Cena
150 000 Kč
600 000 Kč
Karoserie
Výrobci
Palivo
Převodovka
Pohon
Velikost kufru
100 l
2 000 l +
Výkon
40 kW
320 kW +
Spotřeba
1 l
15 l +
Počet míst
1
8 +
Maximální rychlost
130 km/h
300 km/h +
Akcelerace
2 s
10 s +
Počet válců
2
12 +
Délka
1 200 mm
6 000 mm +
Výška
1 000 mm
3 000 mm +
Šířka
1 500 mm
2 200 mm +
Váha
800 kg
3 500 kg +
Přívěs
500 kg
3 500 kg +
Zobrazit vozidla

SUV - aktuální modely a ceny 2022

SUV (Sport Utility Vehicle) v překladu znamená sportovní užitkové auto, tedy kombinace sportovního vozu s terénním. Dnes se však toto označení používá hlavně pro auta s vyšší světlou výškou, často nemusí být vybaveny ani pohonem 4x4. Mohou často tahat celkem těžké přívěsy, mají taktéž relativně dost vnitřního prostoru včetně třetí řady sedadel. Jsou v poslední době velmi oblíbené, a to díky jejich kombinaci terénních a městských vlastností, bezpečnosti a komfortu.

Filtrovat
Seřadit dle:
Objem kufru
SsangYong Tivoli Grand
cena od459 900 Kč
motor1.5 GDI-T 120 kW
Objem kufru720 l
Hyundai Tucson
cena od64 999 Kč
motor1,6 T-GDI 110 kW
Objem kufru577 l
SsangYong Korando
cena od569 900 Kč
motor1.5 GDI-T 120 kW
Objem kufru551 l
Mitsubishi Outlander
cena od574 900 Kč
motor2.0 MIVEC 110 kW
Objem kufru550 l
Ford Puma
cena od599 900 Kč
motor1.0 EcoBoost mHEV 92 kW
Objem kufru456 l
Volkswagen Taigo
cena od519 900 Kč
motorTaigo 1.0 TSI OPF 70 kW
Objem kufru455 l
Volkswagen T-Cross
cena od526 900 Kč
motor1,0 TSI 70 kW
Objem kufru455 l
MG ZS
cena od424 940 Kč
motor1.5 DVVT 78 kW
Objem kufru448 l
Dacia Duster
cena od377 500 Kč
motorTCe 90 67 kW
Objem kufru445 l
Suzuki S-Cross
cena od555 900 Kč
motor1.4 BoosterJet HYBRID 95 kW
Objem kufru430 l
KIA XCeed
cena od514 980 Kč
motor1.0 T-GDI GPF 120 k / 88 kW 88 kW
Objem kufru426 l
Renault Captur
cena od465 000 Kč
motorTCe 90 67 kW
Objem kufru422 l
Nissan Juke
cena od534 900 Kč
motor1.0 DIG-T 84 kW
Objem kufru422 l
Hyundai Bayon
cena od419 990 Kč
motor1,2i 62 kW
Objem kufru411 l
CITROËN C3 Aircross
cena od529 900 Kč
motor1.2 PureTech 81 kW
Objem kufru410 l
Opel Crossland
cena od479 990 Kč
motor1.2 Start/Stop 61 kW
Objem kufru410 l
Mitsubishi ASX
cena od444 000 Kč
motor2.0 MIVEC 110 kW
Objem kufru406 l
SEAT Arona
cena od499 900 Kč
motor1.0 TSI 70 kW
Objem kufru400 l
Škoda Kamiq
cena od479 900 Kč
motor1,0 TSI 70 kW
Objem kufru400 l
Toyota Yaris Cross
cena od555 000 Kč
motorYaris Cross 1.5 Hybrid 68 kW
Objem kufru397 l
SsangYong Tivoli
cena od434 900 Kč
motor1.5 GDI-T 2WD 120 kW
Objem kufru395 l
Suzuki Vitara
cena od540 900 Kč
motor1.4 BoosterJet HYBRID 95 kW
Objem kufru375 l
Mitsubishi Eclipse Cross
cena od519 650 Kč
motor1.5 TURBO MIVEC 120 kW
Objem kufru359 l
Kia Stonic
cena od404 980 Kč
motor1.2 DPI 62 kW
Objem kufru352 l

Pod zkratkou SUV se ukrývá anglický termín Sport utility vehicle neboli sportovní užitkové vozidlo.

