Cena od | 876 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 216 - 250 Km/h |
Spotřeba | 4.1 - 7.2 l/100km |
Akcelerace | 5.5 - 7.9 s |
Naftový motor o objemu 1997ccm a výkonu 158 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 210km/h. Pro srovnání, naftový motor 2,0 TDI BMT Volkswagenu Arteon Shooting Brake o objemu 1968ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za (neznámo) sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 216km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto combi od Renaultu stát 1.2 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 36 000,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Arteon Shooting Brake je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.1l, což v praxi znamená náklady 1.03 Kč na 1km a 30 750,00Kč na 30 tisíc km.
Renault Talisman Grandtour měří 1.46 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 4.87 metru na délku. Rozvor činí 2.81 metru. Do kufru se vejde 564 litrů nákladu, resp. 1673 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.46 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 4.87 metru na délku, rozvor činí 2.84m. Objem kufru je 565 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1632 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Renault má pohotovostní hmotnost 1.72 tuny, Volkswagen o 58kg méně, váží tedy 1.66 tuny.
Název | BLUE dCi 160 EDC |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 360 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 118 kW |
Maximální rychlost | 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.1 s |
Nejnižší výbava | INTENS |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1456mm |
Šířka | 1868mm |
Délka | 4865mm |
Rozvor | 2809 mm |
Objem kufru | 564 / 1673 l |
Hmotnost | 1718 / 2247 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.8 l/100km |
Ve městě | 5.7 l/100km |
Mimo město | 4.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 126 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1800 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 955 000 Kč |
Minimální výbava | INTENS |
Palivo | diesel |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 210 - 224 km/h |
Spotřeba | 4.8 - 4.8 l |
Zrychlení | 9 - 10.1 s |
Výkon | 118 kW - 139 kW |
Cena | 955 000 Kč - 1 205 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 118 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 126 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | INTENS |
Cena | od 955 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 139 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 126 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | INITIALE PARIS |
Cena | od 1 205 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 392 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Renault lze tedy o 66 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Talisman Grandtour oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Renault Talisman Grandtour s motorem BLUE dCi 160 EDC na 26 672 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 8 527 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 118kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (25 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 36 000 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Talisman Grandtour v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Talisman Grandtour může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 7 588 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 215/60 R16 zaplatíte za sadu Michelin Primacy HP 9 496 Kč, u větších 245/40 R19 za model GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 to je 17 084 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Talisman Grandtour: zimní sada prémiových pneumatik Continental ContiWinterContact TS 830P s 16ti palcovými disky (215/60 R16) vás vyjde na 10 932 Kč, s 19ti palcovými (245/40 R19 - Michelin Primacy HP) pak na 23 988 Kč.
* průměrná hodinová sazba