Cena od | 599 990 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 74 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 188 - 200 Km/h |
Spotřeba | 3.8 - 4.9 l/100km |
Akcelerace | 9.2 - 10.8 s |
Benzínový motor o objemu 1199ccm a výkonu 129 koní přenáší sílu tohoto crossoveru na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 198km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1,2 TURBO Start/Stop AT8 Opelu Mokka o objemu 1199ccm generuje 129 koní a na stovku zrychlí za 9.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto crossover od Peugeotu stát 1.68 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 50 400,00 Kč. Výše zmiňovaný Opel Mokka je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.9l, což v praxi znamená náklady 1.72 Kč na 1km a 51 450,00Kč na 30 tisíc km.
Peugeot 2008 měří 1.53 metru na výšku, 1.77 metru na šířku a 4.3 metru na délku. Rozvor činí 2.61 metru. Do kufru se vejde 405 litrů nákladu, resp. 1467 litrů při sklopených sedačkách. U Opelu jsou hodnoty následující: 1.53 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.15 metru na délku, rozvor činí 2.56m. Objem kufru je 350 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1105 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Peugeot má pohotovostní hmotnost 1.28 tuny, Opel o 15kg více, váží tedy 1.3 tuny.
Název | 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 230 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 96 kW |
Maximální rychlost | 198 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.1 s |
Nejnižší výbava | ACTIVE PACK |
Série | 2008 (II) (ab 02/20) |
Začátek výroby | 02/2020 |
Začátek výroby modelu | 02/2020 |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1530mm |
Šířka | 1770mm |
Délka | 4300mm |
Rozvor | 2605 mm |
Objem kufru | 405 / 1467 l |
Hmotnost | 1280 / 1752 Kg |
Poloměr otáčení | 10.4 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.8 l/100km |
Ve městě | 5.8 l/100km |
Mimo město | 4.2 l/100km |
Reálná ~ | 7.04 l/100km |
Velikost nádrže | 44 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 109 g/km |
typ | crossover |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 70 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 633 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | hinten mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 675 000 Kč |
Minimální výbava | ACTIVE PACK |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.5 l |
Max. rychlost | 188 - 198 km/h |
Spotřeba | 3.8 - 4.8 l |
Zrychlení | 8.9 - 10.9 s |
Výkon | 75 kW - 96 kW |
Cena | 585 000 Kč - 755 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 188 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 75 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | 105 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE PACK |
Cena | od 585 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 8.9 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | 103 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE PACK |
Cena | od 625 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 44 l |
CO2 | 109 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ACTIVE PACK |
Cena | od 675 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 41 l |
CO2 | 100 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ALLURE |
Cena | od 755 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto crossoveru vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii crossover za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Peugeot lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Peugeot 2008 s motorem 1.2 PureTech na 58 416 Kč ročně, což je na poměry crossoverů o 40 271 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 96kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 50 400 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 2008 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
2008 může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 5 152 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 195/65 R15 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 5 324 Kč, u větších 205/50 R17 za model Goodyear Efficientgrip to je 10 476 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu 2008: zimní sada prémiových pneumatik Michelin ALPIN A4 s 15ti palcovými disky (195/65 R15) vás vyjde na 5 464 Kč, s 17ti palcovými (205/50 R17 - Goodyear Efficientgrip) pak na 12 436 Kč.
* průměrná hodinová sazba