 / 2460 Kg |
Poloměr otáčení | 12.1 |
Světlá výška | 168 |
Přechodový úhel | 14.5 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 10.2 l/100km |
Ve městě | 14.1 l/100km |
Mimo město | 7.9 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 66 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 232 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vzduch |
Zadní odpružení | Vzduch |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2460 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 1 949 310 Kč |
Minimální výbava | C253 |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 - 4 l |
Max. rychlost | 250 - 280 km/h |
Spotřeba | 10.2 - 12.3 l |
Zrychlení | 3.8 - 4.9 s |
Výkon | 287 kW - 375 kW |
Cena | 1 949 310 Kč - 2 797 520 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.9 s |
Výkon | 287 kW |
Točivý moment | 520 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 10.2 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 232 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | C253 |
Cena | od 1 949 310 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 270 km/h |
Zrychlení | 4 s |
Výkon | 350 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 12.1 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 275 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | C253 |
Cena | od 2 579 720 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 280 km/h |
Zrychlení | 3.8 s |
Výkon | 375 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 12.3 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 279 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | C253 |
Cena | od 2 797 520 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu GLC kupé AMG oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz GLC kupé AMG s motorem AMG 43 4MATIC na 22 865 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 4 720 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 287kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (10.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 107 100 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách GLC kupé AMG v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba