Cena od | 434 980 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 74 kW - 118 kW |
Maximální rychlost | 183 - 210 Km/h |
Spotřeba | 4 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | 8.4 - 11.8 s |
Benzínový motor o objemu 1498ccm a výkonu 109 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 12.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 187km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.0 T-GDI Kii Ceed o objemu 998ccm generuje 99 koní a na stovku zrychlí za 11.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 183km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Hyundaie stát 2.07 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 61 950,00 Kč. Výše zmiňovaný Kia Ceed je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.1l, což v praxi znamená náklady 1.79 Kč na 1km a 53 550,00Kč na 30 tisíc km.
Hyundai i30 měří 1.46 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.34 metru na délku. Rozvor činí 2.65 metru. Do kufru se vejde 395 litrů nákladu, resp. 1301 litrů při sklopených sedačkách. U Kii jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.32 metru na délku, rozvor činí 2.65m. Objem kufru je 395 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1291 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Hyundai má pohotovostní hmotnost 1.25 tuny, Kia o 47kg více, váží tedy 1.3 tuny.
Název | 1,5i CVVT |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | Atmosférický |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 144 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW |
Maximální rychlost | 187 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 12.3 s |
Nejnižší výbava | Start |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1455mm |
Šířka | 1795mm |
Délka | 4340mm |
Rozvor | 2650 mm |
Objem kufru | 395 / 1301 l |
Hmotnost | 1251 / 1750 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.9 l/100km |
Ve městě | 7.3 l/100km |
Mimo město | 5.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 136 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 429 990 Kč |
Minimální výbava | Start |
Palivo | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 187 - 210 km/h |
Spotřeba | 5 - 5.9 l |
Zrychlení | 8.4 - 12.3 s |
Výkon | 81 kW - 117 kW |
Cena | 429 990 Kč - 619 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 187 km/h |
Zrychlení | 12.3 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 144 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 136 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start |
Cena | od 429 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 172 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Start Plus |
Cena | od 439 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 569 990 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Smart |
Cena | od 619 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Hyundai lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i30 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Hyundai i30 s motorem 1,5i CVVT na 13 758 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 4 387 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 81kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 61 950 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách i30 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Hyundai si za běžnou mechanickou práci na voze modelu i30 účtují v průměru 722 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.