Cena od | 479 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 110 kW |
Maximální rychlost | 202 - 224 Km/h |
Spotřeba | 3.5 - 4.8 l/100km |
Akcelerace | 8.5 - 10.2 s |
Francouzská automobilka Renault nabízí celkem 18 modelů, namátkově třeba Megane R.S., Clio, Zoe, Mégane nebo Alaskan. Mégane patří s délkou 4.359 metru k těm menším, šířka je pak 2.058m, výška 1.438 m. Hodnoty průměrného hatchbacku jsou pak 4.11m na délku, 1.88m na šířku a 1.47m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “hatchback”, tedy aut kde je prostor pro cestující a pro zavazadla spojený, tj. zadní dveře poskytují přístup do zavazadelníku. V zásadě se tvarem neliší od vozů combi, liší se hlavně velikostí zavazadelníku a absencí třetí řady oken. Vozy kombi jsou tak praktičtější, hatchbacky zase vynikají v kompaktnosti a jsou vhodnější do města. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších hatchbacků, jako jsou Volkswagen Golf, CUPRA Leon, Opel Astra, Peugeot 308, Toyota Corolla, Ford Focus, Kia Ceed, Škoda Scala, Mazda 3, Toyota Auris, Hyundai i30, Fiat Tipo Hatchback, Ford Focus Active, Subaru Impreza, Alfa Romeo Giulietta, Infiniti Q30, Mercedes-Benz A, Audi A3 Sportback nebo BMW Řada 1.
Mégane se vyrábí v šesti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější TCe 160 EDC a nejslabší TCe 115 GPF je rozdíl celkových 32kW (43 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.1l/100km. Pokud máte rádi vůni benzínu, z nabízených motorizací budete mít radost - je jich totiž více než naftových. Ke koupi jsou ve výkonech 114, 138 nebo 157 koní. Nejostřejší z nich (TCe 160 EDC) dosahuje maximální rychlosti 205km/h a na stovku se dostane na 8.3 sekundy.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou Blue dCi 115 EDC ve spojení s výbavou ZEN. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 108 tisíc. Mégane se momentálně vyrábí pouze ve variantě s pohonem předních kol, pokud požadujete pohon 4x4, je třeba se poohédnout jinde - v podobné cenové relaci třeba rumunská automobilka Dacia nabízí Duster s motorem TCe 110 kW/150 k S&S GPF za 489900 Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 9507Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 100420 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu Renault Mégane pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
U hatchbacku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Renault Mégane disponuje objemem 402 litrů, resp. 1247 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Dacia Logan MCV (573 litrů), Renault Clio (391 litrů), Seat Ibiza (355 litrů), Honda Jazz (354 litrů) nebo Alfa Romeo Giulietta (350 litrů)
Mégane také patří mezí jedno z nejoblíběnějších aut v ČR - za poslední rok si našla 1497 zákazníků, z toho 52% nových vozů šlo do firemních flotil a podnikatelům. Je tak 28. nejprodávanějším vozem v ČR. V září 2020 se prodalo 52 kusů, čemuž se nejvíce blíží prodeje Peugeotu 3008 (50 kusů), Seatu LEON SPORTOURER ST (50 kusů), Volkswagenu T-CROSS (50 kusů), Volkswagenu KOMBI (49 kusů) nebo Suzuki SX4 (57 kusů).
Vůz Renault Mégane se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 97. místě se známkou 4, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 6.4 %.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW - 117 kW |
Maximální rychlost | 190 - 205 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.3 - 11.1 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1438mm |
Šířka | 1814mm |
Délka | 4359mm |
Rozvor | 2669 mm |
Objem kufru | 402 / 1247 l |
Hmotnost | 1289 - 1417/ 1784 - 1910 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3.8 - 5.4l/100km |
Ve městě | 3.9 - 7.2 l/100km |
Mimo město | 3 - 4.7 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 120 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 470 000 Kč - 660 000 Kč |
Minimální výbava | ZEN |
Brzděný | 1650 - 1650 kg |
Nebrzděný | 640 - 705 kg |
Cena od | 530 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Cena od | 858 000 Kč |
Paliva | benzín |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 120 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 470 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 500 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | INTENS |
Cena | od 597 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 124 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R.S.LINE |
Cena | od 660 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 11.1 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 102 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 526 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 192 km/h |
Zrychlení | 10.8 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 102 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ZEN |
Cena | od 578 000 Kč |
Nový Renault Mégane ušel obrovský kus cesty, a je celkem jedno, zda se bavíme o vnějším a vnitřním vzhledu nebo výrazně lepších jízdních vlastnostech než doposud. Posun k lepšímu je zkrátka okamžitě znát. Pryč jsou dunivé zvuky od podvozku, řízení, byť stále bez zpětné vazby ve volantu, zapracovalo na přesnosti, a při jízdě na nekvalitním povrchu se již nemusíte tolik bát uskakování kol. Přesně takové změny Mégane potřeboval.auto.cz
Najdete za cenu pod půl milionu korun stejně dobré auto? Pokud dbáte na spotřebu se zachováním slušné dynamiky, potřebujete prostorný interiér a zároveň preferujete elegantní vzhled, tak jev těžko. Nový Renault Megane i s motorem ze základu nabídky umí přesvědčit.autoweb.cz
Shrnout exteriér i interiér Méganu není žádným problémem. Designu není co vytknout, a nebýt stísněné kabiny, nemohli bychom si stěžovat ani na jeho interiér. Horší je to ovšem s jízdou. Během ní působí Mégane až příliš odměřeným dojmem, bez jakéhokoli náznaku zpětné vazby. Na druhou stranu 1,2litrový motor pracuje i přes delší převodové stupně na výbornou. Smířit se ovšem musíme s vyšší spotřebou paliva. Největším trumfem Méganu je ale jeho jízdní komfort a míra odhlučnění v kabině.autoroad.cz