Cena od | 531 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 74 kW - 96 kW |
Maximální rychlost | 191 - 208 Km/h |
Spotřeba | 4.5 - 5.6 l/100km |
Akcelerace | 9 - 11.8 s |
Naftový motor o objemu 1461ccm a výkonu 114 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 11.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 190km/h. Pro srovnání, naftový motor 1.6 MULTIJET Fiatu Tipo Hatchback o objemu 1598ccm generuje 129 koní a na stovku zrychlí za 10.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 208km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.9 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto hatchback od Renaultu stát 1.29 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 38 610,00 Kč. Výše zmiňovaný Fiat Tipo Hatchback je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.5l, což v praxi znamená náklady 1.49 Kč na 1km a 44 550,00Kč na 30 tisíc km.
Renault Mégane měří 1.44 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.36 metru na délku. Rozvor činí 2.67 metru. Do kufru se vejde 335 litrů nákladu, resp. 1180 litrů při sklopených sedačkách. U Fiatu jsou hodnoty následující: 1.5 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.37 metru na délku, rozvor činí 2.64m. Objem kufru je 440 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Renault má pohotovostní hmotnost 1.39 tuny, Fiat o 24kg více, váží tedy 1.42 tuny.
Název | Blue dCi 115 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 260 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW |
Maximální rychlost | 190 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 11.1 s |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1438mm |
Šířka | 1814mm |
Délka | 4359mm |
Rozvor | 2669 mm |
Objem kufru | 335 / 1180 l |
Hmotnost | 1391 / 1883 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 3.9 l/100km |
Ve městě | 4.6 l/100km |
Mimo město | 3.5 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 45 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 102 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 695 kg |
Brzděný | 1650 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 674 000 Kč |
Minimální výbava | TECHNO |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 - 1.5 l |
Max. rychlost | 190 - 205 km/h |
Spotřeba | 3.9 - 5.4 l |
Zrychlení | 8.3 - 11.1 s |
Výkon | 85 kW - 117 kW |
Cena | 563 000 Kč - 745 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | EQUILIBRE |
Cena | od 563 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 240 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 123 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Cena | od 677 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 117 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | 124 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | R.S.LINE |
Cena | od 745 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 11.1 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 102 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | TECHNO |
Cena | od 674 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Renault lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Mégane oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Renault Mégane s motorem Blue dCi 115 na 10 618 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 7 527 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 85kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.9l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 38 610 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Mégane v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba