Cena od | 1 718 600 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 170 kW - 390 kW |
Maximální rychlost | 222 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.7 - 10.5 l/100km |
Akcelerace | 4.3 - 7.5 s |
Benzínový motor o objemu 1969ccm a výkonu 306 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 230km/h. Pro srovnání, benzínový motor X5 xDrive40i (AT) BMW X5 o objemu 2998ccm generuje 335 koní a na stovku zrychlí za 5.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 243km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 8.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Volva stát 3.24 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 97 200,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW X5 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 8.5l, což v praxi znamená náklady 3.4 Kč na 1km a 102 000,00Kč na 30 tisíc km.
Volvo XC90 měří 1.78 metru na výšku, 1.93 metru na šířku a 4.95 metru na délku. Rozvor činí 2.98 metru. Do kufru se vejde 680 litrů nákladu, resp. 1886 litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.75 metru na výšku, 2 metru na šířku a 4.92 metru na délku, rozvor činí 2.98m. Objem kufru je 645 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1860 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volvo má pohotovostní hmotnost 2.14 tuny, BMW o 5kg méně, váží tedy 2.14 tuny.
Název | T6 AWD Drive-E |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo-Kompressor |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5700 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2200 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 228 kW |
Maximální rychlost | 230 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.5 s |
Nejnižší výbava | MOMENTUM |
Série | XC90 (L) |
Začátek výroby | 01/2015 |
Začátek výroby modelu | 10/2017 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1775mm |
Šířka | mm |
Délka | 4950mm |
Rozvor | 2984 mm |
Objem kufru | 680 / 1886 l |
Hmotnost | 2140 / 2630 Kg |
Poloměr otáčení | 12.1 |
Světlá výška | 267 |
Přechodový úhel | 21.3 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 450 |
Kombinovaná | 8.1 l/100km |
Ve městě | 10.3 l/100km |
Mimo město | 6.8 l/100km |
Reálná ~ | 10.9 l/100km |
Velikost nádrže | 71 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 187 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vzduch |
Zadní odpružení | Vzduch |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2700 kg |
Adaptivní brzdová světla | Brzdové světlo a aktivace varovná světla (před zastavením) |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronische Stabilitätskontrolle |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 1 794 900 Kč |
Minimální výbava | MOMENTUM |
Palivo | benzín hybrid mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 215 - 230 km/h |
Spotřeba | 2.5 - 8.1 l |
Zrychlení | 5.8 - 7.7 s |
Výkon | 183 kW - 288 kW |
Cena | 1 679 900 Kč - 2 130 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 6.5 s |
Výkon | 228 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 8.1 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | 187 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | MOMENTUM |
Cena | od 1 794 900 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 5.8 s |
Výkon | 288 kW |
Točivý moment | 640 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 2.5 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | 56 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R-DESIGN |
Cena | od 2 130 000 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 220 km/h |
Zrychlení | 7.6 s |
Výkon | 183 kW |
Točivý moment | 520 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | 151 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | MOMENTUM |
Cena | od 1 679 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 215 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 194 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 7.9 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | 184 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | MOMENTUM |
Cena | od 1 749 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 230 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 71 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | MOMENTUM |
Cena | od 1 814 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 225 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volvo lze tedy o 767 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volvo XC90 s motorem T6 AWD Drive-E na 13 864 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 4 281 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 228kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (8.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (40 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 97 200 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách XC90 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
XC90 může přijet jak s 18ti palcovými disky, tak i 21ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 16 332 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 235/60 R18 zaplatíte za sadu Michelin Latitude Cross 11 844 Kč, u větších 275/40 R21 za model Dunlop SP Sport MAXX to je 28 176 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu XC90: zimní sada prémiových pneumatik Continental CrossContact LX Sport s 18ti palcovými disky (235/60 R18) vás vyjde na 15 180 Kč, s 21ti palcovými (275/40 R21 - Michelin Latitude Cross) pak na 25 628 Kč.
* průměrná hodinová sazba