Charakteristika SUV aneb výhody a nevýhody

Automobily tohoto typu jsou určeny do lehčího terénu, nicméně je můžete potkat i na silních. Jejich určení tak není zcela jednoznačné. Spojují v sobě právě typické vlastnosti terénních vozů, se kterými je ale nelze zaměňovat, a současně i výhody automobilů silničních. Charakteristickým rysem je u nich především zvětšení světlé výšky a pohon všech čtyř kol. Dále je SUV robustní, což znamená jednak zvýšení bezpečnosti. Díky váze vozu však mohou být na druhou stranu následky střetu s menším autem pro posádku druhého vozidla velmi závažné. Druhým podstatným kladem mohutnosti SUV je rozhodně více prostoru. Skýtají tedy pro posádku více pohodlí. Standardně pojmou šestici pasažérů, některé modely jsou však i větší, což z nich činí ideální rodinný vůz. Na druhou stranu je potřeba se smířit s menším prostorem zavazadlovým, zvyknout si na obtížnější parkování s rozměrným autem a vzít v potaz i jeho vyšší spotřebu. Nemalé jsou i pořizovací náklady. Za SUV si zkrátka připlatíte. A hlouběji do peněženky budete muset sáhnout také kdykoli později, dráž vás vyjde servis i náhradní díly.

SUV suverénně kralují současnému trhu

I přes popsané nevýhody prodeje SUV zejména v posledních letech stále vzrůstají a v hojné míře si je kupují dokonce i ženy, dříve upřednostňující malá auta. Pro řadu lidí je vlastnictví SUV dokonce i otázkou jakési společenské prestiže. V roce 2015 se tyto automobily dostaly na post vůbec nejprodávanějšího typu na evropských trzích. Dominovali hlavně zástupci kategie menších aut, která si jejich majitelé kupují právě především kvůli bezpečnosti, nikoli kvůli jejich využití v náročnějším terénu. Celkový podíl těchto vozidel činil hned 38 %. Lídrem na současném trhu jsou zejména automobilky Nissan a Renault. Tuzemská Škoda promluvila do tohoto segmentu se svým modelem Karoq výrazně hlavně v letošním roce. Novinka vystřídala Škodu Yeti. Její výroba byla ukončena po první generaci, nicméně i tak se Yeti stačil stát nejprodávanějším SUV u nás. Nárůst prodejů SUV můžeme patrně očekávat i v letech následujících. Experti odhadují, že za nebývalým zájmem o tuto kategorii není pouze aspekt bezpečnosti, ale také levné tankování i stále se rozšiřující nabídka modelů. I pro běžnou jízdu po městě také tato vozidla vykazují velmi dobrou dynamiku. Na tyto tendence reagují i sami výrobci a začínají nabízet terénní vozy jako třídveřové kupé. Vítaným ekonomickým aspektem je pro automobilky i možnost získání vyšších marží než v případě vozidel nižší nebo nižší střední třídy.

Významné milníky v historii SUV

SUV však ani zdaleka nejsou ryze novodobou záležitostí. Pradědečkem těch dnešních se stal Chevrolet Suburban, který byl zkonstruován již v roce 1935. Chlubit se mohl částečně dřevěnou karoserií a rámovou konstrukcí. Uvezl až osm cestujících, nicméně rádio, vytápění a zadní nárazníky jste mohli získat teprve za příplatek. Jeho předchůdcem byl automobil, který měl původně sloužit jednotkám Národní gardy. Dalším zásadním milníkem v historii se stal v roce 1970 Range Rover Classic s hliníkovým osmiválcem a dvoudveřovou karoserií. Jeep Cherokee z roku 1984 se na pohled nijak nevymykal, nicméně ve své době začal v mnoha rodinách zdárně vytlačovat klasické sedany a kombíky. Rok 1994 pak přináší první kompaktní SUV – Toyotu RAV4. Ta se původně neměla vůbec do sériové výroby dostat. Veřejností jí ale byla a je stále natolik fascinována, že z původně původního konceptu určeného pouze pro autosalony je dnes na trhu již čtvrtá generace tohoto vozu.

0
Porovnávač
TOPlist